|
Sida 60 av 712
|
|
|---|---|
|
Härligt Hearware! Det ser jäkligt bra ut! Ser fram emot en sådan rackare på min bil. Mvh /Tobias |
|
| pris på den? | |
|
4990 SEK, kontakta Heartware. Mvh /Tobias |
|
|
Låter ju riktigt prisvärt! Pnp? // Thomas |
|
|
Race Coolings IC är PNP inga mods behövs. Kommer att prova på Rolle10 E92:a med Radar i fronten nästa fredag! Vi kommer att prova catless också! Tack för idag Rolle10! |
|
|
Tack själv Heartware. Ska bli riktigt kul att prova IC:n & downpipes nästa fredag!! Din diff väckte ha-begär, måste helt enkelt ha det nu... Och däck utan dubb... //Rolle. |
|
| Har ni kört några data logs på Race Cooling IC? Temp etc. ? Jag själv har en Helix men det är för kallt nu iallafall för att testa prestanda med nya IC. | |
|
Heartware: Vilka är det som driver Race Cooling nu ? Är Jonny tillbaka ? /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
qdtjant: Det är Jens "tidigare anställd" som driver bolaget nu. Jonny har gått vidare till annat arbete. Dock har man fortfarande bra kontakt med varandra. Jonny känner till detta projektet. Enrita: Kommer att köra datalogs i veckan! |
|
|
Nån som hört nått om när det här kan bli tillgängligt i Sverige? Länk |
|
| Släpps i mars och jag ska säkert få vattenkylning uppgradering , läter väldigt bra speciellt med trim. | |
|
enrita: Har du hört nått pris? |
|
| nej försökte ringa BMW återförsäljare idag med gick inte. Jag har läst att cylinder 5 och 6 blir väldigt varma och om man tänker att BMW släpper det för bara 20 hästar till crank kan man tänka sig hur varma dem blir med 390.... | |
| Enrita om det vore ett stort problem med cylinder 5 o 6 borde vi ha sett en massa skurna motorer nu, det är ju flera tusen som är moddade idag. | |
| jag har inte sagt att det är ett stort problem. det kanske blir det med tiden och tycker att sänka värma är ett väldigt bra proaktiv sätt att förlänge motor livslänge . | |
|
Självklart , är det bra om motorn har en jämn temperatur, men om problemet är 2 cylindrar är inte lätt att lösa det genom att öka kylningen generellt. |
|
|
Kommer snart lägga ett bud på en 335i coupe om affären går hem så ska jag optimera motorn lite. Är intresserad av RissRacing Cattade DP. Men med den höga dollarkursen har jag dessa hemma för 9500 kr sen till kommer montering för ca 2500 kr. Min fråga till er är. Är det värt 12 000 kr Cattade DP? Vilka fördelar får man? Har tänkt byta mjukvara hos vtech till ca 375 hk och 520 nm och sedan installera bms dual cone intake. Med DP borde detta ge 400 hk. Räcker de inte med e öppna luft filtret och mjukvaru bytet? Tycker 12 000 kr låter mycket för enbart DP. |
|
|
Jag och heartware körde en dyno och testade skillnaden mellan UR cattade dp och original, skillnaden var 20 hp i registret mellan 5000-7000 rpm. under var det ingen skillnad som vi kunde se |
|
|
Ok då tycker jag inte 12 000 kr för 20 hk mellan 5000-7000rpm är värt. Är det jätte stor skillnad på original 306 hk och typ 380 hk? |
|
|
320hk skrev någon att en 335 hade original ? stämmer det ellööö ? =) klart man borde känna lite skillnad , det tycker man iaf ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.