AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.272

Ökad effekt på min 335i

Sida 577 av 712
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Tack för tipsen Enrita!

johmei: Det var jättelätt! Inga problem alls faktiskt! Lämnade bara över bilen till Automek och timmar senare hämtade jag den, med ett litet smalare bankkonto bara :)

Jag har en fråga om virtual dyno och loggning. När jag tar upp filen i virtual dyno på stage 0 innan med cobb, så fick jag runt 280 hästar vill jag minnas. Nu med steg 1 aggressive så fick jag 375. Virtual dyno ska väl mäta effekten vid hjulen och inte i motorn? För 375 kan jag tänka mig stämma bra om det är i motorn. 375 på hjulen hade ju varit jättekul men jag vågar inte tro på det riktigt.

Jag körde på plan mark och med bara mig i bilen och jag skrev in vikten på mig själv i virtual dyno. Det var cirka 18 grader varmt ute och bilen var varmkörd.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Det är på hjulen men den mäter dynojet . Om du byter till Mustang så får du lägre hp. lägg också smoothing 4 eller 5.
Du borde ha runt 340-350 på hjulen.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
För dem med Cobb:
Länk kommer att hjälpa mig fixa custom mappar för min bil. Street, race meth och e85 .
Dem har precis blivit godkännda som pro tuners av Cobb och har tillgång till båda ATR och ATP.
En av dem är dzenno och den andra har trimmat länge med cobb ATP för andra bilar.
Håller på kolla med dem om dem kan göra en groupbuy för sverige eftersom det är säkert många som vill få en E85 mapp.
Pm mig om ni är intresserad.
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Vad ska man använda för att kunna "plotta" sina loggar?
hade för mig att det fanns en klistrad tråd på e90post men hittar den inte!
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Minns tiden vi fortfarande diskuterade om BMW nånsin skulle använda turbo i sina bensinare, om nån som skulle käka upp sin hatt osv. När man ser den här fantastiska tråden är det lätt att se att det fanns ett uppdämt behov därute....& själv skulle jag gärna testa.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Rippe: Länk
eller Virtual dyno
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
kollade lite på mina 2 loggar jag gjorde igår, det är lite peakar i boost/actual load, nån vänlig själ som har lust att slänga ett öga på dom?
tänkte det är nog enklast att skicka hela grund filen än att jag ska försöka hitta rätt inställningar :D
skicka ett pm med eran email så skickar jag över dom :)

Tack på förhand :)
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Hej killar, var och besiktigade bilen idag. Körde den varm, men gick ej igenom.
Enrita, Big Tom, Carle tänkte höra med er om någon utav er kan skicka över besiktningsmappen, och hur bra den funkar? Är det något man ska tänka på när man kör in den i proceden?

MVH
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
här är mappen Länk

jag använde nummer 3 . kommer inte ihåg dock vilken firmware. finns 2 där så testa....
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Den firmware jag fick av dig Enrita och besiktigade UA med var V5 #104
Visa användare
789
johmei
335i E92
Agathorn: tack för hjälpen! ;-)

Hur som helst är det inga konstigheter med installationen av ETS intercoolern. Den fasta klämman är bara att kapa med dremmel. Bra att ha diverse förlängare till hylsorna för att dra åt klämmarna och jag använde hårspray som smörjning för att lättare få på kopplingarna.

Upplever klart bättre respons på gasen och den fortsätter dra bättre högt upp i registret.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
R1000 jag kör med v4, vilken ska jag ha i sådana fall? Och triggar den ngr koder när man kör på en sådan mapp?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag kör också med V4 men besiktigade med firmware pro5v104 och map 6AT3. Det gav inga felkoder. Sedan laddade jag tillbaka V4 Autotune.
enrita:
Vad är det som gör Cobb så populärt? För ett år sen när jag började leta trim så var Giac ett av dom största alternativen men nu så kör alla Cobb.
Det verkar vara ett väldans pillande med inställningar med Cobb.

Så vad är storheten med Cobb kontra dom andra alternativen?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
konstant utveckling, lätt att installera och ta bort, byta mapp och sälja.
enrita:
Ok, då vet jag bättre hur det ligger till, Giac är ju lite svårsålt begagnat..:o)
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Bilen går ju som ett skållat troll nu på stage 1 aggressive med ETS intercoolern. Mycket vill ha mer som det heter och även om jag inte funderat på steg 2 innan så är jag dock lite nyfiken.
Det krävs ju downpipes till det. Men finns det några downpipes som garanterat klarar en besiktning?
Och hur gör man om man ska lämna in bilen till BMW för service eller annan orsak och vill ladda ur COBB:en? Då lämnar väl bilen en CEL med downpipsen på?
Jag mekkar inte själv med bilen så att avinstallera downpipes vid varje tillfälle bilen ska servas blir inte aktuellt.
Men men, jag är jättenöjd som det är nu så det är mest en allmän undran :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Med ATR kan du göra om stock mappen och lägga in dpfix.
När jag kör JB4 så har jag en sådan mapp med speed delimiter också och 1 grad mindre tändning.

Om du vill vara säkert att gå genom kan du alltid köra kattade dps.
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Enrita: Aha okej, bra att veta! Jag såg att top gear solutions säljer kattade downpipes.
Visa användare
78
magnushansson
BMW 335i Coupé, 2007
Agathorn:
Mina nyligen monterade, okattade DPs gick igenom besiktningen utan problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.