|
Sida 576 av 712
|
|
|---|---|
|
Det här problemet med läckande växellåda är det bara automaten som har det problemet eller är det likadant för manuell låda? En till sak vad har ni för förbrukning på era 335or igentligen? Jag tycker sen jag kör steg 1 att bilen drar ganska mycket. Har på de senaste tankarna legat runt 1,2l/milen. Iofs är det väldigt mycket kort körningar och så är det helt klart roligare att gasa nu. Tänkte mest om det är någon som har haft problem med förbrukningen och det har visat sig vara någon givare eller liknande som gjort att bilen sörplar i sig ovanligt mycket? |
|
|
0.97 vid väldigt lugn blandad körning och 1.08 om jag gasar på lite. |
|
|
bara MT bilar angående olja . COBB drar mer än piggy. Min ligger på 12.5 nu :-) |
|
| skrev fel.... bara AT bilar angående läckage olja . | |
|
Min drar 1,4 / mil. Låter ju klart lite mycket med tanke på att den borde vara lite lättare än 335 an. Sen gasar man kanske för mycket.. Förövrigt är det någon som ibland får en kraftig knall vid gaspådrag? (nästan stillastende till ca 80 med full gas) Jag kör steg1 aggressive och har performance- avgassystem på. Har fått det några gånger senaste veckorna, har kört med Statoil 98 + 15-20% E85. Jag vet dock inte om det beror på det. |
|
| R1000: skulle jätte gärna ha en turbo HD VRod | |
|
Bara att slå till Enrita :-) Länk Länk Länk |
|
| Soppaförbrukning ligger jag blandat på ca 0,8-0,9 beroende på hur mycket långresor det blir. Rena motorvägsresor kan jag komma ned mot 0,7. | |
|
Jag har ringt runt lite för att snabbt kunna hitta en firma som fixar detta. BMW Solna och BMW Vällingby hade en månads väntetid men Blombergs Bilservice (auktoriserad) kunde felsöka redan på fredag, om dom konstaterar att det behöver bytas saker så kunde jag få tid redan nästa vecka. Dom sa även att detta kan betalas av min försäkrings maskinskade-villkor och när jag ringde försäkringsbolaget så sa dom också att det kändes troligt att jag kan få detta betalt genom självrisken så jag håller tummarna. Ang soppaförbrukning så ligger jag också mellan 1.3 - 1.4 men jag kör mest i stad. När jag kört upp till norrland så har jag en gång lyckats snitta 0.73 på 90 mil enkel resa. |
|
|
Fedorov: Jag råkade ut för precis samma grej och det finns ingen "varning" när oljenivån blir för låg i lådan så det är bra att du verkar få det fixat snart. Jag betalade 5500kr på Novation i Uppsala förra våren för tråg och oljebyte, största kostnaden va oljan har jag för mig arbetet va inte mycke. Borde inte va några problem att få det på försäkringen, jag hade dock 6000kr i självrisk så jag undersökte det aldrig själv ;) |
|
|
Carlee: Ja det känns absolut skönt att få det fixat relativt snabbt. Jag har 5000 i självrisk men även en annan försäkring som är en "självriskreducerings-försäkring" som ska ge mig tillbaka 3000 så jag hoppas att allt faller på plats så att säga. :) Känns lite surt dock om dom ändå byter ut tråget och tillhörande delar mot likadana delar..då känns det som att man får räkna med att samma problem kan dyka upp igen efter ett tag. Efter det jag läste på bimmerpost (tråd som enrico tipsade om) så verkar det hända oftare för folk som har bilarna ståendes stilla under perioder, typ dagar/månader i sträck... |
|
|
Ang bränsleförbrukiningen, sen jag la in st1 agg ic kommer jag inte under litern på långkörning, medans jag i vintras körde 0.66 otrimmat, känns som att dom har lagt på helvetes mycke soppa! Sen tror jag att jag har boost oscillations, måste ta en logg.. Blir det ett stort effekt tapp att gå ner på v301 s1agg? |
|
| Rippe kör V401 mappar, inte V301 | |
|
Ni med cobb borde läsa detta tråd om ATR Länk Om ni kan inte vänta V402 mappar pga boost oscillations kan man fixa dem med ATR. |
|
|
Men om jag nu har boost oscillations på v4 mapparna så borde det väl vara bättre att byta? När jag gåt WOT nu så känner man att det kommer som små "peaks" i kraft, rycker till om du förstår vad jag menar, det är inga missfires, jag ska ge mig ut och ta en logg så fort jag har tid! Vette tusan om jag skullv vilja börja peta med ATR, är alldeles för okunnig :P |
|
|
Rippe, om du läser den tråden så finns 2 screens på hur boost oscillations och utan ser ut. logga och kolla om din ser lika en av dem. |
|
|
Nu är tändstiften bytta och ETS 5" FMIC installerad. Någon vänlig själ som vill tyda en logg åt mig och se hur det ser ut? Jag mailade COBB men dom har inte svarat ännu och man är ju otålig och vill köra med bilen till helgen ;) Länk |
|
| ser bra ut, lägg boost som psi istället för mbar... | |
| och AFR istället för lambda | |
|
Agathorn: jag tänkte ge mig på att installera ETS intercooler idag eller i morgon. Hur gick det? Några konstigheter och hur gjorde du med den fasta klämman på passagerar/varmluft sidan? Men först ska jag ut och byta styrvajer på båten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.