|
Sida 556 av 712
|
|
|---|---|
| jag kör 2.5 fram och 2.7 bak för gata och 1.8 fram 1.9 bak för bana (Yoko neova 08) | |
|
Ring resa :-) Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
orkade peugeoten hänga på enrico? :P |
|
| peugeuten RS föraren hade över 300 varv i nacken ;-) | |
| menade renault Clio RS ;-) | |
|
haha ok, ja då är ju oddsen lite annorlunda :P |
|
|
Är det någon ide att lägga på luftfilter om jag satsar på COBB steg1+FMIC? T.ex. denna: Länk Och hur hanterar man sådana filter? det är ju inget som BMW byter på service antar jag utan man ska tvätta dom på något sätt? |
|
|
Agathorn : nej. behövs inte prestanda/mapp mässigt men om du gillar lite mer ljud go for it. Den har jag på min. Man kan tvätta dem utan problem. |
|
|
Har precis fått hem en COBB AP från staterna. Nästa resa farsan åker dit skall jag be han ta hem en FMIC, DP's samt DCI Har endast planer på dessa steg och inte mer (siktar på en 400whp om jag inte är helt ute och cyklar). Har en fråga till er som kan detta mer än jag i nuläget :D Skulle en ETS 5inch IC, Active Autowerke DP's(eller är det att överdriva med cobb steg2?) och Injen DCI bli en bra set-up? |
|
|
Dps behövs ju för att köra stage 2, annars blir det ju stage1 aggressive/ic. La själv just en beställning på cobb + ets ic :D Fick en rätt hyffsad deal på 1665$ inklusive frakt lyckades inte få ner priset på icn men cobben kom ner till 770 så jag är nöjd :) |
|
|
Och sen kan du ju prova VRSF dps, halva priset motför andra typ, och kan inte se att nån har klagat något spec på dom heller bra med edit funktion :P |
|
|
Då jag slipper fraktkostnaderna så tycker jag inte att jag behövde snåla på sakerna :p Men tyckte det var värt att få lite feedback härifrån då jag följt tråden ett tag! DP's är väl ändå ett måste om man vill gå till steg2 mapparna? |
|
| Yes, på cobb mappar sida finns alla info om vad som behövs. | |
|
rav, DPs är DPs.. Tycker du att VRSF är för billiga, så kan du ju alltid guldplatera dem om det känns bättre.. ;) ------- Min bil suger inte... |
|
|
Skämt och sido.. Men jag tror inte att du märker någon skillnad på dyrare DPs.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
åsido.. ***edit-funktion tack*** ------- Min bil suger inte... |
|
| Bara dem passar rätt räcker det. Ingen skyllnad i prestanda. Nu skulle jag köpa vrsf. När jag köpte AR dps i 2008 passade dem inte direkt..... | |
|
Va precis passformen jag va ute efter, brukar _normalt_ vara bättre på ett märke som varit med längre eller ja.. vad vet jag :p Var mer ute efter feedback från de som redan har! |
|
| COBB AP beställt ifrån sonictuning för 780 $ inkl frakt! Detta blir spännande! Jag valde att avvakta med FMIC och ev DCI tills jag provar på cobbs mappar. Det kan ju vara roligt med en tvåstegsraket också och inte bara en stor smäll på en gång ;) | |
| Jag tänkte lika som du, körde också på bara AP först. Är jäkligt nöjd än så länge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.