AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.418

Ökad effekt på min 335i

Sida 629 av 712
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Min ska nog ut på blocket snart, svart coupe msport sv såld förvarings paket comfort access, shadowline, skinn, manuell 7700mil gått en säsong med cobb + ets ic
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bara så ni vet så finns redan FRITT openflash mjukvara (behövs BT kabel) och backend mappar om man har jb4 .
Länk
Länk

behövs inte längre cobb eller SHIV openflash tablet .
bara FYI all info på sajten.
Ed
81
Eddie_125i
Bmw 440i mppsk+MHD

V90 R-design
Hallå alla 335i/335d ägare !

Någon mer än jag som är sugen på en wagner tuning intercooler ?

Har i så fall en liten group buy på gång ifrån Belgien.
Pris återkommer jag med så fort ja får dem.

Är intresset het eller svalt ?
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Är det någon 335-ägare som uppdaterat mjukvaran i bilen och isåfall:
* Vilken DME-version är den senaste?
* Vad kostade det?
* Vem gjorde uppdateringen?

/ T
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Fedorov: spelar ingen roll vilken är senaste eftersom om den blir uppdaterat så är det alltid det senaste som finns ute.
Tänk på också att vanligtvis blir en flertals moduler uppdaterat samtidigt.
jag gjorde det en gång hos bmw och mekonomen. tror priset är runt 2000-3000 SEK. Ring runt och fråga.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Enrita: ok. Det jag funderar på är att min DME-version är I480S. Kommer detta versions-nummer att ändras om jag uppdaterar mjukvaran?

Anledningen att jag undrar är att jag tror aldrig att min bil är uppdaterad och shiv har inte efter ca 2,5 veckor fixat stöd för min DME-version via OpenFlashTablet ännu...
Am
48
Ame
E92
335i
Har för mig att bmw tar 1800 kr för upptadering gjorde det på min förra året på bmw i danderyd.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Federov: vet inte om du har MSD80 eller MSD81 med din, för mig ovanliga, version. MSD80 är den tidiga hårdvaran och där har de flesta I8A0S som är den senaste vad jag vet. MSD81 kör oftast IJE0S.
Jag har dock inte svar på om du får ny mjukvaruversion vid uppdate. Men en 07a ska ha MSD80 och bör därav kunna köra I8A0S.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Fedorov: om du uppdaterar dme så kommer troligtvis OFT fungera direkt. inte konstigt att shiv tar sin tid... det går säkert att flasha bilen med Winkfp också men jag har alldrig gjort det på dme så vågar inte direkt.... alla andra moduler har jag flashat utan problem
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
johnmei: tackar för svar. IJE0S och I8A0S verkar vara de som OpenFlashTablet stödjer från grund. Kanske värt att uppdatera om man vill använda OpenFlashTAblet med shivs OTS-tunes.

Nån som vet vad BMW ändrat i sina trim-filer?
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jag menar "Någon som vet vad BMW har ändrat/förbättrat i sina uppdateringar"? Råkade skriva trim-filer för jag har trim i hjärnan nu.. :)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Haha du har hjärnan på rätt ställe iaf!
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Ame: är du säker på att du fick uppdatera för det priset? Jag mailade Bavaria Stockholm ang detta och fick följande svar:

"Vi uppdaterar mjukvaran på bilen 3500:-
(tidsrymd från 1-8h, beroende på utrustning samt hur många versioner som måste uppdateras uppåt.. detta räknar datan ut av sigsjälv och är ingenting vi kan förutspå förän vi har kopplat upp bilen för en programmering).
Rekomenderas endast att göras i samband med diverse strul alternativt varningslampor."
Am
48
Ame
E92
335i
Fedorov: Jag är nästintill 100% säker, betalde runt 3000+ men då gjorde de även felsökning på bilen. Det stämmer att det kan ta en stund och och uppdatera bilen. Min bil var inne under en hel dag innan allt vart klart. Men bilen hade inte fått någon uppdatering sen den kom ut 2006. Så det var väl läge för det främsta anlednigen till uppdateringen var att bmw inte kunde felsöka till 100 då programvaran i bilen var gammal enligt bmw. Jag frågade även varför bilen inte har varit uppdaterad tidigare då den har varit inne på bmw för service. De sa att de inte uppdaterar programvaran om det inte är något fel på bilen.

Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
ska inte svära på det men har för mig jag skulle ha betalat ca 1-1500 för uppdatering av min, fick det dock gratis i slutändan då försäkringsbolaget fick pynta nya tändspolar stift och spridare så ville bmw även uppdatera programvara så det vart på samma nota :)
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Rippe: vilken verkstad gjorde uppdateringen?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag betalade 1500 eller 1800kr för DME uppdatering på Novation i Uppsala i våras.

Ca
21
Caaarl
335i E92 MT -07
Hallå!

Va ute och körde idag med min 335i JB4 på map 5 och fick gula motorlampan som är halv, fick ut felkoderna 2b98, 420 och 40 men kan verkligen inte hitta något om dom?
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
2B98 plausibility monitoring of the RAM backup
(2B98 Control Module- Internal Fault RAM)

är det verkligen bara "420" och "40" eller är det 2B-koder?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
känns som något är löst/gör kontakt i jb4 koppling till DME / EL eller i själva jb4
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.