|
Sida 639 av 712
|
|
|---|---|
| Super Sport är mycket bättre än PS3... | |
|
Ok är det Michelin som gör super sport också? vad är bättre med de däcken än PS3? Kan man vara säker på att www.salesafter.eu säljer BMW originalfälgar? De kan bara leverera kompletta hjul med runflat däck men däremot så kan de sälja fälgarna separat så man kan köpa vanliga däck själv Angels Lie To Keep Control |
|
| det finns säkert reviews på båda däck, det är bara att leta | |
| Hej alla, sökte du en Cobb Acess Port så finns det en till salu under säljes. ;) | |
| Hej, någon som lyckats få lite mer motorljud i sin N54a? Har funderat på att byta avgassystem men känns som man kanske kommer tröttna vid längre resor... Insugsljud är kanske att föredra? | |
|
Jag tycker avgasljudet är rätt lagom med catless downpipes (och jag kör mycket långfärd). Gällande mer ljud fram ifrån motorn så kan man dels byta till DCI (Dual Cone Intake) och dels kan man ta bort den dämpande mattan som sitter på insidan motorhuven. Jag har inte detta själv men det sägs att det ger mer ljud :-) PS. Hades: ja det är Michelin som gör både super sport och ps3. Vilket som är bäst beror ju på hur du använder bilen. Ps3 bättre på vått väglag, super sport bättre på bana eller extremt hård gatkörning. DS. /DJ |
|
| Kanske är bättre att köpa catless downpipes istället för den bakre delen av systemet.. men då ska det hållas på att bytas inför vara besiktning antar jag... o sen måste jag få fram en ny mapp från BSR också.? Dual Cone intake har jag sett, men de suger väl en massa varmluft kan jag tro. | |
|
Om du byter till catless DPs så har du fortfarande två catar kvar längre bak i systemet. De flesta brukar klara besiktningen med bara de bakre catarna. Tänk bara på att köra bilen riktigt varm innan besiktning så bör det funka (dock ingen garanti) Fördelen med catless DPs är ju prestandan också, du får inte alls samma prestandaförbättring om du byter systemet längre bak. Ja du behöver en ny fil, jag fick min gratis från ESS och cobbs filer är också gratis så om du säger det till BSR så bör de väl fixa en fil till dig gratis också :-) Gällande DCI så har det länge varit en tvistefråga med bättre flöde kontra kallare luft. Jag tror inte det gör så mycket skillnad... /DJ |
|
|
Dci's vara eller icke vara har ju diskuterats länge som sagt, jag skulle säga så här. Har du en uppgraderad ic så spelar det ingen roll om filtrerna suger lite varmare luft, den kyls ju ner strax efteråt av icn. Har man därimot orginal ic skulle jag därimot inte köra dci, orginal är i mina ögon totalt värdelös och pallar knappt orginal effekt.. Inte mer än 1-2 pulls iaf |
|
|
Hej BMW-fanatiker. Vilken jädra tråd! Ligger långt efter med mina serier nu när varje kväll gått åt till att läsa denna tråd :) När jag köpte min 335a för 3v sedan så tänkte jag köra original men jag ställer ändå frågan: Någon som sitter på cobb v3, DP eller FMIC man vill bli av med? :) //h0lle |
|
|
h0lle: behöver du en Cobb V3? V2an är nog enklare att få tag på begagnad nu om du vill spara pengar. Effekten på bilen är ju samma men V3 är lite flashigare ;-) /DJ |
|
|
V2an är ju så j-a ful att titta på men det är klart om någon har en V2 så går det ju diskutera det med! :) |
|
| Hej killar, tänkte köpa en 335a 2009 bilen har dct/dkg växellåda, hur är dem lådorna är det nått att ha? Kan man trimma dessa utan att ha problem, tack i förhand! | |
| Dkg är skit bra låda, ingen problem med trimm om du inte vill nå över 400 whp. | |
|
Sådär då var Cobben provad! Tack Luniz för snabb och smidig affär. WOW vilken skillnad alltså! Längtar tills chefen plockar fram sin gamla porsche! :D |
|
| Ni som kör med trimet cobb, och med annat avgas å DP... Hur går de för er på bes? Kör med catless eller med? | |
| Finns ett knappt 10-tal (hälften med Cobb ungefär) som vittnat i denna tråd om goda avgasvärden med kattlösa downpipes. Men de bakre kattarna vill du ha kvar. Helt kattlös lär du få problem! | |
| ^1 +1 | |
| Hej! Nu har jag ägt min 335 i ett år ungefär och är mer än nöjd men nu börjar det kännas dags för lite mer effekt. Hade tänkt börja med att köpa en Cobb och ny IC. Vilken sida är bäst och billigast att beställa ifrån? Eller är det nån som har nått liggandes som dom vill sälja av? | |
| Har 335i 4 kattar? 2st på downpipes och 2st längre ner? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.