|
Sida 560 av 712
|
|
|---|---|
| Det där med OCC kände jag inte till. Men efter att ha läst om det via din länk enrita så känns det verkligen som att jag ska beställa en sådan också när jag ändå beställer FMIC ifrån TopGearSolutions. Allt som krävs för installationen ingår i paketet antar jag. | |
|
Så, nu är BMS OCC beställd och betald.. Tyvärr så är de restade, beräknas åter i lager om två veckor. Passade även på att köpa en ER charge pipe. Långa modellen, anodized black, OEM DV fitting (för mina forge DV's), och med en meth bung.. (det räcker väl med en?) Jag har inte tänkt att köra meth än, men det skadar ju inte att ha den möjligheten senare.. ------- Min bil suger inte... |
|
| jag har också läst om BMS OCC nu och det känns som att den är värd att köpa även om man kör bilen original? Eller detta med att det trycker genom olja är det en bi effekt av trimmningen? | |
| Om jag fattat det rätt så är det ett problem även original med tappad effekt/kylning i längden men det blir mycket per påtagligt vid trimning. | |
| nej, OCC använder man för att undvika att blow-by olja går tillbacka i bakre turbo och smutsar hela IC och charge pipe och bygger carbon på ventilerna. | |
| ETS 5" FMIC och BMS OCC beställd, restat dock som du sa Simon. Den som väntar på något gott ... | |
|
Jag ahr också beställt ETS FMIC, BMS OCC samt BMS DCI. Verkar vara den mest populära kombon idag tillsammans med Cobb. Vem av oss kommer först gå steget till VRSF DPs för att ta stage 2+?! För mig kommer nya uppsättningar fälgar och däck stoppa mig ekonomiskt ett tag.. |
|
| Hehe jag tänkte faktiskt stanna vid stage1+FMIC :) | |
|
Klart att ni ska ha DP's ;) Kostar inte så mycket, och ni får snabbare turborespons och fler hästar. Plus att jag tror det sliter mindre på turbona utan de främre kattarna. Som jag har förstått det så ska inte besiktningen heller vara några bekymmer. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Hämtade 335an igår och kan väll bara säga att jag är SJUKT NÖJD! Vilken bil herregud jag tycker den är fruktansvärt snabb redan original. Känner att det kan gärna gå ettag innan det åker i något trim då jag upplever den ruskigt snabb redan nu. Ville bara skriva av mig lite trots att det är off topic. |
|
|
Försöker övertala min far att införskaffa Cobb...han säger han vill vänta 2 år innan garantin helt gått ut.. men jag kollade som hastigast på Cobbs sida..de har till 535 2008-2010..men inte till 2011? Länk |
|
| Han nöjer sig med steg 1..vilken är det,och vad innebär det-..rena rama djungeln ju:) | |
| Antar det är accessport han ska ha.. | |
|
Headmaster: grattis till ett bra köp. Du kommer snart på andra tankar å lägger beställningar på alla roliga förkortningar: DPs, FMIC, BMS, DCI o.s.v. Bianca: Har 2011an en annan motor (n55) som på 335an?! Cobb finns väl bara till n54 än så länge. Men är det en n54 så är det AccessPort han ska ha. Det är dosan man kopplar till bilen för att lägga in ny programvara/mapp. Mappar laddas ner från hemsidan å är beroende av motor modell. Utan byte av hårdvara kan du ladda ner tre olika steg 1 mappar beroende på bensin du använder och vad du vill uppnå. |
|
|
Skulle skicka i Cobb mjukvaran nu i dag men fick ingen kontakt alls i AP'n när jag tryckte i den i ODB uttaget. Bilen har dåligt med kräm i batteriet efter avställningen men vi startkablade igång den och lät den stå på tomgång några minuter, men fortfarande inget liv alls i AP'n. Kan det fortfarande va för dåligt med laddning i batteriet för att den ska gå igång? |
|
| Carlee: koppla en laddare till bilen. Batteri måste vara fullt laddad, ignition måste vara på men motor off. Om den inte kommer i liv är den troligtvis paj. | |
|
2011 har N55, ingen AP för den. |
|
| farsan har dubbelturbo/twinturbo | |
|
vad gäller då? Headmaster..GRATTIS....vill se bilder...:) |
|
| Står det twin turbo på motor? Ta en bild på den och posta länken | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.