|
Sida 580 av 712
|
|
|---|---|
|
Testa att ta bort s:et i https, innan du lägger upp dem. Det kanske hjälper? Angående P30FF så är det ett gissel! Jag har också fått tillbaka den felkoden ibland vid redline.. Först så bytte jag dumparna, men det hjälpte bara ett tag. Har gjort röktest och bytt Chargepipen. I morgon ska jag prova att byta plats på WG solenoiderna(om det är en av dem som strular så borde väl felkoden komma tidigare när jag har bytt plats på dem?), funkar inte det så är jag slut på ideer.. Får väl bygga en anordning för att trycksätta systemet ordentligt. Det är som sagt bara ibland som det händer, men jävligt irriterande!! ------- Min bil suger inte... |
|
|
Simon76: innan du meckar med bilen vänta dem nya mapparna. om boost control går över en viss värde då får du den kod . Jag märkte till exempel på Agathorn loggar att hans boost gick över den requested och den kan ursaka problem som overboost codes. Cobb kommer ut snart med nya mappar som fixar det. Simon76/Agathorn: vad har ni för ECU typ? kanske jag kan fixa dem nya mapparna ;-) Agathorn: alla loggar ser bra ut, det var bara en oktan fråga.... du har fortfarande inte bytt till PSI dock. Kör Vpower istället för den 98 du använder nu . |
|
| by the way jag skulle alldrig lägga bensin från Preem.... Statoil är säkert bättre. | |
|
enrita, Nya mappar tas tacksamt emot :) Vi har samma ECU du och jag, I8A0S. Har du kvar min mailadress så skicka gärna dem. Stg2+ Aggressive, stock throttle om du har. Tusen tack :) ------- Min bil suger inte... |
|
| Simo76: farligt att vi har detsamma ECU :-) har du laddat ner ATR? | |
|
:-) Nej, det har jag inte gjort.. Borde jag det..? :-P ------- Min bil suger inte... |
|
| ok jag kommer att få en mapp baserat på 402 för större turbos och meth .... MEN jag kan inte få något annat eftersom dem vill inte ge dem ut till allmänhet. jag kan i lung och ro kolla skyllnaden i WGDC och PID system och kopiera över dem ändringarna till en vanligt v401 men jag kan inte ansvara på dem mapparna. use it at your own risk. | |
|
Schysst! if80s har jag. Jag ska byta värdena du säger! Hittade inte det där om lambda dock :/ Fast loggarna som visade 0 på alla cylinder timings var med körning med ren 98 oktan. Det var ju med E85 i tanken som timing korrigeringarna kom. Eller har jag missat något? |
|
| Simon76: den är gratis så varför inte . mecka bara inte med den och dina mapparna. jag fattar också ingenting där... problemet för mig är att jag behöver Automat låda race kod som inte finns i ATR men har man manuellt låda är det lättare att fixa till lite. | |
|
Jag har också AT-låda.. Ska läsa på lite, sen blir det väl att man laddar hem ATR. Skadar ju inte att ha den.. ------- Min bil suger inte... |
|
| Simon76: jo men min problem är att jag har lite mer power än du ;-) | |
|
Ja, din stackare. ;-) Ärligt talat så skulle jag nog inte våga belasta min växellåda mycket mer, det känns redan som att jag är på gränsen för vad den tål.. ------- Min bil suger inte... |
|
| Simon76: det är lungt. med stock turbos är det ingen problem. Been there done that. | |
| Skulle ni våga köra när 2 cylindrar backar med -3 ? Som den gör i mitt fall på sportmappen med E85 i tanken? | |
|
Ja, 2 cylindrar är ok. Men backar den hela tiden? Eller mest direkt efter växling? ------- Min bil suger inte... |
|
|
Testade nu dem nyaste V402 alpha mappar och bilen går riktigt bra! Laddtryck är perfekt nu, butter smooth. Dem kommer ut nästa vecka. |
|
|
Loggarna först såg bra ut. Men det började backa på ett par cylindrar efter att bilen blev allt varmare. Inte i samband med växling. Kolla logg 2 sport E85 och aggressive loggen. |
|
|
det är normalt att loggarna ser bra ut när IAT är nere. Det är därför man kör meth. mina loggar som jag tog nyss också visar att den backar på 4 eller 5 växel 1-2 cylinder . normalt. Tänk på att även stock backar tändning . |
|
| Så mao borde jag kunna köra stage 1 plus aggressive? Jag kör oftast rätt lugnt med lite livliga omkörningar. | |
| Faaaaaaaan alternator remm har gått sönder igen! Jävla skit, 3 gång nu! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.