AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.411

Ökad effekt på min 335i

Sida 626 av 712
c4
79
c418krk
430d Gran Coupe -15
Jag är ev intresserad av gruppköp på intercooler och DP
Har två set med downpipes liggandes här hemma, vet inte vilka jag ska välja.

1)
AR okattade

2)
AR med racekattar

Vill kunna köra genom besiktning utan problem. Vad borde jag välja? Det är inte keramiska kattar utan det är rullade diton av stål. Bra flöde mot original keramiska.

Hmm....
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Kattade dps är som att ha finger upp i ärslet när man skiter.... Sorry for this but if u go dps gå catless och det är ingen problem med det
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Mahhbechh:

Om du kör med racekattar så är jag väldigt intresserad av att köpa dina okattade DPs

Jag bor också i Gbg men är på semester i Italien just nu. Hemma i slutet på nästa vecka.

/DJ
Ed
81
Eddie_125i
Bmw 440i mppsk+MHD

V90 R-design
Mahhbechh: Har du N55 eller N54 ?

Ifall du har N55 så är jag intresserad av den DP som blir över :) !
Skapligt låååång tråd:-)
Är vansinnigt sugen på att byta ut min 9-5 aero kombi automat mot en dito 335i.
Prov åkte en 335a med steg 1 "chip" som skulle ge runt 370hk om jag inte missminner mig.
Gick kanon fint.
Jag läst en del av tråden men av förklarliga skäl inte hela.
Talas en hel del om Cobb.
Men min fråga är hur "vanliga chip" (370-380hk) typ Bsr, Vtech It's fun fungerar på dessa bilar.

Tycker iofs prestandan är mkt God redan original, men känner jag mig själv rätt kommer jag vänja mig och vilja ha mer.
Kommer dock stanna vid mjukvara + ic.
Tacksam för svar.

Visa användare
789
johmei
335i E92
Ingen anledning att fundra på andra tunes än de som är flexibla med tanke på hårdvara enligt mig. Dessa är piggys eller Cobb för flash. Övriga låser dig i onödan och flash ger mer kontroll varför det slutar i Cobb! Men alla tunes är ungefär samma i steg 1 men du kommer snart vilja ha mer, precis som alla andra!
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag håller med johmei, men Cobben kan du dessutom sälja vidare om du tröttnar.

Ps. om någon vill sälja en cobb för en rimlig peng så hojta till! Ds.

/DJ
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Säger också Cobb framför allt annat, fick nyligen pris på 763$ inkl frakt från USA så det är ju dessutom klart billigare än alla de du räknade upp.

Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Hallå!
Är det någon här som är intresserad av ett oljebyteskit för AT-låda?
Dvs olja, filter med sump, packningar och bultar..
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Hej
En liten fråga:

Har skaffat mig en cobb ap och tänkte nu använda den för att logga bilen lite.... kör ju giac programvara.

Men när jag ska installera cobben så kommer det ju upp varningstext som säger nått i stil med att nuvarande programvara kommer inte kunna räddas...

Alltså jag vill bara få igång cobben så jag kan logga.... tänker ju inte lägga in nån cobb map..... inte just nu iallafalll....

Hur ska jag göra? Vågar jag installera cobb enheten till min bil utan att giac programvaran skrivs över?

I värsta fall får jag leta upp nån original 335a på stan och erbjuda uppdatering av programvaran.... sedan ta hem cobben igen och logga min bil ;)

Pr
2
PromotorFidei
335iA Coupe -07
Du måste installera en av mapparna på APn innan du kan logga, eftersom COBB inte har GIACs mappar så kommer den att försvinna. Tror tyvärr inte att det finns något sätt att komma runt det.
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Ja så är fallet... har fått veta att man via atr kan logga med cobben i datorn..

Men om det är någon med original 335a som vill provköra cobb programvara och bor i närheten av Linköping... hör av dig.... bastakarlsson@hotmail.com

Ed
81
Eddie_125i
Bmw 440i mppsk+MHD

V90 R-design
Beställde hem en PLM 4' Downpipe ifrån USA nu, Fick bra pris ink frakt så jag slog till !

N55 motor med Catless downpipe och performance avgassystemet skall bli intressant att höra ! :D
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Va på Tierps Arena idag och fick äntligen ett tidkort på kärran 12.5008s 184.8km/h riktigt nöjd med det! Kör med handgas så jag kan bromsa upp bilen i starten så 60fots tiden blir inge vidare 2.1s. Riktigt kul dag!

Visa användare
789
johmei
335i E92
Carlee, 12,5 låter inte alls dumt! Men vad menar du att du får dålig 60m tid för att du kan bygga boost? Låter positivt eller missade du ett "inte" i inlägget?! Körde du för däck och hade du svårt med greppet?
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Låter som en rolig dag Carlee! Körde du OTS 30 eller ATR-mapp? Du får lista detaljerna åt oss ;)
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Johmei:Jag går från tomgång till full gas i starten så det blir lite ryckigt och det känns som bilen står still nån tiondels sekund innan den flyger iväg och oftast i ett moln av rök ;) Kör med Vredstein Ultrac Sessantra 265or och det greppade bra trots att jag knappt kan värma däcken heller. Men 60fots tiden borde ligga under 1.8s

OB: Protuning Freaks har gjort en e35 mappning åt mig, detta är nr2 som jag provar och bilen har ~400whp enligt Virtual Dyno. men har skickat några loggar till nu så hoppas på att det går att plocka ut mer :)

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Calle du borde lägga in en inline pump och köra minst E50 , då kan då köra mycket hårdare !
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ja det blir väl det om jag inte är nöjd ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.