|
Sida 566 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag var precis ute och kollade rören till min IC, och jag förstår inte vad du menar. Rören går väl nästa exakt som originalrören? Men visst, det ligger väl emot lite, bla så nuddar mitt rör insuget till den främre turbon. Och på andra sidan så rör det vid slangen till dumpventilen. Men det kan väl kvitta? ------- Min bil suger inte... |
|
|
Menar på utgående sidan på icn. Precis där man sätter gummi slangen på icn och slangen sen böjer sig för att sedan gå ihop med den nedre chargepipen. precis efter "böjen" så tar den i något Länk alltså vid 60/30 graders böjen |
|
|
Nu när jag tänker efter,, så var det nog inte så lätt att få i det nya röret. Höll nog också på ett bra tag med det. Det går iaf, prova uppifrån. Det gamla har väl en skarv på mitten, som jag kapade med en dremel. 1 del lirkande, och 1 del våld.. så brukar det lösa sig ;) ------- Min bil suger inte... |
|
|
hehe ja dom sitter förbannat fint till :P var under tidspress i GDS hallen på lokala macken, så vi gav upp efter ett tags bökande för att inte stå där till 9 på en freda kväll :P Får nog riva ner allt nåt framöver för att montera om det, nu sitter ju iaf själva icn på plats, vilket as att få in (lyckades inte få bort plasten som kom från hjulhuset ut mot fronten...) nu sitter man mest och hoppas cobb kan få igång sin sida i full drift igen lite fort! |
|
|
Hehe.. Ja, det är millimeterpassning på den.. De har gjort den precis så stor det går utan att behöva trimma plast. ------- Min bil suger inte... |
|
|
@Rippe, om den ligger emot krängninshämmaren lite, om det är den du menar, gör inget även om det förstås är olämpligt på lång sikt. Min nedre slang har alltid gjort det. Men om den kommer emot transmissionremmen som också är rätt så nära så sågas det snart upp ett hål i slangen så där måste man se till att ha bra utrymme. Slangen svälle när aggregaten laddar så då förvinner några mm av spelet. |
|
| Faan att det inte finns edit-funktion... Det vore bra om man kunde rätta stavfel när någon har flyttat om tangenterna :-) | |
|
ah perfekt! det kan nog vara så att det är krängningshämmaren, hade inte tid att leta runt allt för mycket, hade bråttomt att ta mig hem! Men det känns ju bra att det kanske är rätt lungt iaf, remmen var den en bra bit ifrån, och det är ju metall röret som passerar den, inte gummislangen |
|
|
Det vart lite skillnad med steg 1 ic :D är lite lur på om jag ska testa linear throttle, tycker den blir nästan lite för responsiv med standard |
|
|
så till nästa fråga, det som pratar om "Surge" på högre växlar, är det typ en vibration/missljud när man ger fullgas vid ~70 på 5an/6an, jag får det iaf.. inget på 3-4an |
|
|
Jag vill ha ett Steg 1 tune som inte ger en massa felkoder utan bara en stabil kraftökning med möjlighet att göra mer sedan om man vill då känns Cobb som ett bra val? Turnermotorsport har rea på COBB AP nu för ett totalpris på 846USD ink frakt. Bra pris? eller ska man handla från något annat ställe? Har letat runt men hittar inget bättre pris Sen är jag fortfarande lite orolig, min bil har gått 10,000 mil vet ju iofs inte om den har varit trimmad tidigare men är jag bara dum och för rädd om jag känner att trimma en bil som har gått 10kmil är dumt. jag menar vad kan eventuella extra problem som kommer med ett steg 1 trim Ni som kör steg 1 har ni haft några problem eller finns det inte något att avråda en från att skaffa cobb AP? Ber om ursäkt för alla dessa frågor. //Henrik |
|
| Jag fick en quote från topgear solutions på 775 inkl frakt, kolla via e90post.com | |
| Köpte Cobb via Pat på sonictuning. Han har en tråd på E90post att beställa via. Var billigast för någon dryg månad sedan. | |
|
Headmaster, N54 motorn är mycket bra byggd, och det ska inte vara några problem med ett steg 1 trim. Med det sagt så ska man såklart ändå vara medveten om att all effektökning ökar slitaget på motor och drivlina. Om du har AT-låda så byt oljan var 5000mil, och tändstift var 3000mil. Det är väl mest turbona som man inte kan göra så mycket åt.. Men som sagt, jag har aldrig hört talas om någon som har rasat någonting på steg 1. Med Cobb installerat blir det som en helt annan bil, mycket trevlig produkt :) Både Jeff på Topgear och Pat på Sonictuning skriver ner värdet på paketet om du ber dem. Runt $50 är väl lagom, så blir det bara en hundring eller två i tull. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Eh vafan jag snackar med dom på sonic och topgear och hör så köper jag en. Jag har manuell låda, bilen har precis slagit över 10kmil och enligt serviceboken så är det original stift. Vad tycker ni? Göra oljesevice och byta stift som förebyggande innan trim? |
|
|
Headmaster: Byta stift är nog inte dumt i vilket fall med dessa mil. Oljeservice är väl aldrig fel det heller. Att göra något oljebyte mellan de vanliga serviceintervallen är väl generellt att rekommendera, trimmat eller ej. Men bara för att du lägger i ny programvara kommer inte bilen slitas mycket mer och kräva mer oljeservice och nyare tändstift, men någon som vill ha trimm kör förmodligen lite hårdare än normalt och utnyttjar de nya kusarna vilket kan skapa lite mer slitage. Jag tror dock att de flesta om har intresse för bilar och trimmar också servar bilen bättre än andra och lägger pengar på bättre grejer överlag. |
|
|
Oljebyten gör jag enligt färddatorn, med ett extra byte i mitten.. Tändstiften bör du absolut byta! De bör inte gå mer än 3-3500 mil med trim. ------- Min bil suger inte... |
|
|
när man är trimmad.... oil och tandstift varje 3000 mil max . jag gör det varje 1500 mil. |
|
|
Sålde mitt methanol-kit till en polare som satte det i sin BMW 330d E46 och jäklar vad det gav effekt på den! Men det verkar inte finnas nån bra Hobby butik som säljer meth här i Uppsala. Så vart köper ni det nånstans? |
|
| Biltema Röd Etanol fungerar bra om du inte får tag på metanol. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.