AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.105

Ökad effekt på min 335i

Sida 636 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Det är ok grejer och om han körde map 2 med 98 oktan är det ingen problem. Fråga vilken jb4 sitter på (g4/g5/iso) finns kabel för dator koppling?
Am
48
Ame
E92
335i
Tja! Tänkte höra med folket hur intesset är med att fixa carbon build upp?
Jag går i tankarna med att öppna upp och försöka göra det själv då jag inte hittar en vetig verkstad i sthlm som kan fixa problemet.

Tänkte höra om det finns fler så kan man gå ihop och fixa problemet nu när det ändå är vinter snart.

Pr
4
Proceede
320dA -11
Då var man lycklig ägare till en BMW 335i E90 lim! Givetvis har man redan börjat kika på effekthöjande godis då dessa bilar svarar bra på sådant ;)
Så är det någon som har typ DP.s, IC, Cobb el liknande liggande så tar jag gärna emot PM ang försäljning :) Har läst en hel del om Cobb vs Vishnu/PROcede vs JB4 men kan inte riktigt bestämma mig för om de extra slantarna Cobb kostar är värt det?

Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Procede kan du undvika eftersom det är dåligt med support på det. Dem koncentrerar sig på OFT tablet flash (typ cobb) . Dem har precis börjat så det är mycket som ska fixas... skulle undvika också.
JB4 funkar bra men är en piggyback. Cobb är bättre imho pga att det är en flash och att det finns möjlighet att göra sina egna mappar lätt och få en firma att göra en custom map.
nya V3 cobb handheld är också mycket bättre än den gamla.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
någon som vill köpa en E85 Walbro pump med stål slangar ?
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
enrita, jag är sannolikt intresserad. skicka pm om detaljerna, modell och om något saknas för installation. Minns du hade en del bekymmer efter installation och blev strandad. Varför säljer du?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
finns allt med för installation. vill ha 1000 spänn för det. säljer eftersom ska sluta med E85 och har problem med själva sensor så jag köper en ny begagnad oem pump.
Visa användare
519
OB
jag är intresserad om du ger lite mer info,
Inline GSL392 255lph med komplett installationskit?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nej det är inte inline lösning. den ska man byta i bucket med slangar (stål som kostar över 500 SEK) det är walbro E85 pump. Länk
Visa användare
519
OB
inte en lösning jag läst mycket om enrita. flera som verkar haft problem på lägre bränslenivåer i tanken? DIY?
Visa användare
519
OB
Dags för nya vinterdäck. Har sålt mina 17" och ska köra med mina gamla sommarfälgar som är 18" 193m (8 fram och 8,5 bak) på vintern. Hittar inte många roliga kandidater i original dimensioner så funderar på att öka bredden lite då urvalet blir bättre.

Original:
225/40/18
255/35/18

Nytt förslag:
235/40/18 (+1cm)
265/35/18 (+1cm)

Påverkan:
Rullomkrets 1,1 resp 1,2% högre
Höjd: 0,7cm högre
Profil: 0,4 resp 0,2cm högre

Kikar på Vredestein wintrac xtreme i dessa dimensioner, bra pris och egenskaper i recensionerna samt väldigt tillåtande hastighetsindex W ;)
Någon som har några tips utom att posta i en annan tråd?
Visa användare
519
OB
Dags för nya vinterdäck. Har sålt mina 17" och ska köra med mina gamla sommarfälgar som är 18" 193m (8 fram och 8,5 bak) på vintern. Hittar inte många roliga kandidater i original dimensioner så funderar på att öka bredden lite då urvalet blir bättre.

Original:
225/40/18
255/35/18

Nytt förslag:
235/40/18 (+1cm)
265/35/18 (+1cm)

Påverkan:
Rullomkrets 1,1 resp 1,2% högre
Höjd: 0,7cm högre
Profil: 0,4 resp 0,2cm högre

Kikar på Vredestein wintrac xtreme i dessa dimensioner, bra pris och egenskaper i recensionerna samt väldigt tillåtande hastighetsindex W ;)
Någon som har några tips utom att posta i en annan tråd?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag har haft 19 tummare med vredensteins och dem funkar bra men inte direkt gjorda för svenska vinter. Har man diff så klarar man sig bra .
Visa användare
519
OB
okej, har du förslag på bättre lämpat däck? :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Det finns inte mycket i dem där dimensionerna. Du måste leta själv. Det är supersport bil däck. Beror på hur mycket man kör i vinter. Jag kör nästan ingenting då och själva däck fungerade bra . Angående pumpen så många kör min setup utan problem. Det är en installation fråga och min blev alldrig bra och vet inte ens vad som är felet och eftersom jag har förstort 2 bankörning pga av det så vill jag gå tillbacka till oem setup.
Läs på n54tech eller e90post om detta
Visa användare
519
OB
Ska kika vidare på pumpen. Tro mig, jag letar för fullt och kikar på lägre dimensioner också. Kör säkert 1000mil under vintern så bra grepp är givetvis viktigt. Känner dock inte för att lägga nästan 3k per däck som nya Hakka 7 verkar kosta med överlägset grepp.

Vad kör ni andra med för setup för vintern, om ni inte ställer av..?
Visa användare
789
johmei
335i E92
OB, kör Hakka däck och de funkar bra. Är dock i 225 bredd på 8" fälgar. Du kan ha betydligt smalare däck på dina fälgar. Leta hellre smalare än breda för bra vintergrepp. Du bor väl dock i Skåne så isgrepp är väl inte så viktigt.

Utbytespumpen Enrita har är nog den mest installerade. In-lime kom senare.. Du hittar detaljerad DIY på n54tech (terrys forum).
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Yep håller på med Johan, ta mindre däck storlek. Desto bredare så får man sämre grepp på is/snö speciellt utan diff. Om man kör mycket i vinter så är det bättre att köpa riktiga nordiska friktions däck.
Visa användare
519
OB
tack för tipsen. vilka hakka har du testat johan? senaste vintrarna har förvisso varit ganska hårda för skånska mått så det skadar inte med nordiska däck månne.
225 fram är klart inga bekymmer att köra med, bak finns ett ganska bra utbud på 235 också - vet inte hur det skulle se ut med 225 på 8,5 bak.

ska läsa om pumpen imorgon, tackar.

Visa användare
519
OB
Nu läst 20 sidor om alternativet med intank E85, känner inte mig riktigt bekväm då installationen verkar svår. Inline verkar enklare att installera men fortf inte helt bekymmersfritt. Är det ingen av oss här i tråden som testat inline "setup 2"?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.