AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.848.847

Ökad effekt på min 335i

Sida 625 av 712
Mi
22
Milan_83
BMW M3 E92 LCI
Tesla Model S
Hej,

Jag är intresserad av att både beställa VRSF IC och downpipes. Hör gärna av er om det skulle bli aktuellt!

Milan Klacar
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Kalle: Är det Thony som fastnat i 335 träsket nu? Har eller ska han sälja GT-R:en nu ?

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Varför byta från GTR till 335? Brukar vara andra hållet :)
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Annat ämne... Vill sänka bilen en del och försöker hitta rätt i djungeln bland coilovers. Fortfarande inga planer på att tracka bilen så vill ha prisvärda coilovers som gör jobbet. Tips? 335i E91 pre lci
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Debrén: Nej GR-Ren har han kvar han har köpt en 335 cab som brukis ;)

Inför besiktning med okattade downpipes så borde det räcka att köra bilfan rejält varm, och om man vill vara på säkra sidan skvätta i lite E85 - eller hur?

Jag besiktade min förra veckan utan problem, körde den riktigt varm innan bara.
c4
79
c418krk
430d Gran Coupe -15
Vad är "mikro-katt" för nåt?

-To fit "microcats" between the sensors and the bungs on the downpipes.

Länk

Har även läst om "spacer" till lambdasond, men det tror jag väl inte funkar?

Vill helst köra orginal programvara tills garantin går ut...
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag har aldrig hört talas om Micro-cat innan, men efter vad jag kan läsa så verkar det vara en pytteliten katalysator som man sätter mellan o2 sensorn och röret. På det viset kommer de avgaser som når fram till o2 sensor att vara renade och sensorn rapporterar således inga fel.

En allmän reflektion dock... Varför byta DP om du ända skall köra originalmjukvaran? Du lär inte märka mycket skillnad i prestanda på en otrimmad bil.

/DJ
c4
79
c418krk
430d Gran Coupe -15
Det är mest för ljudets skull som gör att jag är lite sugen på DP.
Men jag tror nog att det märks en hel del vid vardagskörning ändå.
Snabbare gasrespons och spool up.
Har tagit bort dom bakre kattarna och det blev ju lite skillnad iaf.
Främre kattarna bromsar ju ännu mer än dom bakre.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
dps utan trim är bättre låta bli. microkattar eller spacers fungerar inte på 335. köp Cobb med steg 2 mapp och dps. då har du ljud, inga koder och 50-60 hästar till.
Tack för svar, rav
Visa användare
789
johmei
335i E92
Mahhbechh, om du tittar tillbaka några sidor i tråden ser du att inlägg från ett antal ägare av 07or som besiktigat i år utan problem.

c418krk, generellt så får du mer effekt ju tidigare i systemet du "öppnar upp" men mer ljud ju senare du modifierar. Med det sagt så skulle jag absolut börja bakifrån med slutburkarna för att få det att brumma på mer. Du måste som sagt också hantera en del onödiga bieffekter (koder, lukt, rök, avgasvärden) om du tar bort alla kattar.
Am
48
Ame
E92
335i
Har nu fått min dp på plats och Vilken skillnad det vart på ljudet samt effekten mycket bättre än förväntat. Bilen går riktigt bra samt inga fel koder.

Nu till det tråkiga jag känner att bilen skakar en del när den startas men finns även kvar när bilen är varm. Rpm nålen rör sig mellan 600 och 750.
Testade med att göra reset på ecu via copp ap men det hjälpte inte.

Någon som haft liknande problem och hur har ni åtgärdat det?
Har även läst att det kan funka att med bt kabel? Någon i sthlm som kanske har?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Ame, kör du steg 2 uppåt?
att den skakar på tomgång är vanligtvis relaterad till injektor eller tändning. Kan också vara carbon build up. Eftersom detta hände efter dp install så kan det vara att den försöker ställa in sig själv. Testa att rensa adaptations med bt kabel. du kan också annars koppla av batteri för 30 min och se.
Bra också om du loggar och se hur trims, afr ser ut per bank
Am
48
Ame
E92
335i
Enrita, kör på steg 2 aggressive, tändstiften är ganska nya bytte för 2 månader sen. Ska försöka logga ikväll efter jobb. Har ingen bt kabel får väl testa med att koppla bort batteri först.
Hur mycket kan vanos solenoid påverka detta om det äns kan? Fick nämligen fel kod P2A87 för cirka 3 veckor sen. Nollställde med ap och ingenting efter det.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
kan vara Vanos också. ta ut båda, blåsa rent med brake cleaner och bytt plats på dem. om felet kommer igen men på andra vanos så är en av dem trasig. hade detsamma problem par veckor sedan.
Jag hade till exempel fel på intake. la den på exhaust och sedan fick jag exhaust fel så bytte ut den. finns en diy på e90post. lätt att byta.
Ed
81
Eddie_125i
Bmw 440i mppsk+MHD

V90 R-design
Är det aktuellt med gruppköp ifrån VRSF ? Jag är sugen på DP och intercooler !
Am
48
Ame
E92
335i
Intercooler för min del.
Enrita, har du någon koll om det finns någon i sthlm som kan fixa carbon build up. Ska ta rengöra mina vanos idag. Logga data och se hur allt ser ut.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Ingen aning fråga runt olika verkstäder. Ska testa att göra det med en produkt man sprutar och låta verka
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.