AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.090

Ökad effekt på min 335i

Sida 574 av 712
Visa användare
789
johmei
335i E92
Tummen upp Enrita! Jag förväntar mig dock stordåd med Intercoolern då jag körde sport på bana för några veckor sedan. Efter något varv kändes det tydligt att kraft saknades. Får se om jag kan få siffror på min känsla nästa gång med laptimer och eventuell Cobb loggning.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
johmei: testa ladda upp dem 2 logg i virtual dyno Länk . du kan se enkelt sedan själva graph med värderarna du väljer. (finns en små knapp för graph).
Jag skulle också logga bara tändning på alla 6 och inte "correction" . lägg in också AFR för bank 2, bra att se den för båda.
Efter att ha slagit i 20liter V-power så var jag ut och provade lite pulls 3an 4an

Det ser lika ut i loggarna på stage 1 agressive och stage 1 sport.

alltså att bilen "backar" precis efter växlingen från 3an vid ca 6500varv upp till 4an

Detta gjorde bilen på både pullsen med agressive och de två första med sport men inte på den sista loggningen.

Är detta kanske normalt att den backar vid växling?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Min erfarenhet är att tändningen brukar bli bättre efter några dagar med samma mapp.
Det är vanligt att den backar direkt efter växling, men den ska ju helst inte göra det..

-------
Min bil suger inte...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
min backar ingenting efter växling men jag har AT .
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
lite gopro hero video på min bil sound:
Länk
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
En rolig Procede vs JB film eller eättare sagt en hata Procede film hehe
Länk

ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Tjena allihopa, var ett tag sen. Jag har en kollega som har köpt en 335 och vill börja med steg1, ingen som möjligen har någon vishnu eller Jb4 eller vad man har nu för tiden till dessa :) till salu?

Hör av er om ni har något att sälja, ciao!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
philip: jag kan "låna" honom snabbt COBB om han vill testa hur bilen går och sedan beställa den från USA.
Enrita om jag vill låna ut min cobb till en kompis en snabbis så han får prova på sin bil. Måste jag då avinstallera den från min bil först?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Yes.
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Suck igen, nån med egna erfarenheter att dela med sig av? BigTom? Enrico? Länk

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carl: det går inte att resonera med sådana....
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
har fått några nya cobb mappar som jag kommer att testa så kan tyvärr inte låna min cobb just nu.
Visa användare
78
magnushansson
BMW 335i Coupé, 2007
Skälet till min fråga var följande mening:
"Inte visste hon att 4 kattar fattas..."

Big Tom:
Jag hade för mig att det satt en förkatt och en katt i varje rör.
Hursomhelst så är det bara Downpipes som är bytta till catless.
Resten av avgassystemet är original.

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Då har du fortfarande de två huvudkattarna kvar och då förstår jag att du klarade avgastestet.
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Tänkte shoppa lite grejer till bilen bl.a ER Chargepipe med Forge DV´s och funderar på att slänga med en Oil Catch Can också, är BMS bra?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
BMS är bra. Har en men inte hunnit montera den.
Carle jag sitter också och spanar och tänker handla lite, vart tänker du köpa ifrån?
Jag ska ha IC och insug först och främst. Är det något annat jag ska köpa när jag ändå handlar från staterna?

Tänkte eventuellt beställa detta.

Länk

Angående IC så kan jag inte bestämma mig vilken man ska satsa på. Jag vill ha en 5" som jag förstår ska vara bolt on så jag slipper kapa ur något ur fronten.

Active Autowerke
Länk
ETS
Länk
Är ETS IC värd de 100$ extra?

Insug då?
Länk
Länk

Ett helt eller dubbel cone? Eller ska jag titta på något av de dyrare alternativen? Tycker det känns dyrt att betala upp emot 4-500$ för ett insug.

Om det är någon av er som har kört 335 länge nu som sitter med någon av dessa delar hemma och vill sälja så hojta till.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
bästa IC är WAGNER eller HELIX . man kan också mecka sig den berömda Big Tom IC .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.