|
Sida 571 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag har testat v301 mapparna och då hackade bilen under full gas, v401 är det borta. Jag hade en liten spricka i en vakumslang förut och då laddade bilen 0,1psi och gick "sådär" ;) Rätta mig om jag har fel men gör man ett trycktest så får jag ju bara reda på OM jag har en läcka och hur stor den är och det är ju rätt ointressant eftersom den antagligen är sjukt svår att hitta ;) |
|
| Om man gör ett trycktest med rök syns det vart det läcker. | |
|
Laddar du med 20psi tryck, så lär du förhoppningsvis höra var det läcker. Med rökmaskin får du nästan inget tryck, det är möjligt att det inte läcker alls då.. Beror på hur stor läcka du har. Bara en teori.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Ja, trycktest med rök måste ju vara bäst. :) ------- Min bil suger inte... |
|
| Rök med rätt tryck såklart. | |
|
Får ni era bilar genom besiktningen utan främre kattar? Jag ska snart besiktiga nämligen och jag har catless DP. Hjälper det med lite E85 i tanken? Har Cobb någon low emissions map? Mvh Magnus |
|
|
Får ni era bilar genom besiktningen utan främre kattar? yes, kattarna måste vara jätte varma. Hjälper det med lite E85 i tanken? lite Har Cobb någon low emissions map? no |
|
|
Ok, tack :-) |
|
|
Hej En fråga till experterna. Testa logga min bil idag, såg att min temp gick upp till 86 grader på iat. Är inte det extremt högt med dci utan avskärming och big tom ic, jag borde nog bygga en avskärmning eller? Mvh Danne |
|
| jag antar att det 86F och inte C . 30C är bra. | |
| Aha, det står c efteråt men kanske är en miss i mjukvaran bara. | |
|
Finns det några bra exempel på hur loggar bör se ut? Tycker bilen går något så fruktansvärt bra nu efter att ha adapterat sig lite. Läste in senaste mapfilen och uppdaterat firmware och höjt maxboost. |
|
| kolla ignition correction. Alla ska vara på 0 . om 1 eller 2 cylinder backar då och då är det ok. | |
|
Angående adaptering. Min bil känns lite hmm ryckig ibland, alltså att det kommer kraft sen tappar den en millisekund sen är det fullt flås igen. Antar att det kan vara 95octans bensinen som är boven, har slagit i halva tanken 98 igår så snart är all 95a borta så då försvinner det hoppas jag. |
|
| tror det är mapparna. Cobb håller på fixa det. lägg inte 95 oktan i 335 snälla..... testa lägga in 10 liters E85 direkt. | |
| Enrita jag har förstått det nu med 95 octan :) Första turbo bilen jag äger så har bara tankat 95 tidigare men snart är den soppan ur körd. | |
|
Säljer nu pärlan. (: Länk BMW 335i 2010 Facelift. Svensksåld. Aldrig vinterkörd. Endast handtvättad. Komplett servicebok. Fri Service t.o.m 2013-04-24 eller 8000mil. - Titansilver metallic. - Svarta dakota läder sportstolar. (Med svankstöd) - Interiörlist aluminium finslipad. - 19" LM Dubbeleker M313 fälgar. - M sportfjädring - M sportläderratt - M aerodynamikpaket - BMW Individual högglans Shadow Line - Individual innertak i antracit - M Instegslister - Velourmattor - Comfortpaket - Automatiskt avbländande innerbackspegel - Fällbart ryggstöd bak - Armstöd fram, skjutbart - Park Distance Control (PDC) - fram & bak - Regnsensor - Klimatautomatik med 2-zons reglering - Farthållare med bromsfunktion - Ytterspegelpaket - Förvaringspaket - Belysningspaket - Harman Kardon högtalarsystem - Elektrisk glastaklucka - Original BMW alarm - Skidsäck - Isofix fästen - m.m - JB4 Stage 2 piggyback. - BMS 3.5" downpipe. - ETS 5" Intercooler. - ETS chargepipe. - Hästkrafter 400+ Går bättre än m3. - Fungerar felfritt och är en väldigt rolig bil att köra. - Givetvis finns originaldelarna. Allt trim är köpt och isatt av mig själv. Ursäkta reklamen på erat fina forum. Men kanske någon som är intresserad här. Mvh Henrik. |
|
|
Är det nån ide att uppgradera dumparna till t.ex Forge när man kör steptronic? Tjänar man nått på det eller håller dom bara bättre? Bilen laddar ju klart mer nu på lägre varv än vad den tidigare gjort. Har också ett rätt irriterande lagg som jag aldrig haft förut. |
|
| vilka mappar har du? ST eller LT? jag har kört forge länge. väldigt nöjd. | |
|
Men vag gör det för skillnad att uppgradera dumparna på en AT bil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.