|
Sida 611 av 712
|
|
|---|---|
|
Ytterligare en dräpare till salu som jag ser på blocket: Länk Kanske jag som tänker i termer av glädjesiffror för att känna mig nöjd men trodde att effekten blev något högre än 413hk med dessa mods, trodde snarare 430hk. |
|
| Min bänkade också 355-360 med giac steg 2.5 | |
|
Då får jag helt enkelt skruva ner mina förväntningar efter allt man läst på e90post om att det är 400whp som gäller vid fbo. Har en annan fråga då jag planerar att svetsa dit mina nya ändrör från Cyba i helgen. De nyinköpta är i rostfritt och jag undrar över hur originalrören ser ut som man ska kapa och svetsa kant i kant med, är de också i rostfritt? Såfall kan jag inte genomföra arbetet där jag planerat då de saknar svets för rostfritt mot rostfritt. Tack på förhand grabbar |
|
|
OB, fråga Johnmei han har likadana ändrör. Själv har jag mina liggandes i garderoben och tänkte få dom monterade till våren efter all slask. Jag är rätt säker på att det är rostfritt mot rostfritt men vad som såg knepigt ut när vi tittade på monteringen är att det är en böj på existerande pipa så man måste kapa och ha sig. |
|
| Headmaster, mina rör monterades i lördags men gott resultat. Originalrören är inte rostfria och den där kröken som du nämner var lite jäklig men löste sig fint efter kapning och slipning. Duttade så lite vi kunde med svetsen i början för att justera så det blev rakt. Fick också ditmonterat mitt nya intake samt cl DP's, jäklar vilken skillnad i ljud! :D | |
|
OB hur gjorde ni? Helsvetsades röret eller är det lite större så det går att "trä på" över original röret? |
|
| Helsvets. De har samma diameter så det går inte att trä över tyvärr. Vi släppte ned bakre delen av avgassystemet och klämmde sedan fast en träplanka så det skulle hänga tillräckligt lågt där bak för att svetsa ovankanten. Om du får chansen att vara med när arbetet ska göras så passa på, det är bra med flera ögon från olika avstånd för att rören ska komma rätt i hål. | |
|
ETS 5" sökes, någon som kan ordna en dejt? OB |
|
|
Hehe. Var den till mig eller? Mycket möjligt att den blir till salu, men inte än på en månad eller två.. ------- Min bil suger inte... |
|
| Känner du dig träffad? Du vet jag vill ha den, om det inte kommer ut en före du ev. ska sälja :) | |
|
Ja, hittar du någon annan så köp den. Jag har kraftig separationsångest, så det lär nog ta ett tag innan jag är redo ;) ------- Min bil suger inte... |
|
|
Finns någon som är intresserad att köpa en begagnad motor som renovering trimm objekt? Pm mig om ja. |
|
| JB4 Stage 3 till N54 köpes (335), pm:a mig. | |
|
Har fortfarande kvar en Vishnu PROcede rev 2.5. 500kr (måste låsas upp av vishnu ~70usd) |
|
| Nån som har papper eller märk skilland på 95/98/99 oktan? | |
|
Jag märkte skillnad när jag tankade Preem 98 en gång och vill minnas att Bigtom gjorde loggar som visade att Vpower is the Shit i våra motorer trots lite extra etanol. |
|
| Skillanden mellan 95 mellan 100 oktan (vanligt i Tyskland) känns som mycket stor. Speciellt om bilen har extra last som på en semesterresa. Ett sätt att behålla bra prestanda om man tvingas tanka 95 är att ha metanolinsprutning eller välja E85 om tunet stödjer det. | |
|
Fick erbjudande att köpa Castrol React Performance DOT 4 bromsvätska för 140kr/litern vilket verkar vara ett bra pris. Länk Är det en vettig bromsvätska? Sen tänkte jag köpa nya belägg till bromsarna och vet att mina frambelägg börjar bli dags att byta ut men beläggen bak är nya sen i somras. Kommer det bli problem om jag kör med olika klossar fram mot bak? typ dessa fram Länk och original belägg bak? |
|
|
Headmaster ingen aning om bromsvätska. jag hade dem där stoptech och dem funkade bra för street men om du vill köra bana så måste du skaffa bättre belägg . ingen problem att köra bak original med dem. |
|
| jag har tillgång till lådan software från Alpina TCU fil om någon vill testa den. jag har fortfarande inte testat den dock men den finns tillgängligt. Kostar en barolo flaska LOL för dem som vill ha den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.