AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.311

Ökad effekt på min 335i

Sida 63 av 712
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Jag kommer att sätta in Catless dp på fredag. om vädergudarna är med mig.
det börja bli farligt att köra i halt väglag. ;-)

Min bil har inte satt några felkoder än med nuvarande modifiering =?

återkommer på fredag.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag har lite dålig koll, men vad är din nuvarande setup?

// Thomas
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
WIHO , jag har beställt 335 :) va bara tvungen o säga det :P
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Härligt Dejan! :) Vad blev det för nåt då? Vilka specs?

Kommer ihåg när jag köpte min bil...kunde inte sova första natten...ville bara att det skulle bli morgon så jag fick ut och köra den.. :)
Ti
534
TigerDejan
Blev en safirsvart 335 coupe , med lite läder , comfort paket , svart högglans interiörslist , lite större ljud , pdc fram o bak , m-ratt/växel o lite sådana små saker ... :)

ingenting jätte märkvärdigt ... tyckte inte jag hittade något jätteskoj att välja till =)
tog det jag har mest nytta av typ =)

ska köpa aero frontläppen så småningom , dra på ett par andra fälgar och sänka den =)

aaa man längtar eeeeeenomt , vill ha den NU typ :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grattis TigerDejan.
Inget är som väntans tider.

//Stefan
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag har lite funderingar över vad detta är för givare: [url=Länk

Det finns ju inga anslutningar på eftermarknads-downpipes för dessa??

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Länken var felaktig, den här borde fungera bättre: Länk

// Thomas
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Big Tom Rs4: Det är O2 sensorerna!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
yep Heartware är korrekt finns en innan och en efter kat.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ok, men varför finns det inga anslutningar för dessa då?
Kollar man på Ultimate-Racings cattade DP så verkar det inte finnas några anslutningar iaf: Länk

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Oops... Såg nu att anslutningarna troligtvis borde vara vända nedåt på Ultimate-Racing-bilden... :-D

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Kollar man på AR Designs Downpipes så ser man ju tydligt anslutningarna: Länk

Så, förlåt mig... Glöm det jag just frågade... ;-)

// Thomas
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Jag laddade in senaste mapparna till Proceden idag; jag kör med non-doomsday stage 1 på min bil som annars är helt orginal.

Bilen går som en dröm-helt otroligt va fint bilen går. Då dessa mappar har en aggresivare tändning som ger mer vridmoment utan turbotryck och som extra bonus så går förbrukningen ner ordentligt. Essingeleden i en fart på mellan 70-90 km/h så hade jag idag en genomsnittsförbrukning på 0,58 liter per mil.

Förövrigt så har jag ännu inte fått fullt fäste med bilen ännu - med DTC läget på så blinkar det i 180 km/h... mycket jobbigt :-)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
0,58 l/mil...! Grymt bra! :D
Hur mycket vill den ha i stan?

// Thomas
Ti
534
TigerDejan
0.58 ? ? skojar du med mig eller ... du kan inte ha kört mer än 200 meter då :P
eller så måste du ha diesel ? :P låter ju lite lite tycker jag .... går inte ens med min audi tt med 200hk att komma ner i den förbrukningen xD
pe
771
pea
BMW M3 E92
Tobias, har kört den nya mappen med leanburn funktionen, men fick avgas coder pga av att det tydligen innebar att med den mappen blir det smutsigare avgaser vilket blir för mycket för racecattar att hantera.
Enligt Shiv är funktionen avstängd i den mapp som ligger ute nu, samt att det skall bli en funktion som man kan stänga av eller på.
Volvo hade ett tag denna funktion på en motor från mitsubischi i V40 men tog bort den pga av att man inte kunde lösa emmisionerna,annars hade den nog funnits på alla nya bilar.
Ti
534
TigerDejan
va ligger den vanliga förbrukningen på da , om man inte har denna "funktionen" ? =)
pe
771
pea
BMW M3 E92
testade en gång och körde 5 mil lagligt den drog 0,7, det var de längsta milen i mitt liv......
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Stämmer precis som Pea säger - lean burn genom aggresivare tändning vid låg last ger tyvärr kraftigt ökade kväve utsläpp om jag har förstått rätt.

Förhoppningsvis klarar cattarna av att hantera detta annars känns det ju lite omoraliskt att öka farliga utsläpp.

Jag har automat och dubbade 18" 225 däck på min bil så 0,58 med 390 hästar under huven ger en vink om varför detta har varit årets moter ett antal år. Min bil går markant snålare än en ny C180 kompressor. Vid hårdare blandad körning med en del stadstrafik så ligger jag på ca 1,2 liter mil blandat.

OM man kan låta bli att gasa så är denna bil extremt snål, ingen större skillnad mot de stora dieslarna skulle jag gissa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.