|
Sida 563 av 712
|
|
|---|---|
|
Kolla vakuumslangarna också.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Simon76: Marcus sa att du hade haft samma symtom, vad va fel på din och gick din bil lika som min? |
|
|
Min gick inte i limp förräns vid redline, men samma felkod P30FF. Det var en dumpventil som inte pallade trycket.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Testa att flytta över Marcus dumpar till din bil. Det är enkelt, bara snabbkopplingar. Lite väl klen konstruktion om du frågar mig.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Gick den som det skulle innan den limpade? Kan ju hända att det är en större läcka i nån av mina så eftersom den limpar vid 4000rpm. Vad kostade en ny? Dom är ju lätta att byta. |
|
|
När du läser ut felkoden med APn, står där någon förklaring efter? På min stod det boost leak on loader 2, eller nåt liknande. Så tydligen var det min bakre dumpventil som var kass, dock fungerade den bra upp tills stg1+. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Okej jag fick samma förklaring i dosan. Hur såg du att den va trasig? Vi har meckat av båda nu men dom ser hela ut... Kan det va nån spricka i Chargepipen? |
|
|
Jag bytte till Forge. Komplett kitt med olika fjädrar och alla slangar och klämmor. 2700kr med frakt från street performance i Göteborg. ------- Min bil suger inte... |
|
|
boost leak on loader 2 betyder inte att det är bakre ventil. Det är bara en länka. Carlee, ta ut dvs , putsa och lägga in dem igen. Gör en smoke test men kanske innan kolla alla vakuum slangar. dem går sönder efter många mil och kan läcka. |
|
|
Det såg jag inte.. Testade att trycksätta den, men visste inte riktigt hur jag skulle göra. Den öppnade direkt när jag försökte iaf. Prova med Marcus dumpar. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Chargepipen kan det också vara. Har läst om ganska många på e90post som har spruckit. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Tror vi hittade felet, ett hål i en vakumslang som vi bytte nu. Nu ska vi bara skruva tillbaka allt och provköra :) |
|
| nice Carlee! enkelt fix! | |
|
Yaaaay!! 18.3psi efter två repor, Satan va den går! :) |
|
|
Förmodligen detta som har spökat för dig under en lång tid. Grattis till den lyckade felsökningen! :) |
|
|
Carlee: var det en slang i hårdplast under motor kåpa eller en av dem som går från vakuum tankarna till boost solenoids? Hur känns Cobb? Kommer att bli kul testa din bil mot en jb4 steg 3 bil utan meth snart. Jag tror att jag haft min läcka i säkert 1 år nu... hoppas det är det och inte något fel med motor (men tror inte det eftersom den går fint). Vi kan testa din bil snart med vbox också :-) |
|
| Enrita ---> När fixar du den ev läckan? | |
| bilen är redan inlämnad . vet inte när klar. läckan ligger dumt på röret som måste flyttas också längre ut eftersom den är för nära exhaust manifold bank 1 . Måste också mäta mottryck i avgas system och göra en leak down test. | |
|
Vet inte exakt vilken slang det va men den gick under luftfiltrena. Testade 0-60mph på vägen hem och fick 4,57-4,65s med två pers i bilen och 235 däck. riktigt bra, om det nu stämmer hyffsat eftersom jag inte kan launcha bilen på 2an som man ska göra utan startar på 1an på tomgångsvarv. Tar gärna ett race vid tillfälle Enrico, bara att ringa :) |
|
| Carlee, bra tid, jag gjorde 4.4 sec 2 pers med stock turbos men startade på 2 brake boosting till 3000 varv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.