AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.557

Ökad effekt på min 335i

Sida 549 av 712
Ug
5
Ugglan_
E91 335i
Likt den nybörjare jag är slängde jag in ett foruminlägg på fel sida.. det är bara se glad ut och vänta, har uppdaterat den till senaste versionen och det funkade inte så dom har inte lagt till min ECU ännu.

(Som ett barn på julafton.. har det kommit än..... nej...nu då? nej...)

//Marcus
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Hehe..
Det tråkiga är, att har den inte kommit än så lär du nog inte få den förräns ikväll eller i morgon bitti.
De är 8 timmar efter oss, och jobbar väl "normala" tider..
Men det skadar ju inte att kolla lite då och då ;)

-------
Min bil suger inte...
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Glöm inte att klicka i "beta" varje gång du kollar..

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
76
JerdaN
E71 X6 30d -11
Enrita: Tack för tipset på bromsklossarna!
Jag hittade exakt samma på Ebay. Det var till 99% samma pris men med något lägre fraktkostnad. Kan ju va bra att veta ifall någon annan funderar..! :)
Ug
5
Ugglan_
E91 335i
Simon76
Nej det har inte kommit ännu, testade direkt då jag kom hem (klickade av och i beta.), lång väntan.. :)
Men förhoppningsvis kommer den innan 00.00 ikväll...

/Marcus
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
enrita:
Jag läste att du kör med Redline D6 ATF olja i din AT-låda.
Är det något som jag också borde göra?
Tänkte nämligen ändå byta oljan snart..
Var köper jag den billigast isf?
Och vilka tändstift funkar bäst? Original eller?

-------
Min bil suger inte...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Simon76: D6/D4 ATF är en jätte bra olja som har mycket högre flash point en stock. För den power du har tror inte det behövs att byta olja typ. Gör bara en olje/tråg/filter byte med original olja varje 5000 mil.
Annars om du vill byta från OEM till D6 måste du tömma lådan helt (flush)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Tändstifter kör Original. jag har på NGK som är lite kallare med igen ingenting du behöver.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Ok.
Tack.

-------
Min bil suger inte...
th
86
theworm
Z4 3.0i
Imorrn åker PROcede 2.5 och DCI in. Pallar inte stock längre :P
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
imorg lägger jag 2 psi över steg 3 cobb street med jb4, antar runt 470 hästar på hjulen :-)
Enrita: Det vore sjukt kul att se filmer på trycket i din bil =)

Angels Lie To Keep Control
th
86
theworm
Z4 3.0i
fyfan, galet!

Procede+DCI åkte in idag, vilket fungerade kanon, ända tills jag lasta på motorn i 6e växeln, så limpar den, hårdkörning i 2-3-4 fungerar perfa!

Måste på med sommardäck också.. suck.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sommar däck är på :-) jäklar vilken skyllnad! Advan Neova är riktigt fina däck.
Gjorde också chassi inställningarna, min höger vänster vad helt ute... nu går bilen som en dröm!
Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
haha höger vänster :-) menade väl bak vänster.
Cartéen
Härligt Enrico. Mina åker på imorgon sen jäklar ;-).

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
köpt alldrig borrade skivor... mina Stoptech bak har spruckit jätte mycket och nu måste jag byta ut dem till originala (som jag har kvar tak och lov) ... hoppas sista åtgärd på bilen i år ...

Köpte också 2 CM 7 meth nozzles för att se om det var det som skulle orsaka problem med meth , till exempel på höga växel och halv gas skakade bilen pga insprutning med snow performance nozzle, även en räckte.
Bytte dem ut och ... problem solved, kan köra båda 2 utan problem. Flöde ska vara likadant. Antagligen så had SP nozzle dåligt atomizering/spridning.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
enrita,
Hoppas kan man ju.. ;)

-------
Min bil suger inte...
Tänkte prova master-starter på vårträffen på Mantorp och jag undrar då hur många repor min bil orkar med innan det blir heatsoak har Giac steg 1 med original oljekylare?
Hamnar i klass 2 överladdat + M så det räcker ju om bilen orkar med 2 vändor innan man är utslagen.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Det är intercooler som är viktigt för heatsoak, inte oljekylaren. den orkar en repa sedan får du väl vänta ett tag och köra igen, tror inte ni kör repa efter repa direkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.