AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.214

Ökad effekt på min 335i

Sida 640 av 712
Visa användare
789
johmei
335i E92
N54 har 2 x 2 kattar, ja! Ta en kväll och läs tråden då lär du lära väldigt mycket om motorn och dess möjligheter.
Ca
21
Caaarl
335i E92 MT -07
Någon av er gamla rävar som vet om pea eller Bigtom bytte högtryckspumpen på den svarta 335an nångång? Eller om man kan se de på något sätt.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
caarl, varför frågar du inte dem? BT är åtm aktiv på garaget och lätt att kontakta
pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag bytte inte nån högtryckspump i alla fall, kul att den rullar än .
Det var en av de första 335orna som levererades och har vart trimmad sedan inkörningen på 200 mil, att den håller!
De handbyggde de första motorerna, och jag tror att denna var en av de.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Lika bra att fråga här, då det verkar vara mest folk som läser här....

jag har en 135. med N55 motorn. och jag har förstått att det sitter 4st katter apå avgassystemet:) ( konstig mening)

Jag funderar på att beställa hem Vishnu DP till bilen.

Men har läst lite att man kommer få en massa fel koder... men att de går att lösa med tex DP FIX men det verkar inte finns till N55 utan bara till N54:(

annars går de med tex cobb. Men även om man kan lura bilens dator, ang fel koderna. Vad kommer SBP att säga? eller hur kommer värderna att se ut.
Ca
21
Caaarl
335i E92 MT -07
Jag får slänga iväg ett pm där. Ja den rullar i Göteborg sen ett år tillbaka!
tjena! ny här, vilken härlig tråd.

kör en 335 med
-cpe kattade downpipes
-cpe downpipes
-burger filter
-jb4

har en bastuck slutdämpae hemma,

frågan är vad jag ska sätta från downpipes?

lurar på att besöka ferrita, Billy boat fån staterna, sjukt fint men hemskt namn:)
eller eisenmann eller spersprint sektion 1 and 2.

några råd? känns lite tråkigt att inte ha rostfritt hela vägen, lvore helt magiskt att få perfekt ljud i bilen, no drone eller resonans och sång!

tacksam för svar!

peter
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Var kan kan köpa cobb? Topgearsolution trodde jag att man kunnde beställa ifrån, men fick de här till svar:

I'm sorry but we don't offer services to Sweden.

Dom hade ju rikigt bra pris:(
Visa användare
789
johmei
335i E92
PRO tuning freaks, Sonic tuning, modbargins eller Cobb själva för att nämna några. Kör PTF med en E-tune inkluderad!
Visa användare
519
OB
Om det stämmer så har TopGearSolutions ändrat policy senaste månaderna. Jag har beställt från dem till Sverige tidigare. Annars täcker johmei in övriga bra tips
Någon som kör hks cat back? Ser grymt ut!
Någon som kör hks cat back? Ser grymt ut!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
För Avgassystem räcker catless dps för båda ljud och prestanda. Köp axle back istället. När man ta bort mellan kattar så kan det låta skit dåligt speciellt med AT låda
Tjena! Någon som har en org luft box till 335 till salu?
Kommer ha en jb4 Box till salu i sommar, burgertuning.com,

Vh
Visa användare
519
OB
andrasidan, först ställer du frågor om vilket avgas du ska välja sen nu verkar det som att du ska återställa bilen till original inför en försäljning?
Den ska icket återställas, tänkte mappa den och ta bort boxen, hade gärna haft org luftbox då claus föredrog det, men gamla ägaren hittar den inte,

Vh
Kan någon förklara vilken effekt man får med endast cobb v3?
Vilka olika steg som finns?

bmw 335 n54

Länk
Visa användare
519
OB
andrasidan:
Okej. Vet inte vem claus är men varför föredrar han original luftbox på en moddad bil? Kan tänka mig att det är Mr 5 -intake såfall där du gör hål i boxen och leder luft nerifrån där dimljusen sitter direkt in dit?

pjotor: det står på cobbs hemsida om du kollar detaljer för de olika mapparna som cobb erbjuder (som kräver olika modifikationer utöver bara cobb ap), du ser du förväntad effekt med dynografer
Hey! Claus på turbocenter, av den anledningen att öppet drar in smuts i motorn, skadar kompressor hjulen, han har ju stor erfarenhet den mannen, gillar själv öppet och ljudet, kanske man köper ett extra filter så det är lätt att byta till ett rent så km det andra rengöras och torkas i godan ro,

Mr5 lösningen verkar bra! Hade liknande på min calibravturbo,

Min bil är så pass fin så kommer nog sikta på att lägga mig i underkant med mappningen, kanske efterlikna m performance powerkit med 340 hk,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.