|
Sida 631 av 712
|
|
|---|---|
| Hmm, vad är ett skäligt pris att ta för en beg ets 5" ic + en cobb gick på 1685$ inkl frakt exklusive tull/moms (ca 11k alltså) för 1.5 år sedan det är ju inte direkt något slitage på grejorna :P | |
|
tjena killar ser att ni har ett bra koll på bmw bilar speciellt 335orna, jag har en bmw 535d jag har fått problem med tänkte kolla om nån av er kanske kan hjälpa till med nått, , bilen känns strypt innan 3000 varv efteråt går den som ett skott, har kollat alla slangar som vanligt vis brukar spricka på dessa bilar, får felkoder 4212- Glödstift cylinder 1 4222 Glödstift cylinder 2 4447 - Okänd felkod....??? 4530 Laddtrycksreglerkrets..?? någon som kanske kan hjälpa eller förklara om nån av dessa koder borde göra så att bilen beeter sig på det viset. tack i förhand |
|
| Har en AA intercooler på väg hem ifrån usa. Andvänd någon månad fick den för 550$ inc frakt så ca 3700 :) Håll koll på E90post och 1addicts så kan ni göra fina kap ! | |
|
joxgb för din info om pris så när jag köpte min VRSF 7" IC i våras, då hamnade slutnotan på 3500sek ink frakt. Ska ni köpa VRSF så köp direkt från vr-speed.com eller skriv till Tiago på e90post.com så brukar han kunna göra lite på priset. |
|
|
Fick pris på 1500kr på novation i uppsala för att uppdatera all mjukvara i bilen.. Nu är frågan: bör jag slå till? Är ändringarna värda det priset när man inte har några problem med bilen? Borde ju vara bättre med nyare mjukvara tycker man eller? Någon som vet lite sammanfattningsvis några saker som kommer ändras i bilen vid uppgradering? Min bil är tillverkad i slutet av 2006 och aldrig uppgraderad... |
|
| Tack för all input ang intercooler! Ska se om jag kan få hem en VRSF billigt eller nåt begagnat, annars blir det en KL-racing igen. Har redan monterat en sådan en gång, inga större problem, men man fick kapa rätt mycket plast. Priset på en KL är oslagbart! | |
| Eddie, inte haft lite väl hög IAT utan IC men okattade DPs (antar högre boost) under sommaren? | |
| jag kan också meddela mitt pris för VRSF 7" som beställdes några dagar efter Headmaster, 3700kr inkl tull och moms | |
| OB: Jo det har jag haft ! Därför är en intercooler på väg hem så man kan köra Map 5 med högre boost utan problem :) | |
|
Om det är nån som är sugen på att testa sin 335 nu på lördag på Björkvik så kör RRIS event #3 för säsongen. Traditionellt sett har det varit många 335:or på dessa event men det har minskat lite på senare tid då många har skaffat andra bilar. Så nu vill vi ha fler 335:or och även andra BMW för den delen. För mer info kolla på www.rris.se eller på facebook. Länk ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Bra val :) Om någon mer ska lägga beställningar så säg till, är i behov av en ny CP |
|
| debren, minskat deltagande kanske också för att det är allt fler snabbare bilar än 335or på senare år? | |
| jag skulle gärna komma men kan inte .... | |
|
Har börjat kolla på hur jag ska kunna återställa bilen till orginal inför försäljning, för att montera ets 5" ic så får man ju ta bågfilen och såga av ett slangklammer på passagerarsidan för att få lös slangen. Var in på bmw verkstan idag för att beställa en ny slang + klammer och till svar får jag att den biten går inte att köpa för sig, utan den kommer i ett paket med en hel massa andra rör som skulle kosta 3000:- stämmer det eller har han helt enkelt hittat fel del i systemet? |
|
| Rippe: kan tänka mig att det är en del som inte säljs separat. Hittar dem inte ens på realoem. Kan du inte använda en vanlig slangklämma på originalslangen då? Sågades den sönder för mkt? Vad gör det om någon hittar en vanlig slangklämma där vid senare tillfälle? | |
|
johmei, det är som du säger att det går att sätta ett vanligt slangklammer där, men samtidigt är det något försänkt just kring klammret så jag sågade lite i plasten/gummit med.. inte för att det är hål men jag skiter i att montera bort icn, man vill ju inte gärna sälja en bil med en halvtrasig tryckslang endast för att få några tusen i fickan! Den får helt enkelt sitta kvar och följa med vid försäljning! |
|
|
Ang mjukvaruuppdatering: Jag hade in min 335i på Novation i sommar för uppdatering, rattlefix. 1500 kr. Wastegate rattle minskade/försvann. Men jag fick ett mycket dovare ljud från avgassystemet. Inte dovt på ett bra sätt, utan "tomt", orkeslöst ljud. (antar att det är mer turbolag nu) Är det någon annan som upplever ljudet så? Mvh Magnus |
|
|
magnus, är det inte även responsen och känslan av motorns kraft som känns mer orkeslös jämfört med tiden innan uppdateringen? den uppfattningen jag fått från andra som kör fbo och gjort uppdateringen du nämner jag står hellre ut med lite rattle och har kvar kraftkänslan |
|
|
OB: Jo, kanske... Mjukvaruuppdateringen känns inte som en bra lösning... RB-turbos? Tar de bort rattlet? Ligger de med ena wastegaten stängd som mina turbos gjorde innan uppdateringen? |
|
| RB eller Vargas turbos tar bort rasslet, det är ju nya/renoverade turbos med en del andra delar. Det är dock mjukvaran som styr WGs funktion. Viktigare än något annat så ger de ju en hel del fördelar i jakten på effekt så kör bara kör!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.