|
Sida 635 av 712
|
|
|---|---|
|
Räknar ni inte in enritas turbouppgr till diskussionen gott folk? 335 med RBs, ca 550whp (Dynoyet förvisso) Länk Hade gärna själv skaffat uppgr turbos men med supportande mods för AT är bara kostnaden för inköp och installation av ex starkade låda avskräckande. |
|
| Vet inte vad som skijer sig mellan N54 och N55 när det gäller x-drive. Men är det någon som har trimmat sin 335i med x-drive? Någon som vet hur det håller? | |
| Visst är det många som har trimmat sina 335xi. FBO + Meth landar du kring 420whp | |
| Carlee82: Det ligger en del i det men vad jag har läst så verkar dom plocka ut mer än 100whp på E85 med uppgraderade turbos kontra BPU, men kan har fått det om bakfoten..Dom flesta ligger på ca 480-520 med RB sen finns det dom som plockar mera men dom är färre. Men säg 80-100whp för 2700dolalr(RB-turbos) då är det väldigt väldigt billiga HK! Ska lägga ned lite energi i det här så får man se om man ska bli med 335 igen som DD:) | |
|
Les: jag har läst att man kan ta ut över 700whp med vargas stage3 turbos, det vore väl något om du ända skall in och byta turbos? /DJ |
|
|
Jo men det är väl ett pris när du byter in dina aggregat och utan packningar? Lägger man till det så kostar det 3500$ på RBs hemsida +frakt tull och moms så det blir ju lite dyrare. Men ja med ren E85 kommer dom ju mer till sin rätt men rekordet för orginalturbos och E85 ligger väl på 480whp? Finns några i USA som har bromsat runt 550whp med RB turbos, vet inte hur tillförlitligt det är men sjukt imponerande!! |
|
| Carlee82 dom brukar ha group buys för 2700 sen kan man ju skicka VIAaddress.com så slippar man tull och moms:) Med tanke på hur tex din bil går så tror jag det räcker och blir över med 500+whp om man ska ha en driftsäker bil året runt. Ju mer man tänker på det desto mer framstår det som jäkligt mycket bang for the buck! Säg kring 200K för inköp av bil, lägg 100K på trim, däck och fälg och du har en ruskigt snabb och trevlig bil som ändå är modern och går att använda året runt..Nog börjar man spekulera mera och mer känner jag! | |
|
Jo det låter vettigt 300k för 500whp som dessutom borde gå att köra på under 0,8 vid långkörning och kostar som vilken bil som helst i försäkring låter som en mycket trevligt projekt do it! :) |
|
| Hej! Hur har ni upplevt att DKG-lådan har funkat efter chippning? Några problem? Enligt Cobb skulle det inte vara några problem. | |
|
Krashpuck: Kolla in denna dom OB länkade till här ovanför Länk 550whp och DCT låda, i den tråden kan du nog få mycket info |
|
| Vill man köra över 450 whp så måste man ha mycket koll och köra minst E50 eller race gas . Absolut inte bara 98 och meth. | |
|
Kraschpuck: Jag har en 335i med DKG låda. Kör med OpenFlash Tablet och det funkar väldigt bra med DKG-lådan. Innan dess använda jag ett piggyback från Vishnutuning och det var jag inte lika nöjd med. Blev en viss turbo fördröjning efter växlingarna. Ska du köpa en OpenFlash Tablet från Vishnutuning ska du ha i åtanke att supporten suger om du skulle behöva hjälp! Milan Klacar |
|
| Milan, vilken färg har du på din E92? Såg att du också håller till i Malmö, såg en riktigt snygg moddad grå E92 idag mellan Malmö och Lund | |
|
OB: Min bil är vit med BBS CH-R fälgar så det var nog inte den du såg. Om du någon gång skulle se mig får du gärna komma fram och snacka lite skit =) Någon som kör med sin moddade 335i på bana? Har läst en del om höga oljetemperaturer och undrar om ni haft problem med det och hur har ni isf åtgärdat det. Mina mods är OFT-flash, VRSF 7" intercooler och vishnu dual cone intake. Nästa modd blir downpipes och ny mapp så jag kan köra med 30% E85. Milan Klacar |
|
|
Vi brukar vara 3-5st 335or på BMW SC träffarna. Bilarna har olika grad av trim och effekten gör inte så stor skillnad. Det är bara att köra och se glad ut. Någon limp här och där blir det och det får man räkna med om man kör hårt. Vill du ha bättre kylning så blir det till att köpa uppgradering för oljekylning och optimera kylväskan i kylaren under sommaren. Bromsarna kommer nog begränsa dig i början i vilket fall. |
|
|
OK, will do. Min är en vit E91 med CSL-fälgar och en del performance detaljer, får se om vi stöter på varandra. Har inte kört min på bana men en enklare åtgärd som är möjlig att göra, beroende på vilken oljekylare du har förvisso, är att byta termostat. Kostar så gott som gratis: Länk |
|
| OB, den där pinnen gör bara att oljan hela tiden går genom kylaren. Det sänker tempen vid normal körning med 10-15 grader. Det gör tyvärr ingen större skillnad på bana. Jag har Stertmans motsvarande pinne och hade lite förhoppning att den skulle öka Max kylningen något men detta var ej märkbart. Fokus ligger även på oljetempen på dessa bilar bara för att vi har oljetempmätare men bilen limpar pga hög vattentemp, 116c eller över har jag för mig och drar tillbaka tunet vid olika temperaturer redan innan. Detta är iaf hur jag har förstått det och den som vet mer specifikt får gärna fylla i. | |
|
Vattentempslimp: Länk Jag menar bilen sänker tunet även för olja men alla pratar alltid bara om oljan. Jag har läst att ECU drar tillbaka tuner redan vid 130 grader?! Jag brukar ha ganska stabilt 140 grader på bana efter några varv och det är ju allt annat än optimalt, men limpar inte pga värme men brukar kännas lite tröttare. Jag ser till att göra väldigt täta oljebyten, 300-500 mil i sommar. |
|
|
Känns som jag får prova bilen på bana innan jag börjar byta delar! Bromsar kommer jag iaf att byta och det kommer att bli nya zimmerman skivor med ferodo ds2500 belägg. johmei: kul och följa din tråd på rejsa =) Milan Klacar |
|
|
Tjena allihopa trimfantaster! Är på god väg att köpa mig min första 335:a.. Det är en 09:a, som har gått runt 9500 mil~~ Jag har ingen erfarenhet alls av bmw, hur dessa bilar håller med trim. Iallafall, så är den bilen chippad med JB4, samt att han har bytt intercooler (Fabrikat Burgertuning), och downpipes med racekattar (Fabrikat Burgertuning). Och han kör endast bilen på map 2 säger han, mapen som påstår sig ge 380hk om jag har uppfattat det rätt? Och min fråga till er då, är det dumt att köpa en som är färdigtrimmad? Vad är det för grejjer som sitter i bilen, är de bra grejjer? Hur håller denna bil med detta trim, såsom växellåda, koppling och annat slitage som kan påfrestas, sliter det jätte mycket på grejjerna att ha detta trim i? Det är en manuell låda på den, det kanske bör tilläggas.. Hoppas på ett svar från någon kunnig här på forumet. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.