AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.087

Ökad effekt på min 335i

Sida 630 av 712
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Tjena, lägger en fråga här eftersom jag vet att några av er bytt ratt på bilen. Jag monterade på en ny ratt igår (M Sport) och får felmeddelandet "restraint systems faulty". Airbag-symbolen samt bältes-symbolen lyser konstant. Jag fattar dock inte hur jag lyckats med detta. Att installera ratten var nog bland det lättaste och mest straigh forward jag gjort på bilen.

Jag kopplade ur minus-polen först vilket jag gjort tidigare ggr utan problem. Att koppla loss airbag-modulen och övriga ratten var svinlätt och jag tog befintlig airbag-modul till den nya ratten.

Har googlat och kollat bimmerpost och autopower men inte fått nåt mer vettigt svar än att det kan bero på batteriet. Någon som har några tips eller vet hur man nollställer felmeddelandet? Jag har en openflashtablet med "reset airbag"-funktion men det gjorde ingen skillnad.

Tacksam för svar
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Testa med INPA
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
enrita: är det detta du menar? Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Yep blå kabel har jag och funkar men bäst är att ladda ner hela inpa från e90post. Alla info finns där . Kolla i coding section.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Varför är det så många kablar som täcker modeller upp till mars 2007? Borde funka fint för mig ändå eftersom min är tillverkad i slutet av 2006..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
För att bmw bytte protokoll då så köp en kabel som täcker alla år .
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Enrita: vad tror du om denna kabel, den verkar nyare men borde kanske ändå funka fint till min gamla trotjänare?

Länk

(Tack för all hjälp!)
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Fedorov:
Sundströms bil i kramfors (50 mil norr om stockholm :P )
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Rippe: haha, det är en bra bit men bara ungefär halvvägs till mina gamla hemtrakter...har inte varit -08:a hela livet :)
Ca
21
Caaarl
335i E92 MT -07
Som jag förstår de är de väl bara 420 o 40 som den visar? Här är de filmat, kolla från 1.05 typ. Där börjar de :)

Efter detta tog jag bort felkoderna och sen dess har dom inte kommit tillbaka..
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Det löste sig, en bekant har tillgång till bra utrustning och kunde rensa koderna. Grymt skönt att slippa skiten, nu kan jag njuta av min nymonterade m-lädersportratt. :)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Vilken FMIC är mest prisvärd just nu? Är det fortfarande KL-racing (bigtom) som gäller, eller finns det något mer prisvärt alternativ som är lite mer plug & play? Nån som har någon liggande som ni vill bli av med?
Am
48
Ame
E92
335i
Behöver lite tips jag håller på att bli galen på mina vrsf dp! Då dem skramlar och tar i värme skölden. Försökte lägga om röret på passagerar sidan men det gick väl inte så jätte bra dem låter fortfarande samt att jag nu fått en avgasläcka från dp till midpipe. Måste inhandla nya packningar. Har ni några bra och tips och ta med sig kommer att dra bort dp och göra om allt. Jag ger dem en sista chans
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag skulle gissa att det är VRSF som är mest prisvärd just nu.

/DJ
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Gissar också att VRSF är mest prisvärda alternativet, och är det pnp så är det 5" som gäller.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Japp, 5" skall ju vara helt plug and play, köper man 7" så brukar man behöva kapa lite plast i fronten, i övrigt skall de vara pnp också.

joxgbg, om du skall skrämma upp bilen ordentligt så satsa på en 7" ändå :-)

/DJ
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
VSRF verkar ju schysst, men det blir ju mer än dubbelt så dyrt som att dra dit en KL-racing intercooler, som dessutom är större. Är det värt den extrakostnaden?

$480 + tull + moms + frakt blir ju en hel del!
Ed
81
Eddie_125i
Bmw 440i mppsk+MHD

V90 R-design
joxgbg : Har en liten deal ifall vi vill ifrån baan velgen i Holland.

Om vi är 3 pers som beställer en wagner intercooler landar vi på 5000kr exakt var. sen är vi 5 eller 10 pers blir det billigare. detta är med frakt inräknat.

Jag tror stertman tar 6200 eller något för samma intercooler ! Dock är jag själv inne på att köpa en ny vrsf eller någon begagnad ifrån usa
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
joxgbg: Topgearsolutions tar 419$ för VRSF så lite billigare i alla fall.

Länk

KL Racing är säkert mest prisvärd men jag har ingen aning om hur den är att montera, säkert en hel del fix.

Den Wagner som Stertman tar 6200 för är helt bolt on, det är bättre med deras Wagner evo som dock kostar lite extra och kräver att man tar bort lite plast i fronten (den kör jag på min bil för övrigt).

/DJ
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Tull och moms? haha ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.