AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.610

Ökad effekt på min 335i

Sida 570 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
alla AP som skickas har redan senaste. Cobb lägger in nya ECU varje vecka (spelar ingen roll att det är en 07) så man måste alltid först uppdatera AP via dator.

Nästa officiella mappar kommer att vara V402 som ska fixa boost oscillations som några ECU har (min till exempel)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Enrita: Gött, tack för förtydligandet. Läste på Länk om support för 2007 som kom senare och krävde beta update. Hur som helst så se till att ha APn uppdaterad alltså.
Tjenare

Har fått svar från cobb nu och det var mycket riktigt som johnmei skrev att det krävdes beta firmwaren 1.6.5.0-4083 så nu är den nedtagen nu ska det provas.

Sticker ut till bilen och provar att installera nu :) hoppas hoppas
Har precis varit ut och provat bilen med Stg1 Drive I8A0S v301
Linear Throttle och vilken skillnad herregud :)

Men ni säger att man ska ta ner v4 mapparna istället och köra? Är det enbart vid upplevda problem med v3 mapparna man bör göra detta?

Sen ni som kör cobb kör ni Linear throttle eller stock? Känns som att linear så borde den bli mer mjuk och behaglig att köra va? och stock så är det mer som en spark i ryggen när man passerar typ 1/3 gas?

Tyckte det tog lång tid att lägga in flashen, tog drygt 15 min uppskattar jag.
läste nu att stage 1 drive mapparna är för folk i use som had riktigt dåligt bränsle.

Känns som att det är stage1 sport mappen jag ska använda som kör på 95 octan.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
V3 mapparna är de gamla, v4 de nya.
Se till att köra slut på din 95 soppa.. Ska alltid köra minst 98 på en 335, även utan trimm..
Ladda sen upp aggressive-mappen, då kan du säga herregud. :)
Har man AT-låda så brukar de flesta föredra stock. Vissa med MT gillar linear bättre. Smaksak.

-------
Min bil suger inte...
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
Jag kör stock med automat och upplever att det är lit väl känsligt på 1:à växeln. Själv körde jag 95 från början och började därför också med sport- mapen. När jag kört 2-3 tankar ren 98, bytte jag till agressive trots det kände jag av symptom av 95, 3-5 tankar in på 98 oktan. Tankar nästan uteslutande på Statoil i Lund (södra infarten).
problemet är bara att här i Borlänge så är det lite tunt med ställen att tanka 98, min ok mack som jag alltid brukar tanka på har inte ens det men får väll byta ställe. Shell här i stan har V-power så får väll bli det istället då.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
att köra 95 på en turbo matad bil är ganska korkad.... desto mer oktan desto mer power .
vi kör inte meth/vatten injection och e85 bara för att visa... den där motor har väldigt högt compression, utan oktan gör man ingenting.
Snabb fråga behöver cobb mapparna adaptera sig och köras in?
Jag frågar därför jag tänkte bänka bilen på Eskilstuna träffen idag och tänkte slänga i standard mappen och sen stage 1 men frågan är måste jag köra lite med
Bilen mellan bänkningarna? Eller ger det full effekt direkt efter flash?
Snabb fråga behöver cobb mapparna adaptera sig och köras in?
Jag frågar därför jag tänkte bänka bilen på Eskilstuna träffen idag och tänkte slänga i standard mappen och sen stage 1 men frågan är måste jag köra lite med
Bilen mellan bänkningarna? Eller ger det full effekt direkt efter flash?
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
När jag skulle uppdatera min COBB AP idag så fick jag något fel så den inte går att uppdatera. Den kommer inte ur uppdateringsprocessen och i AP:n står det hela tiden "Updating" även om jag kopplar ur och in den igen.
Jag sökte på problemet och hittade att man ska trycka shift+ctrl+f11 för att tvinga den ur update mode.
Detta fungerar men jag är osäker på vad jag ska göra sedan. Om jag går in i AP Manager där mapparna och loggar osv ligger så står den på update mode igen.
Det hjälper inte att försöka uppdatera den igen heller. Den står bara på "Checking Accessport updater software".
Några tips?
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Efter mycket om och men så fungerade det tillslut. Jag gjorde inget speciellt, det bara fungerade. Märkligt.

Här är förresten en virtual dyno på 4:e växeln idag på map 0. Ska bli kul att se vad stage1+FMIC ger sedan. Länk
Bänkade bilen i Eskilstuna på rullande landsväg idag och bänkade med steg 0 och med steg 1 sport.

Steg 0 blev 256hk på hjulen och 376nm

steg 1 blev 291hk på hjulen och 508nm

skall tillägas att detta var med 95 octan så antar att det ser bättre när man kör 98.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
HM, vad kostade trimmet och är det gratis sedan att lägga i starkare mappar eller kostar det ytterligare då?
R1000 ursäkta jag glömde skriva med att det är COBB jag kör. Ja med Cobb så är det gratis att byta mappar.

Du har väll kört trimmat länge? Eller blandar jag ihop dig med någon annan som heter liknande och har en trimmad 335?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
alla här har kört trimmad ganska länge ;-)
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
På Björkvik igår fick jag 30FF = laddläcka typ 8-10gånger under dagen dvs typ alla repor utom 2-3 och jag fick halv CEL mellan 170-230km/h varje gång. Men bilen laddar 18.9psi som mest nu och går som den ska tycker jag, körde 100-200 på 9,2s i går kväll. Kan jag verkligen ha en läcka nu?? Dumparna är okej och alla IC anslutningarna sitter som berget. Är det värt att kosta på ett Smoketest? Vad kostar det?

Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag tror det är bättre med ett trycktest.

-------
Min bil suger inte...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee: alltid trevligt att ses :-) din bil gick jätte bra förutom koder. Har du testad v301 mappar? Om du får detsamma problem/koder kolla igen alla vacuum lines igen och gör en rök test. Kan vara också boost solenoids.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.