|
Sida 568 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag kollade på min första logg som jag tog efter att jag kört i alla fall 50 mil på Stage 1 aggressive. Där ligger corrections på ner till -7 som mest och på 3 cylindrar, 2 samtidigt. Tim Weiss ifrån COBB skrev så här till mig: " I would suggest replacing the spark plugs and potentially getting the walnut shell cleaning of the intake valves." Vad är "walnut shell cleaning of the intake valves"? Något ni andra också rekommenderar att jag ska göra? |
|
|
Ställ växellådan i sportläge. Tryck gaspedalen tills du kommer till första stoppet, tryck inte ner kickdownknappen.. Då har du fullgas, och behåller manuell växling. Fast när du kommer till redline så växlar den upp automatiskt ändå. Det här med loggningen är jag inte expert på.. Men du ska iaf hålla koll på de enskilda timing correction för varje cylinder. Backar den på 3 ell fler så har du för aggresiv map. Så har jag fått det förklarat för mig iaf. Enrita kommer väl snart in med ett inlägg, han kan det här betydligt bättre än mig.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Gå in på e90post.com och sök, där finns hur mycket info som helst.. Länk Länk ------- Min bil suger inte... |
|
| Bra tips, jag ska läsa på. Hoppas att byta tändstift räcker. Andra åtgärder verka dyra :( | |
|
Hur långt har dina stift gått? Som vi diskuterade på förra sidan.. Har tändstiften gått mer än 3-3500mil, så är de för gamla för trim.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Bilen har rullat 3200 mil nu. Jag har ingen aning om förra ägaren bytte tändstift (den hade gått 2200 mil när jag köpte den i augusti -11) men jag antar att han inte gjort det. Borde jag mappa om bilen till typ map 0 (ingen effektökning) tills tändstiften är bytta? Tänkte fixa det i samband med FMIC installationen och det dröjer nog minst 1-2 veckor tills dess. Jag vill ju inte skada bilen på något sätt. Tack för att hjälp förresten! Verkligen uppskattat! |
|
| Det är säkert tädstift att byta. Mappa den till drive mappen och använd v401 och inte v301. | |
|
Jag är inte helt säker. Men jag skulle väl tro att du kan köra på sportmappen, så länge du tar det lite lugnt.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Eller inte.. ;) ------- Min bil suger inte... |
|
|
Jo visst kan man köra med sportmappen också, ingen problem. Borde också tanka shell vpower och inte preem. Ecu backar tändning innan knock blir stort så ingen problem. Sålänge 1 / 2 cylinder backar då och då är detta normal. |
|
|
Första 10an med en 335 Länk |
|
|
Kollade i serviceboken igår angående mina stift. Olja och stift är bytt för 8-900mil sedan. Känns ganska onödigt att byta då igen nu när cobb apn kommer hem utan jag tänkte att jag kan köra runt 2k mil till innan nya åker i. |
|
| Behåll stiften men fundera på en annan olja under sommarn. Jag bytte till en mobil1 5w40 i förrgår då BMW kör 0w30 som kyler bra men är lite dålig när det blir varmt. Jag bytte pga vanos koder vid hård körning. | |
|
Ni som kör Cobb, vad dricker era bilar? Min verkar ligga runt 1,3l/mil blandad körning nu men med Procede låg förbrukningen på 1.1-1.2l/mil och inte ens på Björkvik dagarna kom jag över 1.3l/mil, normalt? Kör steptronic... |
|
| Ica Maxi säljer Shell Helix 5w40 för 299:-/4L just nu, den är BMW LL01 godkänd. Billiga tändstift finns här: Länk Sex Bosch originalstift kostade kostade 630:- inkl. frakt. | |
| Ooops! Det blev fel, tändstiften köptes härifrån: Länk | |
| Cobb har fetare afr än procede, ligger på 12 afr hela vägen. Min bil drar runt 11,5/ 10 mil med cobb i snitt. | |
|
Har typ en halv tank Statoil 98 nu, och i morgon ska jag eventuellt iväg och köra 402m med bilen. Vad tror ni om att tanka i resten E85 nu? |
|
| Carlee det finns ingen behov att lägga e85 med den mappen du använder men om du måste skulle jag bara lägga in 1/4 tank max. | |
|
Carlee, Min drar precis som enritas, ca 11.5/10mil blandad körning. Men kör jag bara och leker/loggar så drar den uppåt 1.3-1.4. ------- Min bil suger inte... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.