|
Sida 608 av 712
|
|
|---|---|
|
Dj ---> Hehe, nej det får nog räcka med de 650 hästarna man får med FBO och e85 konvertering. :) Är inte så intresserad av att gå för långt och därmed riskera hållbarhet och funktion. |
|
| 650 borde räcka ett bra tag, speciellt om man inte bara ska köra rakt fram. I vart fall räcker det gott för att få se alla 335 försvinna i backspegeln som ett möte. Skillnaden mellan 650 och 800 är dessutom försumbart liten jämfört med skillnaden mellan en 335 FBO och 650 ystra GT-R russar. | |
| Grattis Big Tom bästa bil ever! | |
|
Ja, 650 hk får jag fan nöja med mig... :) Tack Enrico! |
|
|
Big Tom, 650 är ju en rätt bra uppgradering från 335an så det köper jag till 100% :-D Jag om någon har ju gått safe och satsar på tillförlitlighet före de där sista hästarna... Men sen vet du ju hur det är, mycket vill ha mer ;-) OB, du får lämna rapport när du har DP på. Känns inte som att man behöver så mycket hästar nu på vintern egentligen, idag fick jag ett rejält släpp på motorvägen i 140km/h när jag trampade för hårt på gasen.... /DJ |
|
|
Söker lite effekt uppgifter ang effekt ökning med midpipes/bakre ljuddämpare. Har sökt lite överallt men inte funnit något. Gärna bänkpapper :D |
|
| Henke: beror på vad du utgår ifrån. Jag har också undersökt vad som skrivits om detta och inte sett konkreta effekt eller momentökningar. 335ans system är inte speciellt restriktivt efter DPs. Bolt on DPs går ner i diameter redan till mellanrör så denna reducering bör du börja med att åtgärda. Är själv inne på att modifiera mellanrör med riktiga rör utan "crushböjjar" och med andra kattar. Problemet är att hitta någon som vill göra det för en hyfsad peng. Enritas Stertmanrör kanske finns dokumenterade?! | |
|
Enda som behövs är catless dps, ic , dual cone intake och tune. 400 på väven. |
|
|
Enrita: Jag har dom prylarna och vill ha mer! Sitter ju fortfarande kattar på midpipsen, borde bli nån skillnad tycker man ju. Nån som fått nån märkbar skillnad på insugsrören? |
|
|
Känns som det är E85 du borde satsa på, de bakre kattarna ger inte nån märkbar ökning och avgaserna kommer lukta skit |
|
|
Henke: E85 eller större turbos är nog det som gäller om du vill ha mer krut. /DJ |
|
| Är det fortfarande ETS man ska satsa på när det gäller ic? Tänkte passa på att uppgradera nu när bilen ändå står i vinterförvaring.. För övrigt hur gör ni med batteriet under vinter? Jag har tyvärr inte möjlighet att ladda i garaget utan måste plocka ur batteriet, kan det bli problem med datorer mm? Vet att det är kinkigt på min Audi där var jag tvungen att åka in till verkstaden och uppdatera att batteriet var utbytt. | |
|
Kör ETS 5" och den presterar bra tycker jag. Enkel installation var det också. Hade jag köpt idag hade det blivit 7" från ETS eller VRSF!! De flesta FMICs som finns för N54 är bra uppgraderingar. Vilken tune ska du gå med? |
|
|
Kör cobb, tänkte gå på deras 1+ tune. Blir nog en 5" för mig med, varför hade du gått på 7" idag? Pallar inte med att kapa plast mm. |
|
|
Jag kommer nog köra på 5" till våren, ska under och se hur kablarna går och om det går att kapa för mig eftersom jag har den här aktiva radar farthållaren så kanske det blir värre att kapa om den blir ivägen. Om det inte tar i eller blir ivägen så kommer jag slå till på en VRSF 7" eftersom den verkar prestera bra och är jäkligt billig. |
|
|
Den som är intresserad av VRSF 7" kan också ta sig en funderare på det kommande syskonet. I februari beställer jag min 5" IC. Har hört gott om ETS men Tiago hos VRSF har utlovat att deras 5" släpps i slutet av januari :) Idag anländer mina DP's och intake från Tiago, efterlängtat. |
|
| Min ETS 5" presterar bra och har inte behov av annat egentligen men hade valt en 7" idag bara för att det finns plats och är en bra avvägning av pris/prestanda/installation tycker jag. Ju större kylarea och bättre flöde desto bättre och allt är mkt bättre än original. | |
| OB jag läste också om deras 5" variant men hade inte sett något datum när den går att beställa. Men om den går att beställa i Feb/mars då blir det lagom att beställa så hinner man få den till våren när säsongen drar igång. | |
| Headmaster: vi får väl se vilket datum den verkligen kommer ut, men jag skrev med Tiago förra veckan i samband med en beställning och då gav han beskedet om slutet av januari som ETA för 5". Våren längtar jag till mycket, men här i södra Skåne är det åtminstone plusgrader så att greppet ändå infinner sig för stunden. | |
|
Nån som har provat Zimmermann bromsskivor här? Är sååå trött på obalansen i mina orginalskivor trots att dom är svarvade... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.