|
Sida 624 av 712
|
|
|---|---|
|
Inga mera felkoder :) Bytte klämman och det lirar 100% nu. Jag tänkte byta till Linear throttle och kopplade in cobbdosan för detta. När jag gå in på menyn för byte av mapp så står det att den inte hittar några mappar? Jag Installaderade Accessport manager och även den hittar inga accesport files? Varför är det på detta sätt? Den backupade min originalmapp direkt vid uppstart av A manager, men inte ens den syns i listan över filer. Har alla mappar raderats vid installationen? |
|
| laddar ner mappar från deras hemsida och importera dem i accessport. Dme backup finns i AP och på dator . | |
|
Ok, såg det gick att göra. Man var tvungen att hålla koll på vilken ecu modell man hade när man skulle tanka ner manuellt.. Bara så jag har koll: 1. När jag installerade mjukvaran första gången så kände accesporten av själv vilken ECU-modell jag hade och tog fram förslag på mappar.. Innebär detta att alla/samtliga ECU-mappar ligger installerade från första början i enheten? Är ju sjukt många och enheten rymmer väl bara 20 mappar? 2. Varför är dessa nu borta från min accesport? Dvs varför måste jag nu manuellt köra in filerna utefter vilken ECU port jag har? Känns som en stor möjlig felkälla till misstag här om man inte går in manuellt (som jag gjorde nu och läste av vilken ECU-mapp jag hade). Hade i ärlighetens namn glömt vilken version jag hade :) 3. Vilka alternativa mappar till cobb stage 1+ aggressive rekomenderar du Enrita med min setup? (Automatlåda.. endast Uppgraderad IC). Alltid kul att testa lite olika men vill inte mata in nåt skit som ger ras :) |
|
|
Ribban: ingen aning varför .. när jag installerade Cobb la jag in Steg 2 plus aggressive. Sedan gick jag in i dator, sparade ECU Rom Raderade alla mappar och laddade ner dem från deras hemsida. Kan vara att när du uppgraderade firmware så raderade alla mappar. Du kan bara köra Steg 1+ aggressive som värsta mapp. Annars kan du ladda ner/få ATR från Cobb och göra lite finjusteringar själv , kanske med 30% E85. Finns många tråd om detta på e90post och bimmerboost. det går tyvärr inte att förklara detta här. |
|
|
Halloj! Jag har fått lite 30FF boost kod och idag när jag plockade bort mina filter för rengöring så kännde jag och klämde lite på alla synliga slangar och så märkte jag att chargepipes anslutningen in mot motorn går att rucka lite på och glappa kanske 1mm. Jag filmade det hela, Länk Tog även en bild för att visa vart det är filmat. Länk Är detta normalt? Känns som att det kan läcka där när det börjar bli lite tryck. |
|
| Lägg lite vatten med tvål på och se om den bubblar. Vanligtvis är vacuum slangar som pajar | |
|
Äntligen mina dp skall skickas imorgon från usa. Vad jag längtar! Har en fråga angående intercooler är väldigt sugen på KL-Racings intercooler dock vet jag inte riktigt vad som behövs till den. Hur har ni fäst själva intercoolern, eller är det kanske bättre och välja andra alternativ är inne på vrsf 7 intercooler. Det är dock väntetid på den :( |
|
| mycket meckande med den där KL racing. finns många tråd på e90post , sök Big Tom intercooler. Annars kan du köpa en ETS 5 inch. räcker . | |
|
Enrita: Tack för info väljer nog och vänta på vrsf ic. |
|
|
Funderar på lite upgrades redan nu: Vrfs stainless catless 3" Forge DV:s BMS DCI Åsikter om ovan prylar? Är vrfs dp:s enkla att montera? Bra passform? Nån som kör med dessa idag? Kommer man igenom besiktningen med dessa? BMS dci:n är ju riktigt fula, men verkar som alternativa 4 dubbelt dyra alternativa insug inte ger nån märkbar skillnad när jag läser på en del amerikanska forum.. Tänkte nog beställa allt från Jeff på topgearsolutions, de har även en smidig oljecatchtank. Hur pass stort är behovet av en sådan på n54 motorn? |
|
|
Bra grejer. Antar att du även köper en charge pipe iom uppgradering till Forge DVs. BMS DCI räcker, jag har ett av de dyrare alternativen som du nämner och det är något jag ångrar i efterhand faktiskt. Jag kör både med VRSF 3" cl DPs och deras 7" IC, är mycket nöjd. Passformen på DPs har blivit bättre och bättre, inget att oroa sig över. Om de inte passar som de ska (felaktig produkt) kommer du få bra kundservice och kompensation för att det ska åtgärdas. Besiktningen skiljer sig inte från olika tillverkares okattade DPs, avgasvärdena är inte som de ska men det går att passera om de två resterande (bakre) kattarna är tillräckligt varma - många här som gjort det. BMS OCC har jag också, en billig försäkring. Alla N54or sprider inte lika mycket olja, bilarna är individuella så det är lika bra att skaffa en om du vill vara säker. |
|
|
Tja, är det någon här som funderar på att köpa Downpipes? Jag har fått bra pris på 2st VRSF 3" Dps från Tiago på VRSF. 790 dollar ink frakt vill han ha för 2 par. Någon som vill gå ihop och köpa med mig? Länk |
|
|
Headmaster: Jag kan tänka mig att haka på det köpet, 790$ /2pers är ink allt då? Inga tullar eller annan skit som tillkommer? Skickar dig ett mail på facebook också. /DJ |
|
| Var precis och hämtade ut mina vrsf dp. Nu till frågan finns det någon snäll själ där ute som kan hjälpa med montering för en liten peng. Har nämligen ingen möjliget och få upp bilen. Om någon person eller någon ni känner kan hjälpa till så säg gärna till. | |
| Headmaster: kolla pris för 3 par ;) | |
|
Finns intresse för gruppköp av VSRF Intercooler ? /Janne |
|
|
Jag kommer att köpa en 7 ic från vrsf. Janne: har du fått något pris för gruppköp? |
|
|
Nån som har trimprylar till salu? Har fått in en kompis i träsket :) |
|
| en jb+ har jag någonstans i källaren LOL | |
|
JB+ är faktiskt det enda han redan köpt billigt, en IC och luftfilter vore nice nu :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.