|
Sida 627 av 712
|
|
|---|---|
|
Låter inte helt dumt Carlee :) Enrita, har dina problem med walbropumpen löst sig? |
|
| OB: inte än. ända problem jag har nu är att när tanken är lägre en 3/4 och jag tar en hård höger på låg hastighet så får jag 29DC kod. Tror jag kommer att köpa en ny OEM bucket och lägga walbro inline. | |
|
Satte igår på min PLM 4' catless DP tillsammans med Performance burkar på min N55 motor, fy fan vilket ljud alltså, dessutom helt annan rapphet och styrka i motor. Skall försöka filma ljudet lite. Har sedan innan Mosselman tune dessutom. Inga katter i mitt avgassystem tack :D |
|
|
enrita: taskigt bekymmer, sällan tanken vill passera 3/4 eller hur ;) inline verkar enklare från vad jag läst, får bli mitt alternativ om jag väljer den vägen längre fram. Eddie: det vill vi höra! lär låta lagom högt :D |
|
|
Ingen som vill prova cobb programvara? ;) Helst i närheten av Linköping... |
|
|
Har kört min Procede Enthusiast Edition i snart 3 år nu problemfritt och är mycket nöjd. Har dock i sommar installerat VRSF 7" intercooler och ett aFe Open Air Intake på min tidiga -07a AT och funderar nu på om det kan vara skoj att köpa OpenFlash Tablet. Kommer troligen i början att bara köra på deras standard-mapp men säkert börja mecka med inställningar framöver. Är det någon som kör med OpenFlash Tablet? Tror ni att jag kan ha ett lika problemfritt bilägande med OpenFlash istället för Procede Enthusiast? |
|
|
Fedorov kör med både och. Jag väntar min OTS-tablet i veckan, skickades från Vishnu 2013-07-15, USPS (Posten suger så långsamma de är.....) |
|
|
Hallå, Någon som har tips om var man köper en COBB billigast just nu? |
|
|
qdtjant: Hur funkar det att köra båda samtidigt? Blir det inte nå knas om man har autotuning-mappen i procedet aktiverat och dessutom lägger på en mapp från OpenFlash? Har hört om att det ska funka köra båda men inte hittat nån bra info om exakt hur det kommer funka tillsammans så om nån kan förklara på ren svenska för en trim-noob så vore det uppskattat :) |
|
|
Athletic: fråga runt vendors på e90post. Fedorov: funkar exakt som jb4+cobb. Man laddar en specific map som tar hand om allt förutom boost . Skulle inte köra den där combo om man inte har alla andra vishnu grejer typ pwm meth / flexfuel etc. |
|
|
enrita: proceden har ett "av"-läge som kanske funkar bra att ha i kombination med OpenFlash tänker jag... Helt enkelt att proceden är avstängd och enbart flash används så att säga. Ser även att det tar typ en timme att göra backup på orginal inställningar? Finns ingen chans att mitt batteri håller för det men det är väl bara att plugga in batteriladdaren under tiden så borde det väl inte vara några problem? |
|
| Fedorov, såg att du postade på tråden, läs den, shiv har skrivit om detta. jag skulle ha en laddare. en timme är väldigt lång tid. | |
|
Då har jag försökt spela in ljudet med catless dp och raka rör till performance ljuddämparna :) ! Låter helt underbart enligt mig. Bra mer kraft i maskinen dessutom |
|
| Låter inte helt dumt. Vad har du för intake? | |
| OB : Original faktiskt ! Men funderar på ett drop in filter | |
| Anade det, hördes inget sådant schysst ljud när du varvade ;) du borde definitivt byta, köra original intake med dina mods och mjukvara är inte det snällaste för bilen eller vad som rekas | |
| Blir ett intake snart. Dock är intercooler prio plus att jag beställt JB4 Stage II nu så får vi se, så att jag han ha auto clear så jag slipper ha en lysande motorlampa :) Plus man kan köra lite aggresivare maps ! :D | |
| Helt rätt. DCI kostar nästan gratis så inget att vänta på | |
|
Hej, Jag fick misständning på en cylinder och då bilen gått ca 4100 mil nu så tänkte jag att det är lika bra att börja med att byta tändstift. Bilen är helt orginal förutom en procede-box. Hur ser utvärdering ut av NGK iridium-stiften? Ska jag satsa på de eller köra på orginal? Fann tändstift till bra pris här: Orginal Bosch för 115 kr Länk Och NGK Iridium för 107 kr Länk Vilka tycker ni jag ska satsa på? Mvh, Peter |
|
| Boschen fungerar bra och NGK bör gapas ner lite. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.