|
Sida 583 av 712
|
|
|---|---|
| headmaster: om du köper fälgar då ska du köpa fina lätta fälgar.... inte bmw fälgar. lägg pengar på motor och sedan chassi, och sedan bromsar och sedan fälgar | |
| Jo jag tänker så också men något måste göras åt fälgarna som följde med bilen när jag köpte den. Original 17" gör sig inte riktigt rätt på en 335a. | |
|
om du vill kör på bana då finns jätte fina lätta fälgar med 18 tummare, du kan inte säga att du kör nu 17 tummare??? really??? |
|
|
Jo... Det var de enda fälgarna som följde med bilen :) Ska kränga på nya vintersulorna på dem som följde med. Förstår du nu att jag vill köpa nya fälgar före IC? Så här ser den ut nu med 17" Länk |
|
| 17 är på viner , minst 18 på sommar... jag har 19 CSL vinter och finare 19 på sommar... :-) | |
| Jag fick mina nya fälgar igår, Breyton race GTSR i Gun- metal. Ska vara lättare än BBS challenge. Men jag vet inte om dom passa 3-serien (finns en GTS utan R). Köpte från Tyskland ca 30% billigare än Sverige+ snabbare leverans än Sverige. 402 mapparna ska testas ikväll. | |
| snygga bilen, ser ut lite som CSL Länk | |
|
det värsta är just nu att det finns så jävla många fälgar som är snygga på e90 att välja på och jag som person som har svårt att vläja om det finns 2 olika fälgar :) Har ni någon sida där man kan kolla vikt på olika fälgar? Vill ju inte gå och köpa jätte tunga fälgar som du säger enrita. Men tänker jag rätt nu? Performance 313 fälgarna det är ju fälgar med väldigt få och smala ekrar, dom bör vara ganska lätta? |
|
|
Headmaster, ALLA BMW fälger väger mycket förutom kanske M3 CSL. Forged är vanligtvis lättare och starkare . kolla här: Länk och söka här: Länk |
|
|
Jag vet egentligen inte om detta har så mycket med trimning (motoreffekt) att göra men den ofjädrade vikten påverkar ju prestandan rätt mycket. Som jämförelse väger GTSR: 7,8 kg/ st fram (7,5"). Och 8,9 kg bak (8,5") BBS challenge: 11,3 kg (8") runt om. 11,8 kg lättare alltså ( med samma däck) |
|
|
Bilen, är dem 18 tummare? väldigt lite kanal för en 135. Mina 19 tummare väger runt 8,5 styck. 8,5 fram och 9,5 bak Länk |
|
|
18" är det, vad menar du med kanal? Snygga fälgar vad är det för modell? Hr kommer 2 Bilder på mina: Länk Länk |
|
|
Bilen: jag menade storlek 8-8,5-9 etc. Mina är ADVAN RZ-DF Dina ser fina ut monterad! passa perfekt. |
|
| Kanonsnygga fälgar Bilen ! | |
| Jag körde en 0-100 igår och loggade med den inbyggda 0-100 km/h mätaren i AP:n. 4,58 fick jag på 2:an (automatare). Jag provade bara en gång men det känns väl som en rätt ok tid, förutsatt att den mäter korrekt. | |
| Riktigt snyggt Bilen! | |
|
Headmaster: Äh BMW orginal fälgar är tokigt överprissatta och aldeles för smala! Ska du ha 313 så finns det kopior som heter Miro 942 och är både lättare, bredare och mer sympatiskt prissatta. Annars är Linea Corse fälgar ganska lätta om man ser till vad de kostar runt 24lbs/19" hjul även, TSW har rätt lätta och humant prissatta 19" som heter TSW Nurnbergring och TSW Interlagos. |
|
| Sjukt lång tråd, har någon läst igenom den från början utan att sluta som pensionär? | |
|
I fredags beställde jag flashning från ESS-tuning, väntar nu med spänning på leveransen. Jag får rapportera tillbaka när jag testat :-) OT: donkii: Jag har faktiskt läst igenom hela tråden på lediga stunder nu under våren, blev klar förra veckan och har inte gått i pension. Men det tog några månader ;-) /DJ |
|
|
Tack, blev faktiskt nöjd med hur det såg ut i verkligheten, det är svårt att få en bra bild på vit bil med mörka fälgar, kameran underexponerar gärna. BMW-DJ, kul att du vågade satsa på ESS, ser fram emot en liten rapport. har svårt att tänka mig att det kan vara enklare installation än COBB, men vi får se. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.