|
Sida 616 av 712
|
|
|---|---|
|
BMW-DJ: Jag ska köra ner hela vägen till italien genom denmark. Om du vill kan jag pm dig exakt när jag kommer att befinna mig i södra sverige så du jag kan flasha åt dig. Jag har också en extra kabel du kan få. Annars följa tråden, och sök där för Inpa tråden också , viktigt är att få first INPA att fungera och sedan winkfp . inte svårt men inte lätt eller. allt måste stämma. |
|
| Särskilt för oss som inte bor i närheten av sthlm ;( | |
| missade att där vart ytterligare en ny sida på tråden idag, no edit.. | |
|
OB: Yes 255 pumpen är beställd och verkstad bokad för bytet :) |
|
|
Enrita: Stort tack! Vi hörs på PM om när i så fall, självklart skall du få betalt för kabeln också. Skall du till Mantorp 4e maj så kan ju ta det där annars. johmei: Om du skall förlora ett race mot mig med alla dina mods så får du vara jäkligt dålig på att växla ;-) /DJ |
|
|
Har aldrig postat här tidigare men kör en 535XI AT från 2008 (USA Import). Har AR DPs, Wagner IC, AFe Stage 2 insug, GIAC stage 2, RB PCV Fix och BMS OCC. Bilen går kanon men verkar som om turbona suger mkt olja vid hög motorvägsfart (1 liter på 300mil). Vid lugn körning drar den knappt ngt. Misstänker att det beror på vevhusventilationen på ngt sett då det inte finns ngt läckage runt/från motorn. Noterade också att slangen som går från ventilkåpan till bakre insuget var väldigt oljig när OCC installerades. Har ngn av er en idé på vad det här kan vara? Alpina programvaran ser grym ut men antar att den inte funkar på min släde va? Tack |
|
|
Alpina funkar inte med 535. |
|
| 535xi: eller en av dina turbo börjar bli dåligt eftersom den brinner olja när du laddar , vad du kan göra är att ta bort ventil kåpa i plast och putsa den. tömmer du bms OCC ? hur mycket olja finns i den? | |
| Tack för snabbt svar, ska kolla ikväll hur mkt det är i den. Installerades för 150mil sedan. Då får jag fundera på Vargas stage 2... hade dock varit surt om jag uppgraderar och felet kvartstår. Kan det vara ngt med check valve, ventilkåpan/packning eller ventilerna som jag bör utesluta först? | |
|
det kan visst vara check valve, ventilkåpan/packning också eller läckage vid olje termostat/filter. OCC borde du kolla varje 100 mil. Du kan också lägga in 5W-40 olja istället. Hur många mil har bilen? |
|
|
Jag kör Castrol 5w-40 som ni rekomenderade. Bilen har gått drygt 7000mil och har nyligen bytt olja. Jag ser ju inget läckage utanpå motorn som motsvarar mängden olja som går åt, det talar vä emot läckage vid olje termostat/filter? Hur kollar man om ventilkåpan/packning läcker, är det bara att byta? |
|
| du kan kolla om det läcker olja in i tändstift hålet. | |
|
Kan man få på 19" et 37-40 på en 135i ? Provade m3ans e92 fälgar å dom stack ut ca 10-15mm men dom har ju ca ET 30. |
|
| Beror på hur bred dom är, samma et på 2 fälgar men den ena är 1" bredare gör ju att den sticker 12.5mm längre in och ut | |
|
Jo det går väl om dom är Max 8,5" breda eller 9" med strechade däck. M3 e9x 19" hjulen har et23 så det går inte på en 135 om du nu inte vill köra maxad camber och 215 däck ;) |
|
|
M3 e92 har 9.5 breda med et 23. Hur mkt mer plats får jag med 9.0 och et40 Vad har ni för fälgar, bredd osv? |
|
| Länk | |
|
BMW N55 Stage 1+ Power Package Länk Fits 2007-2011 3-Series sedan, 2008+ 3-Series Coupe, and 2008+ 1-Series Märkligt att dom inte har Intercoolern till F10 5-serien... Samma N55 motor i 3-serien som 5-serien Make Model Years BMW 135i 2010-2013 BMW 335i, xi (Sedan) 2011 BMW 335i, xi (Coupe) 2011-2013 Farsan vill införskaffa steg 1+ Intercoolern till sin 535IAM-2011 Har mailat och frågat ifall/när dom har en,till F-serien oxå |
|
|
Postar fråga i denna tråd eftersom allt verkar avhandlas i denna långa OT- tråd.;-) Vilka svenska firmor tror ni har bäst koll på M135i? |
|
| Vad mennar du med bäst koll? Vad vill du få ut av din trim firma? Vart bor du? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.