AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.544

Ökad effekt på min 335i

Sida 609 av 712
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Någon som säljer ett axle-back system till 335 e91? 3-4" tips.
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Hej alla. Jag tänkte höra mig för om någon är på g att sälja av sig trim.
Jag har en 335i e93 -09 hör gärna av er om ni har nått
Visa användare
519
OB
Carlee, jag testar att skicka ett PM till dig - hoppas det är ok.
Har fortfarande problem med att mottagaren inte får mina meddelanden, men jag kan ta mot andras utan bekymmer.
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
Hej är ny här på forumet. Har köpt en 335iAT som har uppställt laddtryck och bränsletryck som skulle ge runt 355hp. Har även ett milltek hel system.

Skulle vilja få lite tips råd om vad som behövs för att få ut runt 400-450whp.

Har tittat en del på RB turbos, även single turbo kitet från Vishnu/FFTEC.

Tacksam för svar!
Visa användare
519
OB
Välkommen till träsket Andreas.

Vilken mjukvara är det du kör med?

En bra FMIC, catless downpipes, DCI och meth så har du gott om kraft ;)
eller e85 mappning med cobb istället för meth :)
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
Tack så mycket! :)
Inte helt hundra vet att det är gjort hon en bmw mek som laddat ner nån mjukvara från England så lite osäker. Men det är orginal box osv alla fall.

Behöver man uppgradera oljekylen?

Vilken mjukvara rekommenderas?
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
För att köra e85 vad mer än pumpen behövs bytas då?
Läste en del om det på N54tech verkade klart intressant.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Andreas, börja med att ta reda på exakt vad som är gjort med bilen och utgå från det. Du kan inte bara slänga på en massa grejer hipp som happ!

För att köra etanolblandning behöver du bara speciell tune om du inte skall blanda drygt E40 då lågtryckspumpen inte orkar med längre.

Ta dig igenom tråden och du kommer ha bra koll på det mesta kring 335i trim. För att sammanfatta är 335i-stegen:
Steg1: Tune
Steg1+FMIC: Tune + uppgraderad IC.
Steg2: Tune + Downpipes.
Steg2+:Tune+Downpipes+IC+(luftfilter).
(Steg3: steg2+ utbytta snurror, typ RB)
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
johmei
Självklart ska jag kolla exakt vad som är gjort har köpt bilen av en vän så det blir inte så svårt men vet att dom flashade original boxen med nåt från England sen vet jag inget mer.

Läste det på n54 tech, dom körde med Länk

Någon som har några bra tips vart man kan beställa delar från, har bara massa sidor från usa.

Men vilken tune ska man välja?
Cobb, Vishnu kom gärna med förslag
svart335
Hej, läst här länge men har äntligen bestämt mig för delar. Blir cobb och fbo. Jag tänkte framförallt höra med dig enrita som har använt dig av ptf, hur nöjd du är och om du har någon map av dom för fbo, antingen bensin eller bensin/etanol blandning? Blir väl annars steg 2 aggresive som verkar blivit bättre men som skulle kunna prestera bättre med våra omständigheter utan några någon höjd påfrestning egentligen? Med ptf tune alltså.. Handlar man bäst från topgearsolutions? Mvh
Ett tips från en som haft bland de snabbaste 335an i landet. Finns även 2 till på detta forum som haft Sveriges snabbaste 335a som har haft problem, tänker inte nämna några namn.
Ska du trimma en 335a och inte vill ha problem eller hålla på att byta mappar fram och tillbaka, få upp felkoder osv så ska du hålla dig till.

DP
IC
Avgas
Mjukvara
DCI

Börjar du blanda in metanol så måste du ha 110% koll på systemet och vara
kunnig.

Annars slutar det som de gjorde för mig hösten 2008, rasade motorn.
Vet 2 till som fått sina motorer rasade.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Andreas.N54

Om du siktar på så mycket pulver, funderar på att byta turbo m.m. så bör du nog fundera på vad AT lådan klarar också, Den är ju bara bänkad för 450nm (på veven) men klarar en hel del mer. Enrita brukar ju alltid säga att den är ok så länge man inte byter turbos men det är du ju inne på att göra...

/DJ
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
BMW-DJ

Håller på att försöka hitta någon info vad den klarar av..

Något tips var man kan köpa ic och downpipes??
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Steptroniclådan klarar steg3+meth utan större problem, uppgraderar du turbosarna får du antingen köra väldigt försiktigt eller räkna med att uppgradera lådan innom kort. Level10 är de enda som har en beprövad uppgradering, förutom extra oljekylare, vad jag vet.

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Roma: Finns det två till förutom du som rasat sina motorer???

Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag har nästan bestämt mig för att sälja 335an.
Med tanke på att jag har en tjänstebil som jag kör med på veckorna, så tycker jag det är svårt att försvara kostnaderna för 335an..
Frågan är om man ska sälja den som den står, med trim, eller om man ska plocka bort och sälja trimmet separat?
Grejen är att den går så jä..la bra som den är nu. Någon borde väl gilla det?
Vad kan man få för den tro? Närmar sig 11000mil.
Länk

-------
Min bil suger inte...
Simon, personligen så tror jag att du tjänar mer på att plocka av det och sälja prylarna löst. Känns som att man ska räkna det som extrautrustning på en bil, kostar som fan att köpa in från början men höjer inte beg priset speciellt mycket.

Simon du har pm
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Simon: om du ska sälja trimmet vid sidan om så är jag intresserad om det passar på e93 modellen
Carle82: 3 motorer totalt inklusive min.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.