|
Sida 552 av 712
|
|
|---|---|
|
Simon76: Du borde läsa denna tråd och ladda ned nya mappar Länk kanske är lösningen på ditt problem? |
|
|
Japp, har precis varit ute en timme och testat de nya 401. Går perfekt än så länge.. Inte nog med att den inte får någon felkod (än så länge..), den går mycket bättre än innan. Me like :) ------- Min bil suger inte... |
|
|
Simon76: Jag har skaffat en original 335a och ska väl få lite fart på den under våren tänkte jag. Tittat igenom (nästan) hela denna lååånga tråd och finner din ambition i min nivå (till en början iaf). Hur gick det med din beställning från Topgear, gick det igenom utan tull? Skrev Topgear ner värdet på försändelsen? Hur snabb var leveransen? I övrigt hur upplever du Cobb AP överlag? Verkar inte köras av så många i Sverige.. Var mappen för bara FMIC tillräcklig för lite söndagsbus? //Johan |
|
|
Fan... mina turbos låter som om jag har kopplat in en lergök i systemet. Låter precis som på denna video: Länk! Vad tror expertisen? |
|
| polis siren? turbo är paj. | |
|
johmei, När det gäller trimfrågor överlag, så finns det andra här inne som har betydligt mer erfarenheter än mig. Men jag kan ju berätta om mina erfarenheter iaf.. Jag beställde min cobb AP från sonic tuning, fick bäst pris där. Tror jag betalade 785$ med frakt. Sen blev det väl en hundring eller två i införselavgifter. De skrev 50$ på paketet, och det tog knappt en vecka att få hem den. Sen beställde jag ETS FMIC, BMS DCI och VRSF DPs från topgear. Förutom mina DPs, som har varit restade länge från tillverkaren, så fick jag de grejerna också på runt en vecka. Även dom skriver ner värdet om du ber om det. För övrigt så tycker jag att cobb AP är en helt fantastisk produkt, 70hp med bara en knapptryckning!! Snacka om valuta för pengarna. Nu har jag inte någon direkt erfarenhet av andra trim, men jag kan varmt rekommendera cobb. Bilen går väldigt mjukt och fint, som original fast med mer tryck. Sen gillar jag man kan välja fritt mellan mapparna på deras hemsida, och att det kommer nya hela tiden. Mapparna till bara FMIC har precis släppts. De är bara betamappar än så länge, och kommer säkert att finslipas lite till innan de släpps som färdiga alfamappar. Men jag lovar att det blir tillräckligt för lite "söndagsbus". Du får iaf 350hp på hjulen, och över 400 på veven (det är på veven man har 306 original). ------- Min bil suger inte... |
|
|
Tänkte uppgradera min Procede till 2,5 och skaffa methanolkitt till min 335xi-11. Ja e ett procede-fan men börjar nu fundera?? Vill inte ha några problem med kylningen på sommaren osv, e Proceden ett vettigt val?? Och när ja ändå e igång, nån som vet en bra sänkningssats till min x-drive då den inte e sänkt orginal, vill ha den som min förra 335ci med M-paket?? Tacksam för svar!!!! MVH Roger.. |
|
|
Är det överslängar som ställer till det i Simons fall att den hamnar i nödläge ? Menar om dom blir så hoppas stora att styrystemet inte hinner reglera ? Mvh |
|
|
Simon76: Tack för din feedback. Jag förstår att det finns andra mer erfarna efter att ha läst tråden. Men då jag inte har ambition att ha den snabbaste 335an med meth, nos och raketbränsle kände jag att du nog var mer på min nivå. Kul och värdefullt att läsa och se alla mer extrema tuningar av Enrita, Boomis, R1000, Pea m.fl. vilket jag också tackar och bockar för. COBB APn är beställd och hoppas den kommer leverera. Jag valde den då jag uppskattar möjligheten att ha flera mappar då sambon kör bilen en hel del och vill inte veta av något "larvigt trim". |
|
|
Såja nu har jag också beställt, blev från sonic tuning $785 inkl. frakt. |
|
|
Är det nån idé att sätta in öppna dumpar när man har automatlåda... om jag bara är ute efter pys-ljudet...?? |
|
| Man ska inte ha blow-off med AT låda eftersom den håller laddtryck mellan växlingar. | |
|
Hej Kanske en dom fråga, ska besikta 335 snart och har BMS JB3 system, BMS Dual Cone Performance Intake, AR Design Downpipe vad behöver göras innan besiktningen?? MVH Markus |
|
|
Enrita, Men de måste ju ha nån funktion eftersom det sitter dumpar(återcirkulerande) orginal....?? |
|
|
Den kommer behålla laddtrycket mellan växlingarna även om du har atmosfäriska (sk öppna) dumpar. Plocka bara bort de två återcirkulerande slangarna som går från dumpventilerna tillbaka till insuget, så har du skaffat dig öppna dumpar helt gratis. :) Glöm inte att plugga de två oanvända anslutningarna som blir kvar på insuget. Så här låter det på min bil när jag plockar bort de två återcirkulerande slangarna: Länk |
|
| Big Tom har rätt, man kan montera BOV men eftersom AT bilar stänger inte throttle mellan växlingar själva ljud som man vill höra när man köper en BOV finns inte. | |
| Men när du släpper gasen så kan du få ett härligt 18-års-swoosch-ljud om du vill, även med en AT... ;) | |
| Den har jag med forge också ;-) | |
Cartéen |
Det där ljudet anstår inte en BMW 335 om jag får säga mitt. Låter som någon ljudtrimmad EVO eller liknande. Usch :-(. |
|
Usscchhh är ju precis som det låter.. =) Det är mycket 18 års vibbar på dumpljud och inte BMW-style. Men visst känns bilen snabbare, bättre än dekaltrim! Får se om 335an ska dumpa som audin min gör. Lite kul ska man väl få ha. Är vi inte barnsliga som leker med bilar i 30 årsåldern i vilket fall?! Jag får höra det hemma hela tiden iaf..=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.