AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.623

Ökad effekt på min 335i

Sida 607 av 712
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Ska ta en titt på tee mod när jag orkar lyfta ur hundburen, inte något man gör varje dag. Eftersom jag kikade lite på Simons som jag tycker har bra priser, är det någon som hört en 335i med deras avgassystem eller enbart slutdämpare?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag säljer min Vishnu Rev 2.5, laddad med den senaste V4 Autotunemappen.
Bara att installera och köra. Inte VIN-locked!

Pris: 1500:-
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Big Tom, skall du sluta trimma 335 eller har du nya trimplaner för den?

Om du skall sluta är jag förvånad att du inte säljer den trimmad och klar, den är ju erkänt en av de bästa dräparna i Sverige så det borde finnas intresse.

/DJ
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Skulle också gärna sälja den som den är nu eftersom känns synd att ta bort allt men det är väl svårare att sälja den trimmad än original.
Om ni känner någon som letar efter en 335 som min slå gärna en signal via pm.
Visa användare
519
OB
Big Tom, du fick PM av mig i förrgår ang delar. Om du är intresserad av att sälja så skicka ett svar.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
OB ---> Jag har inte fått nått PM ifrån dig... Pröva att skicka igen.
Visa användare
519
OB
Tom, jag gjorde ett nytt försök men jag tackar för mig, har hittat några andra delar av intresse.

Jag är spekulant på några nya delar från USA, värde ca 800 dollar, downpipes och intake. Jäkligt osäker på vilket värde som är lämpligt att deklarera om jag vill minska risken för tull och moms. Vad säger ni som gjort detta tidigare?

Har sökt igenom trådarna men inte hittat det rätta svaret än.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ok. Jag vet inte hur du gjort när du skickat dina PM...
Jag får dock PM från andra medlemmar, så nått fel på inboxen är det onekligen inte.
Jag har dock sålt DP'sen nu.

DCI med avskärmning och Vishnuboxen är kvar än så länge.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag använder inte 335an på vintern genom att jag har ett lämpligare fordon för det. Så det finns tid att göra vissa uppgraderingar. Tanken är att bli mindre beroende av Metanolinsprutning som innebär stora risker och ha möjlighet att köra mer på E85. För ändamålet har en hög-flödes Walbropump anskaffats som klarar E85 och även gör att ytterligare en felkälla elimineras (original LPFP).

Samtliga injektorer är nybytta.

Under vintern kommer även HPFP att bytas preventivt och båda pre-cat lambdasensorerna. N54 med några år på nacken är inte överdrivet driftsäkra och det är ingen vits att ha en bil som inte går att lita på vid t.ex. längre Europaresor.

Länk
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
R1000:

Låter som en bra idé, jag har också funderat lite på driftsäkerhet när man skall utanför Sverige och åka, inte kul att bli ståendes någonstans i Europa med en trasig bil.

Tänker du plocka bort ditt Meth kit nu då? Hur skall du göra med mjukvara för du körde väl piggy på din, byta till Cobb för att få bättre stöd för E85?

Egentligen skulle man ju vilja ha en lösning med Etanolsensor så att man kunde blandtanka och ECu sen anpassar sig automatiskt efter etanolmängden men jag gissar att det är krångligt att få till i efterhand.

/DJ
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Methkittet får sitta kvar, det är bra att ha om man t.ex. inte har tillgång till bra bränsle. Jag kör vidare med Procede genom att det räcker med 400+ whp åt mig. Jag tänker inte satsa på högsta möjliga effekt genom att de sista tiondelarna 100-200 inte spelar någon som helst roll i 99,99% av all körning om ens någonsin. Det är alltför många som inte har haft förmågan att stoppa i tid och fått betala dyrt för det och ha bilar stånde mycket länge.

Vill man absolut åka BETYDLIGT fortare är det bättre att gå på en annan plattform som t.ex. BigTom är inne på tror jag så har man chassibiten, drivning och bromsar med på köpet.

Jag trivs jättebra med bilen som den är men har krav på att den ska vara helt pålitlig. Jag har gjort flera långa Europaresor med den utan problem men i somras kom jag bara till Danmark innan en spridare började djäklas. Bilen har dessutom fått long cranks så det är säkert så att HPFP har sett bäst före datum. Den kostar bara ett par tusen och jag byter den själv om det inte går på recall men det är irriterande att de ska paja.
Visa användare
519
OB
DJ, tack för tipset om tee mod. Testade det precis och det tog mindre än en halv minut från bagageluckan öppnades, den sitter ev. till och med något mer tillgänglig på e91 än e92 intalar jag mig. Det var markant skillnad i ljudet, blev en rolig tur till affären! :)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Nu är alla delarna sålda.
Då återstår bara att hitta alla gobitar till nyförvärvet: Länk :)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Grym bil Big Tom!! Helt klart skön uppgradering.
Blir att köra Cobb nu då?!
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Tackar!
Det lutar helt klart åt COBB.
Men jag måste säga att den är helt galen redan i originalutförande... Det bådar onekligen gott för framtiden. :P
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Helvete vilken fin bil BT, jättegrattis! Vitt passar väldigt bra på den bilen.
En gammal goding i repris som gör att man inte glömmer vad GT-R kan prestera.

Länk

Visa användare
519
OB
Grattis! Riktigt fin bil, körs även under vintern? :)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Tack boys! :)

Den har både värme, tak och stjärtvärme så, ja den körs självklart på vintern! ;)
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Grattis Big Tom, det är en riktigt cool bil, en kille i samma hus som jag jobbar har en, fan vad gott dom låter och presterar.

Siktar du på omkring 800 hästar nu eller? :-D

OB, kul att tee mod funkade för dig, komplettera det med DP sen så har du nog allt du behöver ;-)

/DJ
Visa användare
519
OB
DJ, mina DPs lämnar staterna på tisdag, tror också jag kan bli riktigt nöjd med ljudet trots allt :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.