AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.533

Ökad effekt på min 335i

Sida 641 av 712
Andrasidan, får jag fråga vad du ska betala för kalaset till turbocenter?

Det är väldigt enkelt att trimma bilen själv till den nivån du själv säger att du vill ha med Cobb och då kan du själv avinstallera och köra original om du vill det etc.
Fråga, känner ni till någon firma som har utrustning och kan göra valnötsblästring på våra motorer? i Området typ stockholm och norrut?
Headmaster,

Kostar 10 000 papp, vad kostar cobb? Känns mest tryggt att ha en mänsklig faktor som kollar igenom bilen,

Är jag ute och cyklar?
Kan man köra org med cpe downpipes? Får man inte felkoder?

Vh
Skulle det räcka med o2 simulatorn från turner?
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
andrasidan:

Jag tycker att du är ute och cyklar ang. tune :)

Köp en Cobb, nästintill halva priset mot Turbocenter och då får du dessutom en dosa så du kan kolla felkoder osv vid eventuella problem. Med en Cobb AP kan du också välja mappar, justera så att ex. koder för downpipes (blir bara koder om du har okattade) döljs. Du behöver inte bry dig om O2 eller liknande med cobb mao.

Ang. insug så om du inte vill köra öppet så och vill hålla effekten så pass låg (340hk-ish) och kan tänka dig lägga pengar så är bmw performance insug ett alternativ. Annars är de flesta CAI (cold air intake) ett alternativ.

Headmaster:
Jag vill minnas att Daniel Bertell har haft utrustning till detta, eller åtminstone sålt det tidigare. Kolla med honom.
Tack för svaret OB! Super sjysst !

Ska fundera 😊

Vad skulle hända om jag kör org med mina downpipes, ic och filter? Borde väl ha några extra ponnys under huven?
ursakta mitt bombande har!

Tandstift? Ar det Bosch eller champion som galler? kor ni fran ebay??

VH Peter
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Prova lägg dina frågor i en post istället för flera så blir det bra ;)

Bara uppgraderad hårdvara ger dig ingen direkt ökning i kraft på en turbomatad bil. Men dina turbos mår bättre om baktrycket minskar helt klart. Varför funderar du på vilken kraft bilen har utan tune men uppgraderade mods?

Bosch eller NGK för tändstift. Ebay fungerar bra.
Ska försöka hålla mig till en post😊

På calibran stack kopplingen när jag satte 3 tums downpipe och hel system, blev enorm skillnad, den var chippad med ic då,

Ah, jag kanske behåller jb4an, vad är bättre med cobb? Är lite orolig bara det jag hört om jb4an och att den lurar ecun på ett osäkert sätt, men det kommer från till viss del från partiska källor,

Är cobben värd att byta till?

Tack för bra svar!
Am
48
Ame
E92
335i
andrasidan: läs vidare om cobb och jb4 och jämför själv. Bor du i sthlm kan du få testa min cobb är sjukt nöjd med den.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag är ju stor förespråkare av flash då jag anser att det är där man skall göra ändringarna om de skall göras. Brukar alltid rekomendera en flash så som Cobb när folk frågar.

Men helt ärligt så sjukt många bilar det finns som kör med JB4 så tror jag inte du behöver vara det minsta orolig för driftsäkerheten. Det är ett av de vassaste och vanligaste trimmen till n54.

/DJ
Arne, jag kommer ner i juni så kanske vi kan jämföra lite 😊

DJ , jag ska ta mig en funderare är som du säger sjukt många nöjda jb4 ägare😊
Kan ju köra med map 2 så ska det väl funka
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Nu är min bil besiktad med okattade downpipes och blankt papper för tredje gången! Fattar inte vad kattarna i downpipsen gör för nytta egentligen, så länge man får upp värmen i de bakre kattarna så ligger man långt i från gränsvärdena :)

härligt med grönt ljus! klarar man sig med kattade DPs? sitter på min redan, om jag fimpar bakre kattara?
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ja det går kanske men det är en konstig väg att gå. Det är bättre att rensa downpipsen, det ger ju mer effekt och klarar garanterat besiktningen.

Visa användare
789
johmei
335i E92
Skönt Carlee. Du har väl tagit hand om dina kattar. Har just skaffat 2step+NLS så får se hur länge det finns något kvar i mina mellankattar. ;-)

Några nya mappar eller hårdvara till våren?! Inte dags för Nitrous? :-P
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Johan, dom lär brinna rätt snabbt va haha Det är väl bättre att göra nått snabbläste och ta bort dom när det är race säsong?

min dam är snart stealth, matte grill monterad, turners svarta coated pedaler race,

beställde carbon emblem,

ska man lacka diffusern svart också?

fabrikstonade rutor och tid på toning sv fram rutor i maj,

peter
Visa användare
789
johmei
335i E92
Andrasidan, vet inte hur mkt snabbare du blir med din blackout-behandling, men jag hoppar nog den. Iaf innan vi ser bevis på effektökningen. ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.