|
Sida 618 av 712
|
|
|---|---|
| Kör du med STD aggregat Enrico? | |
|
För 535 N55 fick jag detta svar i veckan:( Unfortunately our BMW FMIC is not compatible with the 5-series cars. We may develop a kit that is suitable for the F-chassis cars in the future to go along with Accessport development however I do not have a time frame for that support. the 535i is set up differently than the 135/335. There is a power steering or transmission cooler that interferes with the mounting of our intercooler. I would look into a company called HPF or Horsepower Freaks, as they may have a solution for the 5 Series cars. |
|
|
Enrita, Ska du göra en mapp på e85 oxå? Kan du inte länka till det man behöver? :D |
|
| Henke det finns tidigare i tråden men du behöver en Walbro F90000267, en etanoltålig T koppling och lite trycktålig bränsleslang som kan sänkas ner i bränsle. Detta för att hantera det ökade behovet av bränsle. Det krävs också en frisk höftryckpump! | |
| Haha, högtryckspump! | |
| Kör med TD turbos. Ska göra E85 också när jag är tillbacka i sverige. | |
|
Det med pumpen osv visste jag. Tänkte på hur man mappar cobb :) Högtryckspumpen dippar lite har jag förståt det som men dom kör ändå 100% E85. Eller? |
|
|
Henke: jobbar i ATR. Load och WG tabeller för att få boost som du vill ha det, fuel scaler för E-blandningen och effekten får du framförallt med aggresivare tändningstabelller. "Dom kör"? Men visst beroende på din HPFP och LPFP mod så kan du köra E85 på original snurror. Det är dock att ligga på gränsen och det är väl sär det är mest ball att vara! |
|
|
Räcker det att köpa en cobb dosa eller behöver jag något annat? medföljer kabel ? Får prova 100% e85 snart, ballt å vara på gränsen :) Hur mycket laddar ni? Bilen är FBO utom meth kit. |
|
|
I morse när jag gick ner till bilen i garaget såg jag till förtvivlan att någon tyckt om mina fälgar lite för mycket och tagit dom med sig hem. Tyvärr hade jag min cobbdosa i bagaget också med originalmappning, vilken dom också tog. Hur gör man nu? jag har antagligen en backup av originalet på datorn,men nu måste jag köpa en ny cobb för att återställa mjukvaran eller hur? Fälgarna om ni skulle dyka på någon bra deal är Breyton GTS-R. I Gun metal. Fan nu när säsongen börjar o allt. |
|
|
Vad grejar en st3 335 100-200 på? Vore kul om man fick tillfälle att testa lite mot min Rs4 B5 100-150 3.5 100-200 9.6 180-200 2.5 |
|
|
Immy: En bra inställd 335a gör 100-200 på 9.0-9,2s och 100-150 på låga 3s-tider med vanlig soppa i tanken. Här är ett gammalt race emot en BPU vässad rs4 b5 mot min 335 "steg3" Länk B5orna är imponerande snabba med små mods, speciellt uppe i fart. |
|
| Klarat Besiktning igen. Fick ta bort tonade rutorna fram och dem hade synpunkter på mina fram bromsar.... till slut gick det att få den igenom. | |
|
Grattis enrita. Hur körde du? catless DP och Cobb i Steg0 eller? Kommer du till Mantorp 4e maj? /DJ |
|
|
Åkte också igenom med min häromdan och fick beröm för grymma bromsar, "ohhohoho vad bra bromsar" hette det! Men mina är ju original, vad var synpunkterna på dina Enrita? Kan tipsa om att E50 var på gränsen för Lambda men övriga värden perfekt på sniffet. |
|
| Med "på gränsen"menar jag på gränsen för mycket. | |
|
Jag hade E43 i med cobb på en ATR mapp som levererar runt 430 whp (vdyno), det är en E30 mapp med load 190 hela vägen och 2-3 grader mindre tändning och min egen WGDC base table, catless dps och Race 100 cell mellan kattarna. lambda var runt 1.002 eller något. Dem sa ingenting om värdarna. Jag har ju Alcon 4 pot fram bromsar med 365mm skivor . den yngre kille sa nej direkt men sedan frågade han chefen som sa "strunta i det" :-) |
|
| och yes jag är med på mantorp. Vart ska ni sova någonstans? | |
| Tänkte åka hem på kvällen.. | |
| Jag och DJ är anmälda för Time Attack förresten. Siktar kanske inte på några högre placeringar men ska bli kul! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.