|
Sida 594 av 712
|
|
|---|---|
| Med Vishnu ska det förstås stå :) | |
|
Vart är edit!? Kan slänga med Vishnu DCI (luftfilter) också. |
|
|
Hej! Sorry för lite OT Kollade precis på mina däck och framdäcken är rejält blankslitna just på yttersidan, finns mycket mönster kvar längre in på däcket. Nu skall ju snart vintersulor på och jag hade ändå tänkt att byta till våren så det är väl inte hela världen. Jag förstår också att jag behöver en hjulinställning med mer camber fram. Men finns det någon quickfix man kan göra för att det skall hålla ett par månader till? Är högre lufttryck att rekomendera? Vilket tryck skall man upp på i så fall? Jag hade ju tänkt att köra mantorp den 6e men nu vet jag knappt om jag vågar med dessa sulorna. /DJ |
|
|
Byt däck, bara å inse det du redan vet!!! |
|
| är det någon av er som har en tändspole över? | |
|
rolle10: Japp jag inser, det är väl bara att hosta upp stålarna, som vanligt... Har fixat hjulinställningen idag, kan rekomendera NDF i Göteborg, proffsiga på detta. Tyvärr är de dyra på nya däck. Tänkte köpa via dackonline.se Har hittat vettiga priser på Michelin Pilot Sport PS2 eller Pirelli P Zero. Någon som har erfarenheter eller tips kring detta? /DJ |
|
| köp pilot super sport. ps2 är gamla däck såsom pzero. skulle helst ta pzero över ps2 dock. kolla på tyrerack.com . finns reviews där. | |
|
Har idag jobbat lite med att få bort den overboost jag hade förra helgen. E35 med WGDC tabellen från Stage2+Agg har gjort underverk. Problemen med timing efter växling kvarstår dock. PTF skall ha något (flatline fix) mot problemet men har inte hunnit undersöka vad exakt. Bifogar länk till ett par VD grafer: Länk P.S. Vi är 5 som ska ha Stertmans termostatlösning som diskuterats här tidigare och det blir beställning i början av veckan. Om någon har missat att vi har ett gruppköp med bra pris och är intresserad så skicka ett PM till mig. P.P.S. Trevligt att träffa Headmaster och Enrita på BOS igår. Hoppas vi kan ses snart igen med tid å tjöta lite mer när man inte är lika jetlaggad som igår. |
|
|
Det var trevligt att träffa dig också och få känna på kraften i din bil. Blev mäkta imponerad av den, skönt att overboost problemet löste sig. Nu längtar jag ännu mer till Våren :) Om ni känner någon som kommer sälja IC och Downpipes så får ni gärna höra av er till mig |
|
|
johmei: trevligt att träffa dig också ! Har du flatlining post shift eller den backar lite tändning bara? Har testat par mappar från PTF med E50 och måste säga min bil har alldrig gått så fint som nu. boost control riktigt bra. Stort skyllnad mellan Cobb ots mappar och custom mappar. |
|
|
Lite offtopic men skulle behöva lite råd/synpunkter.. vad säger ni om Hartges Engine conversion till N55 motorn 56hk+ och 80nm+ 11 35 2306 J Engine conversion for 535i (based on 225 kW / 306 hp / engine N55B30 Twin Scroll Turbo) 266 kW (362 hp) / 5660 rpm 480 Nm (lb-ft 354) / 2950 rpm har mailat Hartge o frågat efter priset. I USA kostar den 1299USD PLUG IN AND PLAY WITH POWER! HP gain = 56 hp Trq gain = 59 ft-lbs Plug And Play Engine Harness! More Boost With Factory Driveability! This Power Pack is a direct plug in to the existing engine harness for a factory appearance and fitment and an instant 56hp gain. It installs in under two hours and is completely reversible which makes this the easiest and most cost-effective power upgrade you will ever make on this car. video: F30 w/ Hartge Power Upgrade The Hartge 'Engine Conversion' is a bespoke tuning module that plugs in ahead of the engine computer on the wiring harness. It has factory-style plugs to connect in-line with the water temp sensor, fuel rail pressure, turbo boost pressure sensors, turbo wastegate valve, intake camshaft sensor, 12V power and ground. The module then sends a modified signal to the engine computer allowing it to increase boost by varying amounts depending on load, engine speed, and other factors. All of the factory safeguards remain in place, including overload protection, warm-up protocols, and the engine tuning is unchanged below 1500 rpm to preserve all factory driveability. One of the key advantages of this type of 'piggyback' system is that it is unaffected by factory BMW updates and service. If BMW updates the computer software to fix any small bugs or issues, the Hartge performance upgrade is not lost or overwritten. This is key on a new model like the F30 because BMW is constantly releasing small software updates. All of the factory diagnostics and service access is retained. This item fits the following BMWs: 2011+ E82 BMW 135i 2012+ F30 BMW 335i - Sedan 2011+ F10 BMw 535i 535i xDrive 2011+ F25 BMW X3 xDrive35i |
|
| väldigt dyrt för att vara en piggyback. kolla den där istället som verkar funkar bra för n55. Länk | |
| tack | |
|
johmei: det är något fel med dina vdynos, värderna är för höga IMHO. Den där tog jag idag när jag testade nya mappar på E50 och tror att dem stämmer bra: Länk Du borde ha 50-70 whp mindre än min bil nu. |
|
|
Blir nog lite för avancerat för farsan min:) hålla på med mappar hit o dit... Och Hartge är ju en välkänd BMW-förädlare oxå |
|
|
Bianca: Du kan säkert hjälpa din farsa att sätta en standardmapp som funkar sen behöver han inte göra något. Bara tänka på att tanka bra soppa i bilen. JB är också ett av de mest beprövade lösningarna på marknaden i USA. Men jag håller med dig Hartge är välkänt och förmodligen väl testat. Jag tror att bilen kommer att vara mer lik original med Hartge. Så om du bortser från pengaskillnaden så är det nog frågan om vad du/farsan är ute efter. Skall det gå riktigt fort så är det JB som gäller men skall ni bara ha lite mer klös i maskinen funkar nog Hartge bra. /DJ |
|
| man behöver absolut inte hålla på med mapparna , bara använda den som passar oktantalet. | |
|
Hartges Engine conversion skulle ja välja, JB e inget jag litar på. Proceede e ett annat alternativ. Bara min åsikt. |
|
|
Enrita: den backar bara tändning och har inte hittat lösning än. Sim du säger så är mina VD siffror för höga, dessa är dock med 150kg tillagt i vikt och kompenserat för 17C och 1006 hPa. Lite därför jag la upp bilden. Utan några kompenseringar visar den 420-430! Jaja när den går bra utan issues blir det bänkning. |
|
| Personligen är jag smått chockad vad DPs och E85 gjort med bilen!! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.