|
Sida 620 av 712
|
|
|---|---|
| grattis Carlee, killen som testade min frågade om den var trimmad och jag sa bara "lite", när han tryckte ner så började han skratta och sa du , känns som den har mer en 400 LOL . han såg direkt metanol insprutning slangar också men det var ok ... | |
|
Så nu är man sugen på Alpina TCU, vad hette vinet du ville ha Enrico? ;) |
|
| Carlee pm skickat | |
|
Hobbe, Trots 620 sidor så tror jag att vi ligger på ungefär samma effekt, de andra grabbarna har dock lite mer ;-) Jag var nere på Schmiedmann i förra veckan och hörde ryktas att Viktor skall kompressormata sin M3a i år, han är ju anmäld på Mantorp så det kanske blir problem då? Jag kan förstå om man sätter lite regler för just time attack men för vanlig bankörning så borde väl pea och andra kompressormatade vara välkomna? Angående lite mat och pilsner så låter det som en mycket god idé, jag hänger gärna på. Berätta bara var och när! /DJ |
|
|
Viktor ska köra riksmästerskapet i Time Attack denna säsong i en mer effektsinn klass. I den enklare klass vi kör så fungerar det inte med en kompressor inkopplad. Jag ska fråga Viktor vad hans avsikt är. Om någon har en fråga om gatbilskörning så får personen fråga gatbilsansvarig på www.bmwsc.com (titta under Bankörning). Själv lämnade jag in mitt vrålåk på service i dag. Lånebilen 118d är sportig, men inte lika kul ;) |
|
| Om platsen för mat och pilsner så återkommer jag | |
| jag funderar på att sälja mina 19 tummare CSL rep (alufelgen USA) fälgar . Jätte bra skick. fram är 8,5J ET35 och bak 9,5J ET33. PM mig gärna . | |
| Måste jag ha BMS Flash eller kan jag ha typ stertman program å lägga JB4'at utan på ?? | |
| oj henke, du har ingen koll alls.... | |
|
Shysst svar. Berätta ist då!? |
|
| haha skojar bara. vad vill du uppnå? BMS flash behöver du bara om du vill köra ganska mycket E85 mix men då behöver du också en uppgraderade LPFP pump i tanken. BMS flash får du in med COBB men du måste väl köpa det också. Köp bara en cobb och använd det istället för jb4. | |
|
Förmiddagen bjöd på sex nya stift plus en spole idag, misständningarna är borta med vinden och bilen drar riktigt starkt :) någon som kan tänka sig ta en titt på en logg jag gjorde idag? Ska försöka ta mig tid till att tolka dem, men har inte kommit dit än.. |
|
| OB du kan skicka den till mig. pm mig din email. | |
|
Vill köra 100% E85 för att få effekten. Finns några som gör det verkar det som. En annan fråga: Har en BMS Downpipe Fix men får den inte till att funka! service engine now tänder sig å så får jag fel kod på båda sonderna bak. Hjälp nån! |
|
| Du behöver inte köra 100%. e50 eller e60 räcker. Du måste också byta pump bak i tanken annars klarar det inte . Max med oem pump är runt E35-E40. Med cobb eller jb4 behöver du inte dp fix. | |
|
Nu har även jag fått Alpina TCU installerat av Enrico. Otroligt stor skillnad på hur lådan beter sig, växlar smidigare vid stadskörning och slår i växlarna mycket snabbare än förut speciellt mellan 1an till 2an! Grym uppgradering såhär borde låda bete sig från fabrik! :) |
|
| Nice calle! Stort skyllnad är det! Glad du gillar den. Fattar inte hur bmw tänkte när dem utvecklade mjukvara.... | |
|
Vi försökte flasha min bil med Alpina i fredags, tyvärr gick det inte. Enligt uppgift måste man ha paddlar för att den skall fungera. Kan ju vara bra att veta. Tack för försöket i alla fall Enrita. /DJ |
|
|
Fixade felet och nu funkar allt jätte bra! Vet dock inte 100% med paddlar , har du sökt lite runt om detta? |
|
|
Är det inte så att Alpina bilarna alltid levererades med paddlar? Kanske därför det inte funkar? I så fall köp ny ratt med paddlar så du får in mjukvaran, lätt värt det ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.