|
Sida 565 av 712
|
|
|---|---|
| Nix på båda frågorna. | |
|
R1000, Är du säker på det? Jag fick för mig att V-power innehåller 5% etanol, och Statoil 98 0%.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Länk Länk ------- Min bil suger inte... |
|
|
Ja jag är säker, Vpower ska inte innehålla någon etanol. Det stämmer som du länkar också att 95 men inte 98 innehåller etanol men det har varit diskussioner om att även 98 kommer att innehålla en del etanol framöver. Det som Vpower vinner på totalt sett om man bryr sig om det är att det har en (1) oktanenhet mer och är renare (enligt Shell). Själv kör jag nästan alltid på 98 oktan tillsammans med metanolinsprut. Men jag har börjat köra på 30% E85 i tanken för att se vad det kan tänkas ge, Jag skulle gärna köra mer e85 ändå men risken är att bränslesystemet kommer att gå i taket genom att Procede inte kan nyttja max förmåga hos injektorena på samma sätt som ett Cobb flashtune gör. Samtidigt är jag så nöjd med Procede och det finns en del problem med Cobb så jag avvaktar med det. Cobb stödjer inte heller metanol vad jag vet och det är ett måste. |
|
|
Ser att bensin kvalitet/inköps ställen är på tapeten igen, ingen som testat OKQ8´s 98 oktan? har bara att välja mellan OK eller Preem där jag bor |
|
|
Fast enligt länkarna som Simon76 lade upp så innehåller: Statiol 98 = 0% etanol och har ett oktantal på 98,5 Vpower = 5% etanol och har ett oktantal på 98,2 ...men du kanske sitter på någon inside information som du vill dela med dig av? :) |
|
|
Lite hänger på individuella macken också. I mitt fall så är V-powern alltid skräp på Shellmacken som ligger närmast. Shellmack 2's V-power funkar bra. |
|
|
Ja, det här diskuterades för inte så länge sen. Jag vet fortfarande inte vilken mack som har bäst kvalitet, och jag har testat alla olika jag kan hitta.. Däremot så vet jag att V-power inte längre är samma soppa som den var innan ST1 köpte upp svenska Shell. Innan var det 99 okt utan etanol, nu är det 98.2 okt med 5% etanol. Vad jag kan hitta så är Statoil de enda som fortfarande säljer sin 98 (98.5) utan etanol. Men som sagt, vilken soppa som bilen går bäst på har jag inte kommit fram till ännu.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Jag visste inte att Vpower var ändrat, jag gick på gamla uppgifter :-( Det är ju ingen direkt nackdel att de har upp till 5% etanol i bränslet. Jag kör nästan uteslutande på Statoil 98 plus meth. På senare tid även med 30% E85. |
|
| i sverige har dem ändrat, sist jag var i italien hade dem 100 oktan Vpower. Bäst är i tyskland med 102 Tamoil ! | |
|
Sorry om jag drog upp gammal diskussion men lite ny info verkar kommit upp då Shell började blanda i etanol förra sommarn vad jag förstår. =) Jag har iaf fått kött på benen för att experimentera lite med E85 inblandning med min steg 1 maskin. Detta är ju en tråd om att öka effekten på sin 335i och det kan man uppenbarligen med etanol. Att pumparna klarar en hel del etanol verkar också stämma, även om man kan trötta ut den i förtid. OT: Ingen som kör Challenge med sin 335a? Inte optimala chassit original kanske men de ska köra på lördag. Länk |
|
|
fick hem min cobb ap och ets ic idag, vad som skulle vara en glädjes dag dog av rätt snabbt när jag öppnade paketet.. Länk blä, måste man hitta nån verkstad som kan kona ut röret.. Över till cobben, man måste ut och plugga in den i bilen en snabb sväng för att hitta rätt "processor" innan man kan ladda hem mappar va? |
|
| Det där kan du lätt forma till själv med en gummiklubba och lite träbitar som verktyg och mothåll. | |
|
Fan vad trist.. Och ja, du måste först veta vilken ECU du har innan du kan ta hem mappar. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Ni som har ETS 5" ic, hur ser det ut på eran förarsida? jag lyckades inte få slangen att gå helt fritt från en av rören/kabelskenorna, spelade ingen roll hur mycket jag höll på... Hur lyckades ni? |
|
|
och självklart hade man en okänd ROM :( får vänta till måndag istället då... |
|
|
Rippe: samma hände mig. Har du en tidig 335a så kan du behöva uppdatera själva APn till beta firmware. Koppla till datorn å kolla i inställningarna så den uppdaterar till beta. Körde första bandagen igår å den kastade exhaust vanos felkod å gick in i limp vid snabb inbromsning efter WOT på fyran ett par gånger. Både vid stage 1 agg och stage 0. Misstänker skitig solenoid på avgassidan i kombo med den tunna standard Castrol oljan från BMW. Ska rengöra å byta plats på solenoiderna och se om det löser detta. Kan inte återskapa problemet på vanlig väg idag dock, svårt att pressa lika hårt, 200+ till 60 följt av 100 graders sväng. Är jag rätt ute med felsökningen iaf? Intressant å köra stage 0 mot 1 på bana. Bara det gör en värld av skillnad! |
|
| Jodå jag har uppdaterat till beta firmware, sen är det för tillfället fel på cobbs sida so jag kan inte ens skicka in min rom :( | |
|
Rippe: du kan skicka den via mail också: All Other Makes - Email the ROM to rom@cobbtuning.com. Please include the following information in the email body: Make Model Year Transmission Type (Manual, Automatic, DCT (Dual Clutch Transmission) Country where the vehicle was purchased from (e.g. USA, Sweden, Germany, etc.)" |
|
|
ok perfekt! Men vad säger ni om min tidigare post, ni som har ETS 5" ic, hur fick ni den att gå fri på förarsidan? Min ligger an lite mot ett kabel rör eller likande |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.