|
Sida 57 av 712
|
|
|---|---|
|
Det är en e92, tror ochså att den bara lev med e92, har dock inte kiollat så noga,. Han pratade om 8 veckors lev tid, har beställt lite mer grejer ochså ic och dp uten cattar. |
|
|
Tjena Pea: Vad för ocattade dp beställde du? |
|
|
Själv är jag sugen på en M3 Cab DKG med ESS kommande kompressorkit - det måste ju vara den optimala bilen då jag gillar V8 ljud och tycker det vore läckert att kunna fälla ner taket när solen lyser! Så det blir ingen GTR Pea? |
|
|
Jag beställde AR dp, 3 tum hela vägen vi får vål se om det är nån skillnad. Tobias : jag hade en på g, men det är inte politiskt korrekt i dessa tider där flera i företaet kanske inte ha jobb, att kuska runt i en sån bil. Sen är det faktiskt så att 335an är den roligaste bil jag haft. sleeper med kraft. Bad min såäjare däremot att bevaka när m3 med 4,4 motorn med turbo är tillgänglig(den är vistt på g enligt säker källa). Att boka så fort det går. |
|
|
Är 98% nöjd med min 335:a men vad jag saknar är V8 bullret efter min tidigare Corvette. Om någon därute är sugen på en maxad 335 coupe i extremt välvårdat skick (600 mil, aldrig över 5000 rpm) så blir det en M3 med Meistershaft dämpare till våren. Nya M3 med turbo mer tveksamt faktiskt, några extra hästar men turbon stryper troligen ljudet avsevärt. |
|
|
Jag förstår PEA, tiderna har ändrats fort! DocT: har du aldrig varvat ur bilen??? Med en M3 måste du över 5000 för att få ut kraften, eller snarare det är där den börjar komma :-) Om någon är intresserad doktorns bil så kan jag personligen intyga att en pedantare bilälskare har jag inte träffat i BMW svängen. |
|
|
kanske vi ska lära oss skriva här, eller är det abra siktsnack?? |
|
|
HARM Skulle kunna tro att folk med 335:or kan skriva rent då det krävs bra inkomst (bra utbildning) för att kunna köpa en. Eller det är övertidsarbetande löneslavar som har dyr smak? Som jag. Men jag har ingen bildning alls. Annars skulle jag inte skrivit detta :-O Jag menar inget illa och hoppas ingen känner sig stampade på tårna. HARM, grattis till beställning av ny 335i Coupé! Hoppas den är lagbefriad. Inte detuned som min 2009:a. |
|
|
Jag läste just att BMW ska komma med fler turbomodeller, om det nu stämmer.... Länk __ Nisse Ljung |
|
|
Pea: är det inte läge och beställa UNIC-diff till den nya E92:an, så du hänger med Heartware...........annars hjälper det ju inte med alla modifieringar....:-) Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
Få se hur jag gör med diffen, vet inte om det är värt pengarna,får väl testa mot heartware och se hur mycket det gör på torrt väglag. PÅ tal om att sälja 335 som inte har varvat över 5000 rpm, ska väl snart sälja min svarta. Är lite osäker på om jag kan använda det som argument på min. Möjligen testad och grundligt inkörd, nän kanske har några förslag, |
|
| Har ni någon länk till UNIC diffen? Jag har precis beställt en Quaife LSD men skulle gärna se hur UNIC ser ut. | |
|
^^ Har du beställt PPS10 + DCI til din 335 ;) Hele E90Post är her! |
|
|
Enrita: kolla här: Länk så ser du hur diffen ser ut. Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
| Tack ser bra ut , jag fick en Torsen LSD utan lameller Länk | |
|
Enrita: har du installerat din diff än? Skulle vara kul o känna på skillnaden! |
|
| min är på väg nu :-) Jag får säkert den i vecka men måste kolla lite runt för att få bästa pris för montering, hörde det tar runt 6-7 timmar. | |
|
Tja, är man händig så tar det max 3h. Det beror helt på montören! Kom ihåg att gå till en verkstad som är välkänd och ta ansvar för sina jobb. Det kan hända mycket vid en sådan montering! Posta gärna bilder på diffen! |
|
| Vilken verkstad kan du rekomendera i stockholm område? | |
|
Hum... det var svårt det där. Ingen jag känner har tillräckligt erfarenhet att plocka ner diffen o montera upp den igen. Det är inte som att ställa in ett chassi liksom! Jag tycker att du borde vända dig till BMW CS i sthl och be de ge dig några rekommendationer! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.