|
Sida 619 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag har inte spikat någon sovplats ännu, men i mitt huvud har jag tänkt att sova hos en kompis i Linköping fredag till lördag och sedan åka hem till gbg lördag kväll. Kanske borde kolla om kompisen är hemma :-) /DJ |
|
|
I morgon ska jag besikta min bil och har gjort förbesiktning för att kolla avgasvärdena framförallt och dom va bra! :) Kör FBO med okattade downpipes, Cobb st2+ och bara Vpower i tanken. Känns som att oem kattarna i downpipsen enbart behövs för att rena avgaserna när bilen är kall, så fort man fått upp värmen räcker ju uppenbarligen de bakre. |
|
|
Låter bra Carlee, lycka till imorgon och återrapportera efteråt :) Jag har fått i min 7" IC nu men fått problem med misständning på en cylinder när jag kör med den tuffare mappningen stg 2 + FMIC. Så tills jag hunnit byta stiften som det är dags att göra får jag köra mer konservativt ;( Någon som har tips på vart jag får tag på stiften från Bosch för bästa pris? Väntar svar från en säljare på ebay, tror jag kan få hem 6st för ca 800-900kr. |
|
|
Det låter som ett bra pris, jag köpte nya stift på BMW nyligen och fick ge 1400kr |
|
| för Mantorp har jag bokad en natt hos Sjögestad Motell . | |
| Stealerpris som vanligt då Carlee. Läste att Bosch som tillverkar stiften till BMW och sätter dit deras "logga" även säljer stiften utan BMWs logga, så det är de jag tänker köpa. Om det finns skillnader eller ej har diskuterats på de andra forumen och inget av betydelse verkar skilja sig åt. Schmiedmann i Sverige säljer stiften för 970kr inkl. frakt. Hoppas bara att problemet slutar vid stiften för min del.. | |
| Köp stiften från Tyskland utan BMW stämpel, drygt 600 för Bosch. Ännu bättre val är NGK stiften som tänder ett steg kallare. Blir det för mig nästa gång. Gapa om dem lite å du har ett steg kallare stift.. | |
| Ang hotell så funderar ja på scandic city, någon som hakar? | |
|
hurgör ni för att kunna vara med i timeatack, se regler 3.5.1 Motor, växellåda och drivlina skall vara i enlighet med bilens ursprung enligt reg. bevis. så står det i regelverket för timeatack, kommer man förbi det? |
|
| Är enligt regbevis. | |
| johmei, trimmar ni motorn är det ju inte enligt regbevis, fick inte vara med och köra i bmwcs arrangemamg, bara för jag satt dit en liten kompressor,..... | |
| Tändstift: Länk | |
|
Pea, Jag läste reglerna och de kräver att ECU är original men däremot inget om mjukvaran i ECU. För att stärka min tes kan jag även informera om att time attack generalen själv kör med en 1M som är uppdaterad med BSR mjukvara. /DJ |
|
|
Japp, regbeviset avgör. Det står turbo i mitt ; ) Regel 3.5.1 är skapad för att hålla deltagarna på en rimlig nivå i instegsklassen, vilken är klassen som BMWCS/BMWSC kör. Det är tillåtet att pilla med motorn eftersom folk gillar att pilla, kolla bara i denna tråd *host och harkel*, men till en viss gräns. Vill man däremot hänga på tex en kompressor eller turbo på en V8:a sugmotor så finns det andra mer effekstinna klasser i Time Attack att tävla i. En kompressormatad V8:a lär trivas bra i dessa klasser tillsammans med övriga likartade bilar med uppskattningvis 600-800 hk. |
|
|
För övrigt ska det bli kul att få tampas med några 335i på Mantorp. Även om herrarna borde ha mer effekt efter 619 sidor med goda råd..... Jag får svänga snabbare ; ) |
|
|
Glömde en sak. Vi brukar träffas kvällen innan för en matbit och pilsner på någon restaurang efter att alla har checkat in. Häng på övriga. |
|
| Hobbe, jag hänger på . Vart? | |
| Tack för tipsen om stift. Har beställt nu, blev 672kr inkl frakt och paypals inbakade avgift =) | |
|
Besiktningen avklarad utan problem, han sa nått i stil med -Kör försiktigt det är en riktigt snabb bil du har. Hehe |
|
|
...och jag hade inte AP'n med mig så jag kunde inte rensa felkoder innan men hade inga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.