|
Sida 645 av 712
|
|
|---|---|
|
DJ, i ärlighetens namn vet jag inte vilken som vart den avgörande faktorn för bytet. Föregående ägare bytte dem på garanti och sen sålde bilen till mig kort därefter. Den beskrivningen jag fick av fg ägare och som även går att läsa i protokollen från BMW är att kunden tyckte att kraften försvann, sänkt laddtryck antagligen då. Stod inget om WG-rattle och tidigare ägare hade definitvt inte kunskapen kring den biten. Finansman vars fru hade den som pendelbil. |
|
| OB: "Finansmannens fru" måste verkligen misshandlat den där motorn! ;-) | |
| haha, har full koll på tidigare ägare och har svårt att tänka mig det johmei, men vem vet - kanske döljer sig en liten djävul i tanten eller så är våra turbos helt enkelt benägna till att lägga av oavsett körsätt. | |
|
Johmei: Utgick bara från att vi hade LMM, fick en felkod om Air mass overflow en gång men det är klart att det kan beräknas på fler sätt... Skönt att slippa oroa sig för LMM mer ;-) Håller med om DCI, bättre att motorn får varm luft än att luften inte räcker till men är kall. Bästa är ju förstås om man får både mycket och kall luft. Var gränsen går - Ingen aning! OB: Hon har säkert kört rödljusrace mot andra finansfruar ;-) Skämt åsido, det verkar inte som att dina turboras var trimrelaterade i alla fall. Om kvalitén var dålig generellt så skulle vi sett betydligt fler turboras med tanke på den belastning som läggs på alla trimmade bilar /DJ |
|
|
tack för grymma svar, vad tror ni om AFes scoop som leder kall luft, svammel? dinans box är ju riktigt stilig och välgjord annars! men för dyr, |
|
| naturligtvis :) jag ska plocka fram protokollet ikväll och se om där står något jag missat om wg-rattle månne. | |
|
Nu har jag kikat i protokollet från BMW för turbobytet. Inget nämns kring WG-rassel utan enbart att motorlampan tändes vid större gaspådrag samt att motor gick bra. Min kommentar var inte menad som något negativt mot kvalitén på vår plattforms turboaggr utan bara ett generellt konstaterande att alla delar kan gå isönder om man har otur, trimmat eller ej :) |
|
| Tjaa, kom hem med min 335i i lördags och ha fan bott i bilen sedan dess! Vilken fantastisk bil. Det kändes som en hästspark i ryggen när man gjorde en kickdown. Mycket nöjd med färgen också, imola röd fullsmetad med utrustning :) | |
|
Stridsberg! Grattis, den röda som fanns på blocket ? |
|
| Jaa precis, den imola röda som fanns där :) verkligen nöjd med den än så länge och överträffade alla mina förväntningar! | |
|
Riktigt fin, vi har samma fälgar, ah den verkade lik min bil, vad var alternativen ? Den blå? Vad har den för kul? |
|
|
Berne här på forumet försöker dra ihop till gruppköp av Cobb. Länk Bra pryl, så varför inte försöka göra en bra deal. =) |
|
|
Berne ska ju försöka fixa ett gruppköp på Cobb där jag anmält mitt intresse. Men nu kommer mitt problem. Hur avancerat är det att " få ihop att sen". Datorer och jag går ej hand i hand. Jag vet hur man starta en data, kollar blocket och betalar räkningarna "hårddraget". Finns det hjälp till en smålänning här på AP? The sound from a big M :) |
|
| Det är inga som helst problem att installera cobb, finns välgjorda klipp på youtube som visar steg för steg :) | |
|
Vad får man för en Cobb AP V2 till N54? Har en jag tänkte sälja, därför frågan. |
|
|
Det finns ju några här som köpt/sålt begagnat. Vet inte vad de gett men min magkänsla är att man bör få några tusenlappar för den. Ja har ju redan tune ifrån ESS som funkar bra men om priset är riktigt bra så kan jag tänka mig att köpa en begad cobb för att testa. Åker förbi Skåne lite då och då ;-) /DJ |
|
|
Då var en Cobb AP V3 beställd till n54:an! Happiness! The sound from a big M :) |
|
|
Känner man sig manad kan man alltid bjuda ;-) Tycker själv inte om "bjudesobjekt" men har dålig koll på vad man kan få för den. |
|
| Jag pyntade 3300 för min. | |
|
Tänkte återställa min 335:a till originalintercoolern. Lät Stertman montera den lilla Wagnern som var plug n play så det borde vara enkelt, men Stertman verkar vara fullbokade. Har ni tips på verkstäder runt om i stockholm som kan byta intercooler på BMW? Borde ju inte vara rocket science direkt... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.