|
Sida 647 av 712
|
|
|---|---|
|
TitsandBeer, det stämmer med de moddar så är map 1 och 5 som gäller.. Jag upplevde en rätt stor skillnad mellan 1 och 5 där 5 va den bättre! Skulle du välja att gå på map 5 så se till att göra 3-4 repor på 3:e växeln innan du gasar på någon annan och att du drar ut nästintill hela registret! Jag va dum/klantig nog och körde bara en repa för att sedan lägga mig på motorvägen på 6:e och stämplade, fick då 5-6 felkoder och bilen la sig i limp.. Kolla alla felkoder och hittade inga fel, nollade sedan koderna och har nu kört några gånger på 3:an och allt funkar perfekt! |
|
|
BMW-DJ: F30 |
|
|
Bruno: Jag tror inte at någon har knäckt F30 för att flasha, däremot an man ju köpa JB4 till den. Rekomenderar att din kompis mailar Terry och frågar om det fungerar med hans PPK (min gissning är dock att det inte är några problem alls) /DJ |
|
|
NU har jag snackat en hel del med , Bastuck, och eisenmann i Tyskland. Om någon är intresserad av mitt Bastuck säljer jag det till bra pris, kostar 12000 på amotek, Kommer nog gå för eisenmann Race, för er som inte vet är detta betydligt dyrare och det den mest högljudda dämparen, till och med eisenmann själva sa att den dronar på vissa varvtal, själv är jag inte så känslig utan vill ha mer ljud helt enkelt, Bastuck låter magiskt fint, glasfibern inuti torkar upp efter ca 300 mil och ljudet ökar, så förklarade både eisenmann och bastuck. Min dämpare har gått ca 4 mil nu så den är flångny, passformen var inte helt opti, slutrören blev helt centrerade men Niklas tyckte den kunde varit bättre gjord. Hör av er om intresse finns! VH peter |
|
|
Efter ett tag körande på Cobb steg 1+ så har jag fått två felkoder 29CF och 2AAf. efter lite letande så hittade jag att det betyder byta stift och bränslepump. stämmer detta? bilen går jäklig ryckigt. 2AAF koden har varit där sen jag installerade Cobb men den andra kom nu i dagarna och det var då bilen började gå kass. kan det räcka att byta stift? |
|
|
Zand: Jag Googlade väldigt snabbt ;-) 29cf, testa att byta till nya tändstift, annars testa att byta tändspole på cylinder 3 2aaf, problem med kommunikation med bränslepump om jag förstod det rätt. Kan vara så att den håller på att ge sig men den borde ge några fler koder sägs det. Mobilen funkar fint med denna koden så behöver du nog inte göra någonting (om det inte blir problem). /DJ |
|
|
kan någon översätt usa bränsle 91= 92= 93= 94= |
|
|
2aaf kod är normalt och betyder ingenting. 91 usa är 95 eu och 93 usa är 98... Bara googla |
|
|
Tackar för de. Tycker ni att man ska byta stift innan man börjar med cobb steg 1? Bilen har gått ca 4500mil sen förr bytet av stift |
|
| Yep.... Du märker iallafall om dem klarar inte. Ding ! Misständning | |
|
tack för svaren ska med en kompis till need for speed i malmö idag hoppas de har tid för stiftbyte. någon här som har erfarenhet av dem? |
|
| Zand. De har inte tid kan jag säga. Tobbe är fullbokad hela nästa vecka också, samt att det är stängt fredagar. Jag gör alla mina arbeten där och går i god för deras kompetens. PM mig om du vill ha tips på någon som kan byta dina stift under helgen (om du har stiften hemma) | |
|
Ingen som sitter på en ny tändspole till en n54 som dom vill bli av med? Köper och hämtar om det inte är allt för lång!! Zand: Har need for speed öppet idag? |
|
|
nä de har inte öppet men min kompis fick upp motorlapa igår på sin m3. Efter lite sökande visade det sig att en som jobar där kunde kolla på den idag, dock hade han inte tid med min. har tyvärr inga stift hemma men tack ändå ob. |
|
| Om någon vill köpa en beggad Wagner-intercooler som är plug n play ( Länk ), släng iväg ett meddelande bara. Enda komplikationen är att jag inte orkar packa in den ordentligt och skicka iväg, så upphämtning i sthlm är det som gäller. | |
|
Kan någon svara på vad skillnaden är på en Cobb v2 och Cobb v3? Funktioner, effektskillnad?? Samt var man köper billigt/smidigt? Till bmw 335 n54 -07 |
|
|
pjotor1: det som jag vet är den stora skillnaden är att V3 har större skärm, och att man kan se mer mätare på den, sen är det npg samma. effekt skillnader är det inte om du menar med hk? det är samma mappningar till dom 2. billiagast.... vet ja ej, men det finns både återförsäljare i sverige och utan för..beroende på vad man tycker är lättast. |
|
|
vilka tändstift? BOSCH ZR5TPP33S och Bosch ZGR6STE2 vilka är det jag ska ha till min N55? och vad är skillnaden på dessa? eller finns det fler märke som ni har testa här |
|
| berne: Vet att det sitter ZGR6STE2 på min n54 så borde va dom andra på din! | |
|
Mest N54 i denna tråd och N55 ska ha andra tändstift än N54 som noterats ovan. Lätt att se skillnaden då N54 OEM-stift har tre "armar". N55 stift är: Bosch ZR5TPP33S eller BMW art.nummer 12120037582. N54 stift är: Bosch ZGR6STE2 eller BMW art.nummer 12120037244. Trimmad N54 kan med fördel köras på NGK (5992) ILZKBR7A-8G som är ett steg kallare men måste gapas om något. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.