|
Sida 567 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag var ute en runda igår med bilen för att logga lite med AP:n. Jag vet dock inte hur jag plottar ut det till grafer/något läsbart format. Jag får väl läsa vidare på nätet. Ett rita upp en graf i Excel fick jag inte till att fungera riktigt. Jag hittade inte heller den virtuella dynamometern som ska finnas under "performance" i AP:n. Det fanns bara 0-60 mph och 1/4 mile tid. Jag kör senaste firmwaren i AP:n. Vad har jag missat? |
|
|
Agathorn, Länk ------- Min bil suger inte... |
|
| Jag såg nu i excel att alla värden var under en och samma kolumn, inte uppdelade lite fint som COBB visar på sin hemsida med RPM under kolumn a, sekunder under kolumn b osv ... | |
| det är din excel version som strular..... öppna dem bara med VD . | |
|
Ah, ja jag såg att det fungerar nu när jag kör via google docs istället! Jag loggade dock lite fel värden så jag får göra om det igen. Jag provade att ladda in filerna i virtual dyno, fattar dock ingenting där tyvärr. Jag får se om jag hittar någon "how to" guide på nätet. Märkligt dock att dynamometern inte finns i AP:n under performance, den ska finnas där enl. COBB instruktionsfilm på youtube. Dock i manualen som finns på cobbs webbsida så finns mycket riktigt bara 0-60 mph och 1/4 mile tider. Har ni dynamometer under performance i AP:n? Eller får man logga hp/torque på "vanligt sätt"? 0-60 mph fick jag för övrigt till lite under 4,7, känns väl rätt ok med tanke på automatlåda med start ifrån 0 rpm. |
|
| Har fått skapligt bra pris nu på cobb från sonictuning så blir att beställa strax | |
| Det blev nog väldigt fel i min loggning för pedal position ligger mellan 10-20 %. Och jag fick upp någon graf med hästkraftet i virtual dyno och där låg jag på några tusen hästar, lol. | |
|
Agathorn: logga bara dem std. värdarna som finns redan inställd (jag föredrar logga ignition timing på alla cyl instället för correction) Det är allt du behöver för att se hur bilen går. I VD finns en liten knapp när du öppnar loggen under bil boxen, tryck på den så öppnas loggen graph |
|
| Jag klickade runt lite på vilka värden som skulle loggas så dom som är inställda nu är nog inte direkt original ifrån COBB :/ Jag såg inte heller någon "reset to default" eller liknande. | |
|
Jag svarar på min egen fråga! Hittade detta: Länk Där står standardvärdena om man scrollar ner lite! |
|
|
så där då då är COBB beställt. Blev topgearsolutions som tillslut var billigast och hade hemma på lager. Bilen ska in för byte av bromsbelägg imorgon då får meken kolla hur stiften ser ut också. Rekommenderar ni några andra tändstift än original? |
|
|
Originala bosch ska du ha. Jag kör NGK som är lite kallare men kör mycket högre boost/power. |
|
|
Köp original tändstift. Och är de inte bytta de senaste 3000 milen, så byt dem oavsett vad de säger på verkstaden. Du kommer att ångra dig annars.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Okej ska kolla pris på nya stift. Kan ni tipsa om något ställe ni köper stift ifrån? Jag har Castrol SLX Professional 0w-30 som jag Har kört det i mina tidigare bilar. Den får jag väldigt billigt så det vore fint om den fungerar bra även i 335an Har ännu inte kollat vad som står i instruktionsboken om vad 335an vill ha för olja men den borde väll bli bra? |
|
| Jag skulle inte använda SLX i min bil.... Köp något som är 05w-40 . Den nya castrol edge ska vara bra om du vill köra med castrol, annars finns massor mer att gälja ifrån som är betydligt bättre . Jag kör fuchs titan pro race S. | |
|
Jag hade lite problem med "knock" enl COBB så jag körde lite mera tester idag. Jag har försökt tolka dom i Virtual Dyno men jag får samma fel som innan med resultat på typ 1000 hp, så något fel gör jag allt. Kan någon vänlig själ ladda ner filerna nedan och testa om det fungerar bättre för er? Jag antar också att det är värdena "Cylinder timing correction" som avviker ifrån 0 vid WOT som betyder att tändstiften eller något annat inte är helt korrekt? Länk 1: Stage 1 sport V3.01 Preem 98 oct Länk Länk 2: Stage 1 sport v3.01 Statoil 98 oct Länk Länk 3: Stage 1 aggressive V3.01 Statoil 98 oct Länk Jag märkte också precis efter att jag mappat om till Stage 1 aggressive att bilen "hickade till" eller "tvekade" vid WOT på 4:e växeln. Jag kunde dock inte upprepa det och det gav ingen felkod. |
|
|
Stg1 sport preem verkar vara den enda som timingen är ok på.. På aggressive så backar du på 4 cylindrar, inte bra.. Sen loggar du för många växlar, tror det är därför hp inte stämmer. Starta loggningen på strax under 2000rpm i 3an, stäng av den halvvägs in i 4an. Du måste också ge bilen ett par dagar att anpassa sig till en ny mapp. Min backade också på aggressive första dan. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Om jag var otydlig så är det alltså ett fönster med 3ans växel man vill se. 2000rpm-redline. Plus några sekunder efter växling till 4an. Det är nämligen efter växling som tändningen brukar backa.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Hmm. Nu när jag kollar igen, så är inte timingen så bra på preem heller.. Den backar 5.62 på cyl 4. Det är ganska mycket. Låt bilen anpassa sig, testa logga igen enligt ovan. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Om jag ger WOT vid tex 3:ans växel vid 2000 rpm så känns det väl som att automatlådan växlar ner till 2:an per automatik? Jag ska testa :) Jag backade till sport mappen nu i alla fall. Jag får väl byta ut tändstiften också antar jag. Jag fixar nog det i samband med FMIC installationen. Cyl correction ska ligga på 0 då vid WOT annars så ska man sänka effekten? Om det inte hjälper att byta tändstift och att låta bilen vänja sig? Jag hade knock även innan jag bytte mappning :/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.