AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.675

Ökad effekt på min 335i

Sida 646 av 712
Jo
211
JockeX
Touareg
Har bokat verkstadstid hos Bil & Motorteknik, så ni behöver inte tipsa längre. Däremot är det extremt vemodigt att sälja 335:an för att bereda plats för en större bil. En sorgens dag :(
tja!! en fråga jag hoppas jag får ställa här, har service på tisdag, olja, stift och bromsvätska, bromsvätskan är det dags för i datorn, måste jag sätta JB4an på map 0 även för denna service, har inget intresse av att undanhålla något men såg att vissa system blockas ut av jb4an om den inte är i Map 0, vill ju att han ska släcka service lampan.

MVh Peter
Tack h0lle, då har jag hyfsad koll!
Ti
18
TitsandBeer
Audi A4 -01
Hej. Jag har försökt att beställa cobb från både cobbtuning.com och topgearsolution men dom verkar inte skicka till europa? Hur och var har ni gjort när ni beställt?
En kompis har en 335 -13 med pp, 326hk original. Kan man trimma en sån som vanligt (ex. Cobb) eller måste man ha speciell programvara till den?

/Bruno, Uppsala
Länk
BMW CS 4657
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
TitsandBeer

Det gjordes nyss en gruppbeställning av Cobb, synd du ej såg den tråden. Min Cobb AP är beställd från 23gtr.se

The sound from a big M :)
Premiär tur! Gick som en dröm!!😊
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Nu är min cobb V3 beställd:) hoppas dom skickar fort som ögat:) vill ha den nu!!!!!
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
någon som vet var man kan få tag på bra pris på ett PE system till 135?
Ti
18
TitsandBeer
Audi A4 -01
beställde jb4 istället och dci. får hoppas man inte ångrar sig, väntar på grejerna :)
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Berne

Vad fick du för leveranstid på din Cobb?? Jag fick ett mail idag "Räkna med att det tar ett par veckor innan den kommer". Jag tycker inte ett sånt mail är helt seriöst!?

The sound from a big M :)
Visa användare
15
MikkeNoOne
340i F31 -16
Titsandbeer

Du kommer inte att bli missnöjd ;)
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
thuveson:

Not longer than 5-6 business days :)
Fick jag som svar, vet att den är på väg:)
TitsandBeer, jag hade sedan tidigare DCI och satte nu på JB4 i helgen och kör på map 5, kan bara säga att jag är sjukt nöjd! Lär behöva beställa nya bakdäck snart.. hehe

Tänkte även testa någon av deras "flashar" i helgen som kommer!
TJO! Ny olja, stift och bromsvatska i maskinen, 3ans stift var svartare an dem andra? Ar det tandspolen?

jag monterade Bastuck systemet, vilket skrap, dalig passform och ljudet var exakt samma, Niklas pluggade ventilen och hangde upp den, sa antar att canflap via jb4 stangs da? Jag drog isar kontakten i bagage luckan och knske lite mer ljud, men inte mycket.

Hur ska jag gora med ventilen sa jag sakert et att de ar max oppen?

VH
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Läste någonstans att DKG lådan inte gillar så mycket mer vridmoment, stämmer de? Om man ska trimma med steg 1 vad ska man välja isf?
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
JF: om du har en 2007a som det står i din profil så har du inte DKG utan vanlig automat, den är klassad för Max 450 nm men väldigt många kör med mycket mer utan några problem.

Har du en DKG (tror de kom 2009) så vet jag inte säkert men tror den skall klara 600nm dock har folk haft problem rent mjukvarumässigt att den segar vid nedväxling och sånt. Tror inte att det är några stora bekymmer dock.

Bruno: din kompis bör snacka med den han beställer trimmet av. Är det en F30 eller en E92 han har?

/DJ
JF
257
JF.
335i Coupe -07
BMW-DJ : Hade en -07 förut nu har jag en -10 med DKG, tack för ditt svar :)
Ti
18
TitsandBeer
Audi A4 -01
mange87a, härligt att höra. Har läst på lite om mappar och det lämpar sig väl bäst map 1 och 5 med bara dci vad jag har förstått? Väntar frustrerat på grejorna som verkar ha fastnat i L.A :p
Map 4 är fin om man inte vill ha någon mereffekt utan nöjer sig med att tuta runt med ~330hk till vardags. Det är så jag jobbar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.