|
Sida 62 av 712
|
|
|---|---|
| Är det någon som flashat sin t.ex via Rica? Om den fungerar bra så måste det vara den smidigaste lösningen istället för alla piggys som är lite jobbiga att installera. Även om nu piggy kan ge lite fler hästar. | |
| jag håller på att kolla med ESS . Dem har en bra Flash Stage 3 , 400hp (340 på hjulet) Speed delimiter removal. Väldigt interessant tror jag. | |
| Men ESS har väl ingen åf i Sverige som monterar deras trim. | |
| det är bara att köra upp , 45 mil . Annars kan man skicka hela ECU till dem. | |
| går snabbt för oss som bor på västkusten ;) bara tuta och köra :) ligger ju bara runt hörnet ... :) | |
|
Apropå version 32.2...bör man lämna in sin 07a (nov 06) för att uppgradera mjukvaran? "Ger" det något? Har läst om att vissa har problem med några vibrationsljud, jag har det ibland men det verkar komma från baksätet...eller är det samma ljud tro? Jag upplever dock inga problem med turbo-lag. |
|
|
Välkomnar nya på tråden! Vad gäller effektmätning så är det en hel vetenskap i sig. Så länge man inte har som i USA "DYNO shops", där man bänkar bilar på drive in så är det omöjligt att få jämförbara siffror. Det är så många variabler som man måste räkna in. Sedan kan man inte mäta allt på bänk! Min bil bänkade 1hp mer än PEA. Ändå går hans bil bättre på toppen! - Aerodynamik- Bil mot bil jämförelse är bäst! Fedorov: Regel nr1. Ju tungre bil du har, destå mera hästkrafter måste du ha för att kompensera! Skall man köra original fälgar så kan du lika gärna glömma prestanda. Den enda original fälgen jag har respekt för är CSL fälgar till E46:a Mina smidda 19” Volks är hela 2kg lättare per hjul än mina 18tum original! Och då är det större och bredare! Tyvärr så tappar jag i acceleration. Dock är det väldigt stabilt i kurvorna. Hade jag fått välja om hade jag hållit mig till 18. Men jag måste erkänna att Bilen ser bäst ut med 19tum. En bra tumregel! -18s for go, 19s for show, 20s - just NO- Såg nyss att det fattades lite texter i min post i fredags. Här är texten som skulle ha varit med! IC test gick mycket bra! Jag märkte att jag fick lägre tryck med samma mapp. Från +-15 psi ner till +- 12 psi Insugtemp jämfört med original är också bättre. Original: 37-40 grader och RaceCooler IC 20-23 grader. Original IC gick upp i temp ju hårdare man körde medan eftermarknads IC höll tempen mycket bra! Vi kollade också att IC passade bilar med aktiv farthållare ”RADAR” Svar: Det passar! Avgasystem: Okattad + orignal system bak = E46 M3 ljud Lite rasp pga. inga kattar och mycket ljud utåt! Minimalt med buller inne i kupén. Mycket bra kombination! Prestanda: Bättre respons och bättre top. Måste säga att DP byte är verkligen PITA. Det är lite annorlunda beroende när bilen är byggd! Det är jobbigare på dem nya bilarna tillverkad efter mars 2007. Störst problem var det att skruva av O2 sensorerna. De satt fast ihop med muttern som de sitter i. När man försöker skruva av dessa så tvinnade kabeln sig. Man var tvungen att koppla ut kontaktstycket som självklart innebar mera skruvande! Skall försöka fixa iordning filmerna under veckan. Det måste klippas lite här o där ;-) |
|
|
Heartware: Vilken catt är det man sska plocka bort för att få lite grövre ljud? Måste man ersätta denna med något? |
|
| första kat i båda Downpipes. | |
|
Sevak: Du får inte grövre ljud, utan vassare ljud när du plocka bort katten. Enrita: Har du orginal systemet bak? Kan du ladda upp något ljudklipp? |
|
| Jag har Catless dps, mitte delen är original och slutet är en Bastuck quad. Ska försöka ladda upp något . Ljudet är i min åsikt underbart. kanske bästa 335i ljud :-) | |
|
Får du felkoder med dina ocattade DP? // Thomas |
|
| Nej eftersom jag har en O2 simulator kopplad till min piggyback Juice Box 3 | |
| jag har aldrig fått en felkod efter runt 4 månader. den enda ljus som lyser ständigt är traction control :-) | |
|
Är det någon som provat detta? Verkar ju vara ett relativt enkelt knep för att slippa felkoder vid catless DP. Länk // Thomas |
|
| Jag har en 02 simulator över om någon är interesserad. | |
|
En gammal film som togs för 18 månader sen, Gustav kör min och jag kör M3an, i de andra racen vann 335an med större marginal. Ska bli intressant att se vad V3 med mods kan göra i år. Länk |
|
|
Verkar som Pea är riktigt het på gröten med M3:an i starten och Gustav gör hutlöst sega växlingar i 335:an... ;) // Thomas |
|
|
Big Tom RS4: Har köpt in resistorerna, kommer att löda på allt imorgon! Sikta på test nu på fredag om vädret tillåter! ;-) |
|
|
Hartware: Kör du med catless DP? Det verkar som Pea har samma problem med att bilen sätter felkoder, TROTS att han har cattade DP. Jag är lite allergisk mot felkoder, därav min fråga... // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.