|
Sida 614 av 712
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla, är ny här på autopower. Köpte mig en 335i för inte så länge sen och är lite ny på sånt här med tuning. Ligger inne med en bms dci än så länge och undrar vad som är bäst o köpa till sig först nu efter dci? Och om någon har något tillsalu till en e92 335i, tuning eller styling, fälgar osv så pma gärna :) |
|
|
köp en Cobb Länk DCI behövs inte tills du lägger in Intercooler och downpipes. |
|
|
Finns det att köpa någonstans i sverige eller är det bara usa som gäller? Ahh men då har jag det till framtiden iaf :D |
|
| USA | |
| Bra utbud och priser hamilt0n. Beställde precis en ny 7" IC från Tiago efter en diskussion, inte mycket som talade för 5" som jag tänkte från början. | |
|
Trevligt OB! Då är vi två som har beställt den ICn nu. Fick du någon leverans tid? Antar att du beställde med de större 2.75" anslutningarna? |
|
|
Vet att detta inte exakt tillhör trim av 335or men eftersom jag vet att många av er har modifierat chassi på era bilar så tänkte jag höra mig för här. Har någon tittat på Cobbs nya prylar till våra bilar? Länk Länk Jag funderar på fjädrarna för jag kände av att "hjulen hoppar" om man säger så vid hårt gaspådrag flera gånger förra sommaren. |
|
| Men frakt o tull o sådant när man köper från USA då, hur är det med dom grejerna? | |
|
hamilton, frakten beror såklart på vilka prylar det är du ska köpa. Är det Bobb Apn du undrar över först så är det en liten handenhet som som väger knappt ett kilo så frakten är liten där. Sen åker man på tull så gör man det, klarar man sig förbi det så gör man det :) Lite utav ett lotteri tyvärr. Just på Cobb enheten så kan man tjäna en slant på att fråga ett par olika återförsäljare och jämföra priser och faktiskt ställa dom emot varandra på ett snyggt sätt ;) Dom är väldigt sugna på att sälja och jag fick ner listpriset en bra slant. |
|
| Tull och moms får man ner rejält om man ber säljaren att skriva en värde typ 50 usd . Nackdelen är att försäkring är då också på 50usd | |
|
Headmaster, visst känns det bra! Yes, 2,75 och paketet lämnar staterna i mitten av veckan om allt går enligt plan. Beställde du något annat roligt samtidigt? Hamilt0n, precis som Headmaster säger så är det värt att kolla runt om du ska beställa COBB. Kolla med topgearsolutions, sonictuning etc. När jag beställde i höstas fick jag ett enligt mig riktigt bra pris hos sonictuning ($785 inkl. frakt), om du hör av dig till dem och anger en tidigare referens som rekommenderat dem och har beställningshistorik där så är det lättare att få bra pris för din egen del. Om det är intressant så kan du få mina uppgifter i ett PM. Moms och tull är en chansning. Du kan som kund be bolagen att ange ett värde på paketet som du själv bestämmer, vilket kan göra att du slipper tull och moms - men det är naturligtvis inte riskfritt ifall paketet går förlorat och du ska reklamera detta för att få ersättning. |
|
| Ser nu att när man skriver långsamt så kommer de kloka insikterna som ett brev på posten =) | |
|
OB nej beställde inget mer samtidigt. Väntar på att Tiego ger klartecken på att DPs finns hemma så det är värt att beställa och ska även ha nya bromsbelägg men vet inte än om det är värt att köpa från staterna. Frågade Tiego om ETA när Icn ska skickas nyss och fick detta svaret "The intercoolers are ready to be in within the next couple of days. No concrete ETA yet unfortunately. " Sen angående pris på Cobb AP så köpte jag min förra året från topgearsoulutions som blev billigast och är väldigt bra att ha och göra med, hamnade på $765 ink frakt. |
|
|
OK, roligare när våren väl är här hur som :) Trist svar. Jag fick detta svaret igårkväll "they're scheduled to leave mid this week", men om det blir en vecka senare så är inte det hela världen. Bra att fler chimar in om pris på COBB, alltid bra med riktlinje för nya köpare. |
|
| Tack för alla svar o hjälp alla! Blir att höra runt lite bland företagen i usa o se vart det är billigast :) | |
| Hade jag köpt Cobb idag hade jag gjort det av PTF (ProTuningFreaks) då du får en Pro Tune på köpet!! Det innebär alltså att när du väl installerat Cobben så gör PTF en mapp speciellt för din bil och den hårdvara du har. Dvs. betydligt mer pulver än OTS mapparna från Cobb, om du vill ha det. Mappen baseras på loggar du själv tar i några iterationer. De säljer även mkt annat smått och gott och ni kan nog vänta några månader med att göra er PRO tune om ni vill. | |
| precis flashad Alpina AT trans och o my god ..... bästa ever.... | |
|
Enrita, hur känns skillnaden? Kör carlee82 också med denna? Vad tycker du i så fall carlee? Min bil skall vara tillverkad 2007-04, funkar det på den? Hur går själva flashningen till? Går det enkelt att återställa också? /DJ |
|
|
Har inte ställt på min bil än men så fort jag gör det så är det högst upp på "att göra listan" för 2013! Sen blir det E85 pump, coils och nya bromsar :) |
|
|
Ska fungera på alla fr.o.m. 03/07 så du har tur DJ! Mkt snack om denna mjukvara på USA forumen och de flesta verkar överförtjusade. Några har haft buggar med varvräknaren och paddlarna men inget större problem som inte kan åtgärdas. Det går också att flasha tillbaka förstås. Hur man flashar: Länk Några filmer: ("simulated DCT" är väl att ta i) Kör själv MT så har ingen hands on erfarenhet men åker gärna med en sväng någon gång. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.