|
Sida 578 av 712
|
|
|---|---|
|
Och jag tror inte BMW serviceverkstaden bryr sig om vad för DPs som sitter på. De ger ingen CEL. |
|
|
Då jag har samma setup som Agathorn så är jag också intresserad av downpipes och besiktning med cobb. Man vill helst bara byta map vid den årliga kollen framöver. Att modifiera mappar själv känns svårt men sätter mig gärna in i det om det säkert fixar värdena. Magnus, vilka downpipes har du installerat? Vilka kattade downpipes rekommenderas annars och hur stor skillnad är det mot okattade? |
|
|
Jag har VRSF DPs utan kattar. Kör Cobb stage 2 aggressive. Jag bytte inte ens mapp inför besiktningen och det gick bra. Det var en tjej som provkörde och jag tror inte ens hon tryckte till på gaspedalen... :-) Men om man vill kan man byta till Valet map (torbosarna laddare inte och motorn orkar inte varva över 3000). 2 minuter. eller avinstallera Cobb. 20 minuter. Man ska INTE byta mapp precis innan avgastestet för då hinner inte avgasreningen mäta ordentligt och besiktningskillen kan inte läsa av nåt värde. (eller nåt åt det hållet) |
|
| jag tror inte dem kollar "readyness" i sverige. Den enda dem gör är kolla om det finns koder och sniffer test. | |
| Man kanske inte får fråga här men är det någon som har en ett 5" till salu? Hade varit kul till semestern men hinner nog inte få hem en från USA på 2 veckor eller hur lång tid tog det för er? | |
| FMIC ETS 5" ska det vara | |
|
Hej! Fan detta med besiktning var ingen höjdare, jag ska besikta min nästa vecka och har Dp på med JB4......Hur ska man göra för bästa resultat utan då att plocka ner Dp ;) Mvh |
|
| Cado, majla Terry och fråga honom att skicka till dig en lean map för emissions control. lägg också 50% E85 i tanken. | |
|
Hej Just skaffat mig en BT cable! Tänkte få lite koll på läget, men undrar nu vilka värden som kan tänkas vara intressanta? Tänkte bla försöka se om det blir skillnad mellan 98oktan och v-power tex.... |
|
| BT kabel är inte direkt den bästa för logg. Men det är alltid detsamma grejer, boost, ignition, lambda , load, throttle etc. Finns jätte värdarna där så lycka till. | |
|
Ledsen att behöva fråga detta, har för mig att jag såg detta för nåt år sedan i tråden men hittar inte denna info nu.. Hur som helst, hur har ni som har piggyback gjort när ni lämnat bilen på service? Plockat ut eller lämnat kvar? Jag ska lämna min till Blombergs i Danderyd i augusti och då ska oljetråg, växellådeolja, motorolja, bromsolja och mikrofilter bytas... Behöver jag ta ut den lilla piggyn? :) Bilen har gått 5200 och är 5 år gammal typ.. |
|
| den har ingen garanti längre så låt den vara i ... ställ den på map 0 | |
|
OK Men frågan är ju vilka värden som man vill mäta... finns ju många "actual values" på motordelen i BT? PWM på wastegate har jag fattat... men tex vilken insugstemp är den vid luftfiltren... och den efter intercoolern? Det samma med turbotrycket... vill se före och efter intercooler typ... |
|
|
som sagt , lycka till...... sjobusen... tändning, laddtryck osv ska du kolla men du kan inte förvänta dig att någon kommer att hjälpa dig med det direkt eftersom loggning med bt tool är typ 3 år gammalt......... |
|
| sjobusen: jag kan tänka mig att det är svårt men om du kanske börjar söka själv på svaret då hittar du det... speciellt på e90post... jag hittade det efter 2 sekunder så det är kankse bra träning för dig. | |
|
Körde en runda igår för att logga lite och då märker jag att cylindrarna backar i högre hastigheter. Kan någon kika och se hur det ser ut? Länk Jag hittade tyvärr inte var jag ändrar ifrån millibar till psi och jag hittade ingenting om lambda enrita. |
|
|
Agathorn : kolla under > Settings > Units menu , ta bort "metric" eller reset to default. Logg är ok, normalt att den backar lite pga IAT som stiger, vad har du för IC? med min Helix utan meth ser jag alldrig mer en 40 C även med mycket värme ute. |
|
|
Aha, skönt att den ser ok ut. Jag blev orolig för timing corrections som fanns på många cylindrar samtidigt i lite högre hastigheter. Jag har ETS 5" intercooler monterad av firma, så jag känner inte till hur den monterades fast (om något gjordes fel). Det var cirka 20 grader varmt ute när jag körde. |
|
| Det vore intressant om några andra, gärna med ETS FMIC installerade såsom Simon, kan kika vilka temperaturer dom får vid pulls. Det känns som att min intercooler skulle prestera bättre. | |
| Marshall på cobb svarade att cylinder 2 och 5 har flera knocks som är alarmerande och rådde mig att testa betamap och sportmapp istället. Så det hjälpte visst inte att byta alla tändstift och FMIC | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.