|
Sida 579 av 712
|
|
|---|---|
|
Agathorn, Jag har inte så många loggar sparade, men de jag har startar runt 60-65F vid 2000rpm och går upp till ca 68-70F vid 7000rpm. Med en svacka på mitten runt 55-60F. Kanske inte så exakta siffror, men det skiljer ju ganska mycket beroende på yttertemp och antal pulls på rad.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Oj, min intercooler måste vara felmonterad då. |
|
|
Agathorn: kör du någon E85 ?om inte testa med 1/4 tank. Hade du V301 på den loggen du visade? Shell Vpower eller vanligt 98? |
|
|
Sjobusen: lyckades hitta den xml fil som man ska ladda upp i BT cable för loggarna. JAg använde den för GIAC logs: Länk den är redan inställd för rätt grejer tror jag. |
|
| Agathorn du har PM | |
|
för boost in psi måste man omvandla så här: Target boost in PSI= (target boost BT -100)/100*14.5 Boost in PSI= (pressure in front of throttle valve -1000)/1000*14.5 |
|
|
Vanlig v301, jag har bytt till 4.01 stage1+ sport och ska logga vid nästa körning. Typ onsdag nästa vecka :/ Vanlig 98 oktan. |
|
| Nej jag har inte testat E85 | |
|
Tack Enrita! Ska kolla på det nån dag när jag får lite tid... Har sökt som en dåre på e90post men hittar egentligen inte det jag vill ha... Men ju mer man "provar" proggrammet så förstår man mer och mer... :) |
|
|
Oj slant visst på g tangenten... ;) |
|
|
COBB skrev igen och rekommenderade "valve cleaning" vilket väl är cylinderrengörning? Det är väl dock svårt att få det rengjort med valnötsskal? Jag frågade den lokala mekanikern och han visste ingen i södra sverige som gör det :( Han nämnde något om att spruta i vatten/etanolblandning i cylindrarna men att det kan vara väldigt farligt för motorn om man sprutar inte för mycket. Så det lät inte helt riskfritt :( Har någon något annat tips på cylinderrengörning och var man bäst/säkrast kan utföra det? Jag bor i östra Blekinge. |
|
|
Agathorn: testa först sport mappen med 98 och sedan lägg in 1/4 tank E85 och se tändning. hur många mil har den? när jag kollade min motor vid 6500 mil så var den vädligt fint på ventiler utan carbon build up. |
|
|
Den ligger på 3400 mil varav jag har kört den dom senaste 1200 milen. Jag kör mestadels korta lugna sträckor vilket jag har förstått förvärrar carbon buildup? Jepp jag ska köra slut på tanken nu och sedan lägga in vpower istället och se om det blir bättre. Eller tycker du hellre jag ska köra 1/4 E85? Sliter inte e85 på insprutning osv? |
|
|
3400 mil är ingenting , man kan alltid kolla snabbt hur ventiler ser ut men i min åsikt är mappen för aggrressivt för oktan antal. Testa sport först på den vanliga 98. Jag antar att tändstifterna är bytta? Jag får också timings pulls mestadels på cyl 2-5 men inte hela tiden. Tänk på att med piggyback har man alltid bara kollat på cylinder 1 som är den gladaste. |
|
|
Okej, ja jag kan ju ingenting om detta och när jag mailar COBB och dom säger att det är alarmerande att jag får knock och att jag måste fixa det så antar jag att det stämmer. Det är ju nackdelen med att inte kunna dessa grejjer själv :( För det stämmer väl, i teorin i alla fall, att motorn kan ta skada av sådan här "timing pulls" ? Och ja, tändstiften är helt nya, helt ny FMIC också. Den är stabil på tomgång också, jag läste att tomgången blev ostabil ifall carbon buildup fanns och var alltför illa. Dock så får jag felkod om bränslepumpen, ingenting jag känner av dock så jag har inte bytt den. |
|
|
den backar tändning för att undkvika knock. om du får en riktigt knock så får du en specifik kod. I min åsikt är det bara en oktan fråga. Kör sport mapp och se hur den ser ut. får du Fuel pump plausability kod ? |
|
|
Ok jag ska prova. Jag kommer inte ihåg vilken kod exakt, jag har clearat den nu också. Jag ska se när den dyker upp igen. |
|
|
om det är P2AAF (fuel pump plausability code) gör den ingenting . har fått också det . Bara när den kommer upp med en annan fuel pump kod betyder det att något är fel med pumpen. |
|
|
Nu har jag kört några rundor och loggat. Tyvärr fick jag fel i displayen med "motorikon" inne i bilen när jag körde Stage 1 plus FMIC aggressive med 25% E85. Kod: P30FF. Pre-control boost control, boost preassure to leak from preassure line; error on loader 2; (sedan kan jag inte scrolla ner och se vad det står). Även kod P2AAE "Fuel Pump". Här är länk till Steg 1 plus FMIC sport med 98 oktan enbart: Länk En loggning till samma som ovan: Länk Sedan Slängde jag i 10 liter E85 och resten 98 oktan på preem Steg 1 plus FMIC sport: Länk En loggning till enl ovan: Länk Sedan, även nu med 10 liter E85. Steg 1 plus FMIC aggressive: Länk Det var nu jag fick "motorfel" i displayen inne i bilen. Märkte ingenting dock i övrigt. Så det verkar ju som att bilen klarar av Steg 1 plus sport med vanlig 98 oktan. Sedan att den börjar backa när jag har i e85 är ju märkligt. Det enda logiska är ju att bilen var svalare ibörjan när jag körde med enbart 98 oktan. Tips om åtgärder? |
|
| Jag vet inte varför det inte blir länkar på mina dropbox länkar. Sorry för det! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.