|
Sida 600 av 712
|
|
|---|---|
|
Piggyback just nu funkar jätte bra om man vill köra methanol insprutning pga säkerheten och integration men med en E85 mix typ E50 max så kan man köra väldigt aggressivt tändning och bra laddtryck utan problem. Meth dagarna är nästan slut. Bara vi får en bättre LPFP pump så är 100% E85 det bästa man kan köra. Nu är nästan dags för vinter däck så man får väl köra Vpower och låg effekt iallafall :-( |
|
|
Enrita, har insett samma sak och taggat ner mappningen. Precis när man började få ordning på E-mapparna på riktigt så blir det blött och jäkligt. I pumparna vet man inte heller hur mycket etanol man får längre, E85 blir E70 o.s.v. Ja den som kommer ut med första uppgeaderingspumpen lär få sälja några.. Skriver upp mig på listan direkt. =) |
|
|
jo plus med E50 så drar min bil kopiöst mycket soppa. måste kolla om det är något fel eller om allt blir normalt igen med vanlig vpower. efter bankörning så hade jag 14.7 i snitt haha. med E50 efter adaptering typ 13.5 ltr/100 km . med vpower typ 10.5. |
|
|
Jag hoppas verkligen det kommit uppgraderade pumpar lagom tills kärran vaknar ur vintervilan, att slippa hålla på att blanda soppa, tjäna en massa HK och kunna tanka fullt för 650kr vore riktigt fint :) |
|
|
Det är just det där med att behöva blanda soppan som har fått mig att , än så länge, avvakta med E-mapparna. Dessutom så är det bara min sambo som kör 335an på vardagarna, då jag kör med tjänstebilen.. Och hon är ganska nöjd med bilen som den är. :) ------- Min bil suger inte... |
|
|
Simon: Du måste ju testa. Tar 2 min att byta mellan mapparna, så bökigt är det ju knappast. Flashar medan du står vid pumpen med fönstret nere. Det ger mer än du tror.. Testa kan du ju göra någon kväll/helg när du har lite i tanken. Släng i så du får en bra mix på 10/15 liter. Efteråt så fyller du upp med soppa å kör vanlig mapp. Kör du lugnt gör det inget att köra med lite extra etanol i tanken på vilken tune som helst. Men jag hade samma situation som du en stund, sambon pendlade med bilen å var inte så sugen att tanka blandat så man fick rycka ut var å varannan kväll för tankning.. Uppskattade inte heller extraeffekten och den ökade förbrukningen för övrigt. Jag ligger runt 1,2 l/10km med E35 för övrigt. |
|
|
Hej, Har en 335i - 09 och tänkte höra om någon har ett jb4 eller procede till salu? |
|
| Svanis se sid 597, joxgbg säljer allt du behöver.. | |
|
svanis115: jag har en PROcede rev2.5, du får den med vishnu DCI. Dock låst och måste låsas upp av vishnu (100$). Men du får ett bra pris. PM om du är intresserad. Ang. LPFP verkar ju vishnu ha tagit fram något. Läste på E90 att en kund fått en installerad. Lovande! :) Men nu har man ingen 335 längre, men ändå intressant att följa denna plattform. |
|
| Har köpt en big tom ic nu fast 1" smalare. Vill inte kapa bort gallret i fronten:) Gör mid pipe nån effekt ? | |
|
Kul Henke, berätta hur det går med den sen, har du bestämt dig om mjukvara än då? Det är ju trots allt det viktigaste av allt :-) /DJ |
|
|
kul... min injektor 5 är helt dött... förklarar alla missfire cyl 5 och dåligt prestanda jag har haft , min tur fortsätter... Länk Länk |
|
|
Verkar skumt att den är helt död... Var den helt död innan du hade börjat mecka, eller blev den det efteråt? Om en injektor är helt död så går ju bilen på endast 5 cylindrar och det borde vara otroligt påtagligt. |
|
| efter meck blev det helt dött. bilen går på 5 cylinder nu. jag bytte bara tändstifter inte rört något annat. alla kablar är 100 % . skumt.... batteri var bortkopplad när jag gjorde det. har också kollat i ecu boxen och tagit bort jb4. alla kablar är ok såsom kontakter. fattar ingenting. | |
|
Enrita: får du någon felkod? Annars hur vet du att det är just injektor? /DJ |
|
|
Enrita, skumt. Du hade lite misständning när vi sågs sist sa du. Var det (1) när du gick på gasen(WOT), (2)efter några sekunders WOT (långa rakan) eller (3) nära redline? 1 tyder på tändspole, 2 på "injector" och 3 på tändstift vanligtvis vad jag förstår. Dock konstigt att 5an lagt av direkt efter meck.. bör hänt något under tiden du haft huven öppen. |
|
|
Jag får missfire cyl 5 och p2e1c kod. Med inpa ser man att injektor är dött. Voltage ligger på 0 och den öppnar sig inte. Missfire hände inte stock eller med jb4 map 1-2. Bara med högre ladd. Tändstift 5 är också väldigt svart Länk |
|
|
Jag som har tummen mitt i handen hade ju förstås lämnat bilen till en verkstad... Men om du vill fortsätta felsöka själv så hade jag testat att flytta injektor 5 till en annan cylinder för att se om felet följer med injektorn eller stannar på cyl 5. I länken nedan står hur man byter och kodar injektorer men det kanske du redan har koll på :-) Länk /DJ |
|
| Tänkte faktisk en grej, när ecu slår missfire så kapar injektor så att den inte sprutar bensin så kanske därför den står på 0 volt ... | |
| Fast då borde du väl få spänningsmatningen tillbaka om du raderar felkoden? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.