AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.841.748

Ökad effekt på min 335i

Sida 638 av 712
OB, min är pre lci, det är en 07:a. tack för tipsen, ska kolla in den sidan

Jag blir inte riktigt klok på detta med fälgar och däck. 255 breda däck sitter ibland på 8,5 tum bred fälg och ibland på 9 tum bred fälg men det kanske har med fälgens utformning att göra hur bred den ska vara, sen funderar jag också på varför BMW har olika däck på sina originalgrejor beroende på vilken fälg det ska sitta på.

Angels Lie To Keep Control
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
No worries. Då gäller de offset jag skrev tidigare.

8,5 breda kan sitta på flera storlekar utan stretcha för mycket, normalt är väl 235-255. Fälgens utformning vid samma bredd är nog mindre avgörande, det är vanligare att däck med samma bredd ex 255 skiljer sig åt mellan olika modeller. De ändrar däck då och då efter nya modeller samt för vilket ändamål - komfort/sport osv.
Aha ok, skitbra svar tack! =)

Jävla svårt att få tummen ur och bestämma sig bara, just nu är jag inne på dessa Länk

OB vet du hur bilen känns med dessa på typ? Hört en del som talar gott om RFT med dessa dimensioner på 18 tumsfälgar och en del tycker att det är skit. Jag själv har aldrig kört på RFT så jag kan inte uttala mig.

Tyckte detta kit verkade hyfsat lätt model 313 (perfromancefälgarna) står ju att de är 20kg tyngre per set 90kg mot 70 kg.

Korkad fråga nu kanske, men det priset som står i länken måste ju gälla för alla fyra hjul, monterat, balanserat och klart, bara att tuta och köra? Ingår hjulbultar också?

Har kollat på Leebmann förresten men jag fattar inte tyska tyvärr ;=)

Visa användare
519
OB
Ingen aning om hur bilen känns med just de fälgarna, men tror inte att det är någon skillnad mot övriga org. 18 med motsvarande dimensioner. Känns bra mao, men jag föredrar känslan av 19" på min bil. Jag gjorde mig av med mina RFT's snabbt, men finns flera som gillar dem och enkelheten att kunna köra vidare till verkstaden vid punktering. Vi har ju inte plats till reservdäck men fungerar bra när man har vägassistans som knappt kostar något om året.

Vad jag ser så borde priset gälla ett normalt set om 4 med däck, balanserat och färdigt - dock inga hjulbultar, du kan använda de som sitter på bilen idag (om du inte kört med spacers och ändrat längden och nu ska skippa spacers).

Jag föredrar 313, 269 eller liknande, men du ska givetvis välja de du tycker är snyggast och inget annat.

Tror inte du behöver tänka så mycket på fälgarnas vikt om du bara kör med bilen till vardags och inte på bana. Har du gjort några uppgraderingar för ökad effekt?
Visa användare
519
OB
Och om du tröttnar på de tyska sidorna finns en bra återförsäljare i UK som har schysst utbud, och många här hemma som köpt därifrån.

Länk

Visa användare
519
OB
Ointressant för många men hur som tänkte jag återkoppla till mitt planerade test av lågtryckspumpen. Begav mig ut igår med en E40-map och loggade under fullt tryck genom 4an och 5an, det rör på sig minst sagt. Värdena såg bra ut.

Org.pumpen pallar i dagsläget E40, men är här någon som kört en längre tid med upprepade påfyllningar vid denna koncentration på sin originalpump utan att det dippar?
OB jag har GIAC steg 1,5 ca 380Hk i min.

Håller med dig om att 313 är riktigt läckra. Är det lika lätt/svårt att få punktering på RFT som vanliga däck? är det bara stommen som skiljer så att den inte kollapsar vid punktering som på ett vanligt däck? Funderar ff på att kanske köpa bara fälgarna och sen köpa vanliga däck på däckonline

Just ja, ja jag har spacers idag men tänkte skippa det så jag behöver nya bultar men det är ju lätt fixat

Visa användare
519
OB
Väntar nu på att få hem en lågtryckspump från FFTEC/Vishnu som jag ska köra parallellt med originalpumpen för högre etanolmix. Tänkte passa på att byta ut min originalpump samtidigt så den också är pigg och glad och vi slipper plocka isär tanken två gånger.
På verkstaden fick jag en prisuppgift på 3440kr för originalpumpen (med hela armaturen/hinken). Ganska saftigt pris för bara originalpumpen kan jag tycka och hoppas att den går att få hem billigare. Någon som köpt originalpumpen billigare och kan tipsa/länka?

Visa användare
789
johmei
335i E92
Kul med lite nya delar som ska bytas. Förmodar att du ska köra den nya pumpen i serie med parallel strömmatning?!
Visa användare
519
OB
Visst är det roligt, N54 är ett stort beroendehål i ekonomin haha.
Det är väl tanken antar jag, jag kan inte den tekniska lösningen men har för mig att strömmen går från originalpumpen till den nya så svaret är rimligen yes :)
Visa användare
519
OB
Ingen som säger "låt bli att byta ut originalpumpen innan den är dålig"?
Visa användare
789
johmei
335i E92
Förstår varken vad du ska med Vishnus pump eller ny OEM pump med hink till egentligen men kul med folk som donar. "To each its own!"

Det är inte så krångligt att byta så varför inte.
Visa användare
519
OB
Första anledningen till uppgr lpfp är att jag inte tror att originalpumpen ensam håller i längden med högre E-mix. Att valet blev fftec/vishnu's pump som säljs till klart överpris är att den är enklast att installera och inkluderar allt material som behövs till installation - färdigt kit till skillnad från övriga ex walbro 255 som säljs över ebay.

Jag har inte bestämt mig helt ang. att byta ut originalpumpen i samband med installation av fftec-pumpen. En del säger byt när man ändå har öppnat tanken så man slipper göra det längre fram. Andra som kört med höga blandningar ett bra tag har fortfarande sin gamla pump som arbetar på tillräckligt bra.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Om det är någon trim-sugen som vill köpa en knappt använd "Open Flash Tablet" så PM:a mig. Jag loggar inte in jätte-ofta så ha tålamod om ni inte får svar direkt.

Jag köpte den i somras men har enbart kört det första steget då den tar backup på hela dme:n. Sen tog det Shiv över 3 månader att fixa stöd för min dme-version och då hade jag redan blivit less och köpt en COBB istället. Nu verkar dock OFT ha stöd för de vanligaste och senaste dme-versionerna. Jag köpte den för 399$ och därpå frakt. Jag tycker att 2500 kr känns "fair" då den i princip inte är använd...
Michelin Pilot Sport 3 eller Continental som sommardäck eller vad rekommenderar ni till en trimmad 335i? Har beslutat att skita i run flat däck iaf och köra på vanliga, nu ska jag bara komma fram till vilket märke som blir bäst. Kör just nu på vredestein ultrac sessanta men tycker de spårar för mkt. kan ifos bero på dimensionerna. vad har ni för tips och vad kör ni på med trimmade bilar?

Gatkörning är det som gäller både grepp på torrt/blött, ljudvolym samt riktningsstabilitet är intressant

Visa användare
519
OB
Jag kör pilot super sport med 275 bak, greppar fint. vill du bättre grepp än så av däck får du gå till R-däck. I övr kan du göra andra mods för att hjälpa väghållningen.
Känns som att jag nog också kommer köpa Pilot Sport 3 de verkar bra och inte alltför spåriga. har rätt kassa vägar där jag bor =(

Visa användare
519
OB
valet är ditt, jag är nöjd med super sport (inte ps3)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.