|
Sida 615 av 712
|
|
|---|---|
|
svårt att beskriva. bilen går mycket smidigare med den. snabbare växlingarna och mer precisa , man ser alltid i vilken gång man är D är nu D1-D2 etc. DS är S1-S2 etc. den är också anpassad för mer vridmoment. jag kan flasha den till den som vill (bilen måste vara tillverkad från 03 2007) , pm mig bara. |
|
|
här ser man nya DS mode [IMG]Länk |
|
|
hehe 100% E85 FTW Länk |
|
| Haha, fett Enrita! VAd säger VD? | |
| ingen aning än. ska testa 2 olika mappar imorgon och se hur den går. | |
| Hur mycket bumpar du upp tändningen? Ska bli kul att höra hur hon går. | |
|
just nu är det tändningstabell på OTS E30 mappar (12-14) och WGDC tabell som fungerar bra på min bil. har laddtryck baserat på steg2 (low boost) och en baserat på E30 mappen. med 100% E85 kan man säkert ha 13-16 i tändning utan problem. |
|
|
VTT (Vargas) tillsammans med PTF (Cobb) gav första siffrorna på Vargas Steg 3 snurrorna i går. På dålig soppa (motsvarande 95 typ), utan meth och kort tid på dynon petade de ur 572WHP/537WTQ. Vågar man ens tänka på vad de kommer klämma ut med mer tuning och meth/E85.. Länk |
|
|
Nån som har sett bromspapper på FBO E85 och orginal turbos? |
|
|
från vad jag har förstått så är den bästa mix E60 pga fuel system tar mindre stryk. med E85 har jag mina trims på runt 15% och AFR är på target . Kör man mer än E40 så måste man ha walbro pumpen. |
|
|
Carlee, 50% E85, FBO med små sniglarna: Länk Hittar inget ex. med 100% E85 med lika mods. |
|
|
Såg en signatur på samma sida med en som hade Cobb Protuning mappning och 100% E85 och hade bromsat 460whp! Samma kille hade dock bromsat 420whp på bensin så det måste va en glädjedyno ;) Men man borde ligga på minst 440whp med 100% E85 då? |
|
| Dyno för ego boost:) Kring 450 verkar inte orimligt! Har du beställt walbro än? | |
|
Meth börjar väl få lite revival för att klara av bränsletillförseln. LPFP verkar klara högt etanolinehåll men för E85 eller etanol med uppgraderade snurrar verkar det behövas uppgraderad HPFP (finns ej än) eller sekundär insprutning (meth). Men datan är inte riktigt mogen än. Enrita, provat köra nya pumpen och etanol stackat med JB? |
|
|
lite svårt att testa någonting nu jävla vädret.... resa till ringen blir försenad... har bara cobb nu. jag vill först få den att funka perfekt med E85 och för detta behövs sommar däck på och fint underlag. Sedan testa kanske med G5ISO . |
|
|
Haha, ja det här vädret är ju underbart konstigt. Du brukar dock vara snabbt ute och testa allt som går.. :-P Började fundera på sommardäck i helgen (kör nästan bara för nöjes skull), men det kan man ju glömma ett tag till nu! =( |
|
| jag måste säga också att desto mer man kör med Alpina AT flash desto mer man gillar bilen ännu mer . den går så jävla fint med det. någonting ALLA måste göra . | |
| Blir svårt för ALLA kanske.. | |
|
Svårt för alla med MT i alla fall ;-) Jag är sugen på Alpina flashen men bor ju i gbg så jag tänkte väl fixa egen kabel och mjukvara för att ladda in den i så fall. Kabeln länkades ju till ifrån johmei DIY-länk Länk Någon som har handlat av one-stop-electronics tidigare? Kan man lita på dem? Någon som vet var man hämtar WinKFP? Är det gratis eller kostar det flis? /DJ |
|
|
Jag lackar, nu blir det ännu svårare med alla Alpina flashar.. Kan man gå växlingskurs hos någon rallymästare eller något som garanterar snabbare växlingar? Hårdvaran finns där medan mjukvaran (jag) släpar en del fortfarande. Blir mkt jobb att kompensera med effekt annars! DJ: kablarna kan man köpa lite varstans men kvalitén skiftar så du gör rätt i att få rekommenderat. Jag köpte på Ebay (USD35) men det är lite hit or miss. WinKFP laddar du ner, inte koll på senaste versionen men denna tråd är ny iaf: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.